Nowy film Kyle’a Mooneya „Y2K” przedstawia koncepcję horroru science fiction, która jest tak zdumiewająco prosta, że nie uwierzysz, że nikt dotychczas nie wykorzystał jej na taką skalę. Jest Sylwester 1999 roku i wielka impreza w szkole średniej zostanie wkrótce przerwana przez nagłe pojawienie się technologicznych potworów stworzonych przez ponadczasową technologię tamtych czasów, począwszy od dużych telewizorów lampowych i monitorów komputerowych po Jeep Power Wheels i magnetowidy Are . Wszyscy są kontrolowani przez komputerowy umysł roju, który zamierza zamienić ludzi w sterowane mikroczipami drony, które będą wykonywać ich polecenia.
Podczas gdy Jaeden Martell (niedawne filmy „IT”), Julian Dennison („Deadpool 2” i „Hunt for the Wilderpeople”) i Rachel Zegler („West Side Story” Stevena Spielberga) występują w filmie, który stawia czoła tej ciemności technologiczna apokalipsa jest zabawna, nie śpij z niesamowitymi praktycznymi efektami z warsztatu Wētā, które ożywiają te stworzenia. Mistrzom efektów specjalnych udało się zrealizować wizję stworzoną w głowach reżysera Kyle’a Mooneya (znanego z „Saturday Night Live”) i współscenarzysty/producenta Evana Wintera na rzeczywistych ekranach telewizorów i komputerów, a także na rzeczywistych stworzeniach. ,
Przed premierą „Y2K” rozmawialiśmy z Mooneyem i Winterem o współpracy z Weta Workshop nad ożywieniem tych potworów przed kamerą i dowiedzieliśmy się, że jedno z ich dzieł faktycznie wymagało Warsztatu Efektów Specjalnych. Osiągnęło nowy poziom.
„Myślę, że powiedzieli nam, że to duże stworzenie to najcięższy praktyczny kombinezon, jaki kiedykolwiek wyprodukowano…”
Jeśli chodzi o wygląd technologicznych stworzeń, Mooney i Winter od początku wiedzieli, czego chcą. Mooney wyjaśnił:
„To było coś, o czym rozmawialiśmy z Ivanem na bardzo wczesnym etapie, jeśli chodzi o konceptualizację tej rzeczy. Zawsze chcieliśmy, żeby film sprawiał wrażenie filmu rozgrywającego się w tamtej epoce, więc jeśli to możliwe, właściwym byłoby nadanie praktycznego wyglądu. naprawdę mieliśmy szczęście pracować z Wetami i co jest w nich takiego niesamowitego, mieliśmy bardzo dobre pojęcie o tym, dokąd chcemy dotrzeć i jak te stworzenia wyglądają, ale tak naprawdę jego pierwszy okres sztuki konceptualnej był już tak blisko, I Zgadnij co, mieliśmy głowy. Rzadko zdarza się, że pracujesz ze współpracownikami, którzy nie tylko potrafią dotrzymać kroku Twojej wizji, ale także dodać do niej coś zupełnie wspaniałego. Dlatego byliśmy podekscytowani całym tym procesem.
Winter podzieliła się tymi opiniami i opowiedziała o samym procesie tworzenia praktycznych garniturów noszonych przez kaskaderów:
„To było niesamowite. Zajęło to prawdopodobnie około roku. Zaczęliśmy z nimi współpracę natychmiast po tym, jak otrzymaliśmy pozwolenie na nakręcenie filmu, opracowaliśmy projekt, pracowaliśmy nad nim, a potem oni zaczęli nad nim pracować. To była prawdopodobnie najlepsza część. roku. Rozpoczęliśmy produkcję, a oni zaczęli nam wysyłać filmy z testami. Robili wycinki z tektury, które wyglądałyby tak: „Tak powinien wyglądać normalny człowiek”.
Oczywiście tworzenie takich praktycznych efektów wiąże się z pewnymi wyzwaniami podczas produkcji. Zima zapamiętała:
„Myślę, że powiedzieli nam, że to duże stworzenie to najcięższy praktyczny garnitur, jaki kiedykolwiek uszyli dla jednej osoby, nie uwzględniając lalkarstwa, i sposób rozłożenia ciężaru, te ekrany. W praktyce działało tak, że emitowało światło tak abyśmy mogli wchodzić w interakcję z naszymi aktorami na planie, mieć sterowanie, pazury i różne joysticki, które mogłyby poruszać innymi elementami, a także pozwolić aktorom na możliwość Dochodzi także logistyka związana z tym, że wszyscy muszą współpracować i zakładać te garnitury. To jak nawlekanie igły. Niesamowicie było widzieć, jak to wszystko się łączy.
Te niesamowite, praktyczne efekty można zobaczyć w „Y2K”, który jest teraz wyświetlany w kinach na całym świecie, a w tym odcinku / Can można usłyszeć więcej naszej rozmowy z Mooneyem i Winterem, a także gwiazdami Jaedenem Martelem i Julianem Dennisonem. Codzienny podcast filmowy:
Możesz subskrybować /Film Daily podcast o jabłkach, pochmurny, SpotifyLub gdziekolwiek otrzymujesz swoje podcasty i przesyłaj swoje opinie, pytania, komentarze, wątpliwości i tematy poczty do nas na adres bpearson@slashfilm.com. Proszę o pozostawienie swojego imienia i nazwiska oraz ogólnej lokalizacji geograficznej na wypadek, gdybyśmy wspomnieli o Twoim e-mailu na antenie.