DiRT Rally 2.0 – Recenzja

Więcej, lepiej i szybciej. Do DiRT Rally 2.0 te słowa pasują idealnie. Chociaż jest to tylko kolejna odsłona znanej serii DiRT, to na ten czas lepszej rajdówki szukać ze świecą. Zabrakło jeszcze jednego ważnego słowa – ładniej. Tak o to przedstawiłem Wam pokrócej o czym będę pisał w tej recenzji DiRT Rally 2.0.

Zagrzewając kierownice prawie każdego pojazdu w DiRT Rally 2.0 doświadczysz w miare realistycznych i wartkich wrażeń. Wiadomo, to tylko gra, ale niewiele brakuje do prawdziwego rajdowca. Rajdowcy muszą też jakoś zaczynać. Gracze zaś mogą sięgać po trofea w esporcie. Obie te drogi krzyżują się wraz z DiRT Rally 2.0. Jest bardziej przyjaźniej dla nowych graczy, przy tym zachowując swój stary styl jazdy. A jak wiemy prowadzenie maszyn w serii DiRT jest zawsze satysfakcjonujące.

Mistrzostwa czterokołowych maszyn w DiRT Rally 2.0 nie zdobędzie byle kto. Chcesz być dobrym rajdowcem musisz słuchać swojego pilota, poznawać droge, trenować, dbać o swój pojazd i personel. DiRT Rally 2.0 znajdziesz to o czym wspomniałem, w tych wszystkich linijkach kodu gry. Przy tym dobrze się bawiąc i obmyślając jak pokonać następny zakręt. Czysta rajdowa radość. Wiedza bądź umiejętności bardzo się przydadzą by sięgać po szczyty, jednak DiRT Rally 2.0 na start zaoferuje Tobie dopasowany tuning każdego pojazdu co bardzo ułatwia grę. Tuning i wspomagacze zmieniać będziesz najczęściej tylko pod dany rodzaj nawierzchni, chociaż i to nie będzie wymagane. Dlatego ten aspekt bardziej wykorzystają fani tuningu. Sednem jest to, że łatwo wskoczysz w rajdowca i będziesz czerpał przyjemność z jazdy. Ale gdy zechcesz być mistrzem czeka Cię wiele godzin z DiRT Rally 2.0.

To czego nie było w pierwszym DiRT Rally a jest w DiRT Rally 2.0, to pełna polska lokalizacja gry. Od teraz każdy zakręt jest omówiony przez polskiego pilota. Wszelkie opisy pojazdów, tuningu i nie tylko ogromnie poprawiają wrażenia z gry. Również trzeba wspomnieć o zmianie poziomu trudności w prawie każdym momencie rozgrywki. Jeśli dane zawody będą za trudne na wysoką pozycje, po prostu obniżysz poziom zawodników.

Kolejną nowością są rajdy historyczne. Preferowane są one na sam początek przygody z DiRT Rally 2.0. Po ograniu kilku z nich, napisze, że spisują się znakomicie. Chociaż oczywiście każdy wskoczy w kariere albo w tryby wieloosobowe, to warto od czasu do czasu rozegrać rajdy historyczne. W których ścigamy się wybranymi maszynami z danego okresu.

Nauka jazdy w DiRT Rally 2.0, gdzie każdy pojazd prowadzi się nieco inaczej sprawia sporą frajdę. Dlatego odbiorcami gry mogą być również całkowicie początkujący. Pomoże przy tym również dopieszczona grafika, która jest mocno poprawiona względem poprzedniego DiRT Rally. Zdarzyło mi się też czasami skupić nie tylko na drodze ale również na widokach. Tym bardziej, że polskie odcinki w grze są znakomicie odwzorowane. Spotkałem tam tradycyjne wsi czy polne drogi na których mogłem mknąć jak tylko chciałem. Dodatkowo dźwięk maszyn trąci o idealizm – jest to słychać. Jeśli grasz tylko na dobrym sprzęcie dźwiekowym, nie zawiedziesz się żadnym warknięciem silnika wydobywającym się z pojazdów. Tak samo z oprawą graficzną.

Nie zapominam również o rozbudowanych wyścigach Rallycrossowych, ponieważ DiRT Rally 2.0 jest oficjalną grą FIA World Rallycross Championship. Tutaj Rallycross rozwija skrzydła, klasyczne rajdy również cały czas cieszą. Gra jest i będzie wspierana w postaci sezonów, więc nowa zawartość jak trasy czy pojazdy będą przybywać. I tak wachlarz maszyn już robi wrażenie.

Jakby opisać DiRT Rally 2.0? Wielki krok naprzód w stosunku do DiRT Rally. Gra zyskała wiele usprawnień i to cieszy. Dlatego jeśli brakuje Ci porządnej gry rajdowej albo chcesz podszlifować umiejętności to DiRT Rally 2.0 jest dla Ciebie.

DiRT Rally 2.0

9.1

Ocena ogólna

9.1/10

Plusy

  • satysfakcja w każdych warunkach
  • domyślnie dopasowany tuning pojazdów
  • sezony, wsparcie po premierze
  • wachlarz pojazdów
  • możliwość zmiany poziomu trudności

Minusy

  • jest tak dobrze, że szkoda było zaczynać kariere
  • po karierze pozostaje tylko szlifowanie jazdy
  • mistrzostwo wymaga jednak treningu