To przerażający moment, w którym skazany na zagładę południowokoreański samolot wypada z pasa startowego, uderza w ścianę i staje w płomieniach.
W katastrofie lotniczej zginęło 179 osób, a tylko dwie przeżyły ten straszny wypadek, a śledczy desperacko szukają odpowiedzi.
Film nagrany na kilka sekund przed katastrofalną katastrofą lotniczą pokazuje moment, w którym pilotowi udało się wylądować brzuchem na pasie startowym.
Uważa się, że samolot pasażerski zderzył się z ptakiem podczas podejścia do międzynarodowego lotniska Muan, co spowodowało awarię podwozia samolotu.
Podjęto kilka prób lądowania, a pilot kilka razy porzucił samolot, zanim ostatecznie zdecydował się przerwać próbę.
Gdy pilot bohatersko próbował bezpiecznie wylądować, samolot szybko uderzył w asfalt.
Przeczytaj więcej o katastrofie samolotu SK
Materiał ukazuje delikatną sytuację samolotu, który pomyślnie wylądował w przerażających warunkach.
Eksperci lotnictwa stwierdzili, że awaryjne lądowanie było „piękne” i że pilot zachował się dokładnie tak, jak został przeszkolony w podobnych sytuacjach.
Jednak kilka sekund później bohaterskie lądowanie pilota poszło na marne, gdyż kontynuował on jazdę z końca pasa startowego, zanim uderzył w betonową ścianę.
Samolot natychmiast eksplodował wraz z konstrukcją, której „nie powinno tam być” na końcu pasa startowego o długości 2800 metrów.
Uważa się, że ściana pomogła zdetonować zabójczą kulę ognia, rozrywając zbiorniki paliwa.
David Learmount z magazynu Flight International powiedział, że gdyby mur nie stał tam, gdzie był, „wszyscy by teraz żyli”.
Konsultant ds. bezpieczeństwa lotniczego, kapitan Mike Vivian, również wypowiadał się na temat obecności muru na lotnisku.
Powiedział: „Przepisy niekoniecznie zabraniają wznoszenia ceglanego muru, ale to, czy był wystarczająco mocny, to inna sprawa.
„Należy rozważyć możliwość, dlaczego ściana tam się znajdowała”.
Dochodzenie w sprawie tego śmiertelnego wypadku będzie teraz kontynuowane i zadane zostaną poważne pytania, czy można było uniknąć tej katastrofy.
W momencie tragedii samolot Jeju Air Flight 7C2216 leciał z Bangkoku ze 181 osobami na pokładzie.
Na nagraniu widać, że zbliżał się do Muan, gdy jego prawy silnik uderzył w ptaka.
Kolizja prawdopodobnie spowodowała, że pilot wyłączył uszkodzony silnik, próbując nad nim zapanować Niebo,
Poinformowano, że pilot zadzwonił do Mayday tuż po zderzeniu z ptakiem.
W desperackiej próbie lądowania pilotowi udało się wylądować pomimo niezablokowanych kół samolotu.
Nie było jasne, dlaczego podwozie odrzutowca zawiodło podobnie jak ptak strajki Generalnie nie powodują nieprawidłowego działania podwozia.
Podróżni dowiadywali się o poważnych niebezpieczeństwach, gdy wysyłano do bliskich bolesną wiadomość, która brzmiała: „Czy powinienem wypowiedzieć moje ostatnie słowa?”
Samolot ślizgał się z dużą prędkością, aż uderzył w ścianę, eksplodował i zapalił się.
Zespoły ratownicze przybyły na miejsce zdarzenia i, co niewiarygodne, wyciągnęły dwie osoby, które przeżyły, zza płonących gruzów.
Z nieoficjalnych informacji wynika, że są to 33-letni kierownik kabiny i 20-letnia stewardesa.
Oboje w stanie krytycznym zostali zabrani do szpitala.
Niestety, wszyscy pozostali na pokładzie statku zginęli w płomieniach pośród przerażających scen.
Wypadek został później uznany za najgorszą katastrofę lotniczą w Korei Południowej od dwóch dekad.
To także najbardziej śmiertelny wypadek w 2024 roku.
Oficjalna liczba ofiar śmiertelnych została podana jako 179 – w tym wszystkich 175 pasażerów i czterech z sześciu członków załogi, którzy zginęli.
Wśród zabitych było pięcioro dzieci, z których najmłodszym było trzyletnie dziecko.
Pozostałe cztery osoby miały mniej niż 10 lat, a najstarsza ofiara miała 78 lat.
Zszokowani ratownicy powiedzieli, że 11 wydobytych ciał było tak poparzonych, że nie można było ich formalnie zidentyfikować.
Wiele spośród ofiar to Koreańczycy powracający z zorganizowanego wyjazdu wakacyjnego do Tajlandii.
Wypadek jest pierwszym śmiertelnym wypadkiem tanich linii lotniczych Historia,
Żołnierze i ratownicy spędzili noc przeczesując pas startowy i okoliczne pola w poszukiwaniu katastrofy. Dochodzenie Wskazówka.
Jednak śledczy szybko odzyskali czarną skrzynkę rejestratora lotu odrzutowca, który mógł dostarczyć istotnych informacji na temat przyczyn tragedii.
Rzecznik straży pożarnej powiedział: „Samolot jest prawie całkowicie zniszczony i identyfikacja ofiar jest trudna.
„Ten proces zajmuje trochę czasu, ponieważ lokalizujemy i odzyskujemy szczątki”.
Międzynarodowe lotnisko Muan znajduje się w hrabstwie Muan, około 279 mil na południowy zachód od Seulu.
Do wypadku doszło w niedzielę o godzinie 9:03 czasu lokalnego – tuż po północy czasu brytyjskiego.