Jest początek roku, ale myślę, że trudno byłoby jakiemukolwiek innemu filmowi, który ukaże się w 2025 roku, mieć tytuł potężniejszy niż „Den of Thieves 2: Pantera”. Gdyby jednak ta brudna, papkowata seria potoczyła się nieco inaczej w trakcie prac rozwojowych, moglibyśmy zostać pozbawieni tego tytułu – a w ogóle filmów „Den of Thieves”. Zamiast tego byliśmy bardzo blisko serialu telewizyjnego „Den of Thieves”.

„Kiedy w przeszłości zbierałem informacje na temat „Den 1”, znalazłem wiele różnych napadów, poznałem gliniarzy, którzy je prowadzili, i miałem wystarczająco dużo materiału, o którym wiedzieliśmy. stworzyć franczyzę” – powiedział mi w niedawnym wywiadzie scenarzysta i reżyser Christian Gudegast. „To było jakiś czas temu, kiedy miał to być serial telewizyjny. Od dawna planowałem, że (Gerard Butler) zagra Nicka, a potem O’Sheę (Jackson Jr.), który Donnie, swoje role i organizuje inne napady na całym świecie, więc było to zaplanowane od początku.

Po raz pierwszy usłyszałem o możliwości powstania z tego serialu serii, ale Gudegast powiedział, że „krótki moment”, w którym mogło to wynikać z ówczesnych trendów branżowych:

„To był film fabularny i był moment, kiedy brali scenariusze fabularne i przekształcali je w seriale telewizyjne. Zbiegło się to z innym projektem, nad którym pracowałem. Innymi słowy, miałem dużo pracy materiału, który byłby łatwy do zrobienia, ale potem zrobiliśmy film i oto jesteśmy.”

Den of Thieves mogło być serialem, ale prawdopodobnie wypadłoby lepiej jako seria filmowa

Podobała mi się obskurna, spocona historia z pierwszej części „Den of Thieves” i chociaż kontynuacja nie podobała mi się tak bardzo, kulminacyjny napad w kontynuacji to wspaniale zrealizowany kawałek kina opartego na procedurach, który prowadzi nas krok po kroku . Jest. Skomplikowana kradzież Światowego Centrum Diamentów. Każdy napad jest, według słów scenarzysty/reżysera, „bardzo, bardzo bliskim przedstawieniem” wydarzenia, które miało miejsce w prawdziwym świecie i które opłaciło się dzięki intensywnym badaniom. Dla mnie napady są największą atrakcją tych filmów, ponieważ Gudegast inscenizuje je w sposób, który sprawia wrażenie natychmiastowego i intensywnego.

Łatwo sobie wyobrazić, jak wyglądałby program telewizyjny „Den of Thieves”, w którym każdy większy napad stanowiłby kulminację sezonu telewizyjnego, ale jestem wdzięczny, że skończyło się to na filmach. Relacja między Wielkim Nickiem Butlera i Donniem Jacksona stanowi ważną część tych historii, ale jak dotąd nie osiągnęła takiego poziomu magnetycznego, jak Johnny Utah i Bodhi czy Brian O’Connor i Dom Toretto w „Point Break Is”. „Szybcy i wściekli”. Być może korzystne byłoby zainwestowanie kilku dodatkowych godzin w program badający tę relację, ale istnieje również duża szansa, że ​​format telewizyjny może rozwodnić całą sprawę i nadać jej rodzaj nadmiaru i wzdęcia, który przewyższa wiele współczesnych programów telewizyjnych być otoczonym. Wolę co kilka lat kręcić nowy film, który może wywołać wrażenie wyjątkowego, niż kolejny serial, który nie cieszy się zbyt dużym zainteresowaniem, ponieważ algorytm wymaga dziesięciu odcinków zamiast sześciu.

Cały mój wywiad z Gudegastem możesz wysłuchać w dzisiejszym odcinku podcastu /Film Daily Podcast:

Możesz subskrybować /Film Daily podcasty o jabłkach, pochmurny, SpotifyLub gdziekolwiek otrzymujesz swoje podcasty i przesyłaj swoje opinie, pytania, komentarze, wątpliwości i tematy poczty do nas na adres bpearson@slashfilm.com. Proszę o pozostawienie swojego imienia i nazwiska oraz ogólnej lokalizacji geograficznej na wypadek, gdybyśmy wspomnieli o Twoim e-mailu na antenie.

Source link