Pasażerowie na pokładzie byli przerażeni, gdy zaledwie kilka godzin po śmiertelnej katastrofie, w której zginęło 179 osób, podwozie innego południowokoreańskiego Boeinga uległo awarii.

Nieznana usterka wystąpiła w tym samym modelu samolotu, co samolot Jeju Air, który w niedzielę uderzył w nasyp pasa startowego i eksplodował.

10

Pasażerowie wpadli w panikę w powietrzu po tym, jak Boeing został zmuszony do zawróceniaŹródło: Getty
Odwołany lot nastąpił zaledwie dzień po katastrofie Jeju Air, w której zginęło 179 osób

10

Odwołany lot nastąpił zaledwie dzień po katastrofie Jeju Air, w której zginęło 179 osóbŹródło: Reuters
Członkowie rodziny ofiary opłakują na lotnisku

10

Członkowie rodziny ofiary opłakują na lotniskuŹródło: EPA

10

Samolot Jeju Air Flight 7C101 wystartował z lotniska Gimpo do Jeju w poniedziałek o 6:37 czasu lokalnego, ale godzinę później wykryto awarię podwozia i samolot był zmuszony zawrócić.

Po bezpiecznym wylądowaniu około 21 ze 161 pasażerów na pokładzie Boeinga 737-800 zdecydowało się nie wracać na lot, twierdząc, że zbyt bardzo chcą ponownie polecieć.

Jeju Air przeniosło pozostałych pasażerów na lot zastępczy tym samym modelem Boeinga i ponownie odleciał do Czedżu o godzinie 8:30.

Urzędnik Jeju Air powiedział o incydencie: „Zmiana była środkiem niezbędnym do zapewnienia bezpiecznego lotu.

„Szczerze przepraszamy za wszelkie niedogodności, jakie spotkały naszych pasażerów”.

Jeju Air obsługuje obecnie 39 Boeingów 737-800 ze swojej floty składającej się z 41.

Pełniący obowiązki prezydenta Korei Południowej zarządził nadzwyczajną inspekcję bezpieczeństwa całej branży lotniczej w kraju po katastrofie w Muan.

Choi Sang-mok zwrócił się także do śledczych o natychmiastowe ujawnienie wyników śledztwa w sprawie skazanego na zagładę samolotu Jeju Air.

Katastrofa jest najgorszą katastrofą lotniczą w historii Korei, ponieważ ze 181 osób na pokładzie przeżyły tylko dwie osoby.

Według doniesień byli to 33-letni steward pokładowy i 20-letnia stewardesa, których wyciągnięto z tyłu samolotu.

Przerażający materiał pokazuje, jak skazany na zagładę samolot uderza w betonową ścianę, a następnie staje w płomieniach, zabijając 179 osób na pokładzie.

Na nagraniu widać, jak Boeing 737-800 „Bailey Land” ląduje na pasie startowym bez kół, po czym wślizguje się na drogę.

Następnie samolot uderzył w wzmocniony betonem nasyp na końcu pasa startowego, powodując eksplozję.

Nie jest jeszcze jasne, co było przyczyną awarii podwozia, ale wydaje się, że samolot uderzył w ptaka, gdy schodził do lądowania.

Świadkowie, którzy rozmawiali z południowokoreańską agencją informacyjną Yonhap, powiedzieli, że gdy samolot był w powietrzu, widzieli iskry i słyszeli eksplozję.


Przychodzi tak…


Jeden z nich powiedział, że po usłyszeniu „głośnej eksplozji” widział „czarny dym unoszący się w niebo”.

Strażacy powiedzieli, że znaczna część samolotu została „całkowicie zniszczona”, a niektóre ciała były tak uszkodzone, że na tym etapie nie można było ich zidentyfikować.

Kula ognia rozerwała samolot na kawałki oraz rozrzuciła siedzenia i bagaż pasażerów na pasie startowym po tym, jak piloci podjęli próbę „lądowania na brzuchu”.

W wyniku eksplozji z samolotu wypadli także niektórzy pasażerowie.

Samolot Jeju Air wystartował z Gimpo i wrócił po godzinie (zdjęcie pliku)

10

Samolot Jeju Air wystartował z Gimpo i wrócił po godzinie (zdjęcie pliku)Źródło: Getty

10

Badacze zajmujący się katastrofami stoją teraz przed trudnym wyzwaniem, jakim jest przeczesywanie zwęglonego wraku, aby ustalić, jak mógł wydarzyć się ten dziwaczny wypadek – najbardziej śmiercionośna katastrofa lotnicza w 2024 roku.

Żołnierze i ratownicy przeszukali pas startowy i okoliczne pola w poszukiwaniu wskazówek w śledztwie dotyczącym katastrofy.

Jednak śledczy szybko odzyskali czarną skrzynkę rejestratora lotu odrzutowca, który może dostarczyć istotnych wskazówek na temat przyczyn tragedii.

Zrozpaczone rodziny pogrążyły się w żałobie na terminalu lotniska po otrzymaniu wiadomości o swoich bliskich.

Wielu zabitych można zidentyfikować na podstawie odcisków palców.

Tragicznie najmłodszą ofiarą było trzyletnie dziecko – większość podróżujących stanowiły rodziny wracające do domu z zorganizowanych wakacji w Tajlandii.

Strażacy badają miejsce katastrofy po niedzielnej katastrofie

10

Strażacy badają miejsce katastrofy po niedzielnej katastrofieŹródło: Reuters
Członek zespołu dochodzeniowego sprawdza spalone siedzenie

10

Członek zespołu dochodzeniowego sprawdza spalone siedzenieŹródło: EPA

60-letni mężczyzna opłakiwał na lotnisku po śmierci pięciu osób z trzech pokoleń jego rodziny.

Tani przewoźnik Jeju Air ukłonił się władzom, przeprosił przed kamerą i obiecał, że zrobi wszystko, co w jego mocy, aby pomóc.

Linia lotnicza stwierdziła w oświadczeniu: „W Jeju Air zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby zareagować na ten wypadek.

„Szczerze przepraszamy za wywołanie niepokoju”.

Urzędnik stwierdził, że „jest mało prawdopodobne”, aby przyczyną katastrofy był poślizg samolotu na krótkim pasie startowym i uderzenie w ścianę.

Powiedział: „Pas startowy ma 2800 metrów długości i samoloty podobnej wielkości latają po nim bez problemu”.

Rząd ogłosił siedmiodniową żałobę narodową.

Król Karol II złożył hołd ofiarom katastrofy.

Król oświadczył w oświadczeniu: „Moja żona i ja byliśmy głęboko zasmuceni, gdy dowiedzieliśmy się o straszliwej katastrofie lotniczej w Mu’an, w wyniku której zginęło tak wiele osób”.

„Gdy naród Republiki Korei opłakuje tę katastrofę, rodziny i bliscy wszystkich ofiar modlimy się”.

Kalendarium katastrofy samolotu Muan

James Halpin, reporter zagraniczny

W Korei Południowej doszło do najbardziej śmiertelnej katastrofy lotniczej od dwudziestu lat, kiedy rozbił się samolot odrzutowy przewożący 181 osób, a tylko dwie osoby przeżyły.

4.29 rano – Lot Jeju Air nr 7C 2216 odlatuje z Bangkoku, przewożąc turystów wracających do domu z zorganizowanych wakacji w Tajlandii.

8.57 rano -Pilot otrzymał ostrzeżenie o zderzeniu z ptakiem w pobliżu międzynarodowego lotniska Muan.

8.58 rano – Pilot ogłasza wezwanie Mayday, a świadkowie donoszą, że słyszeli „eksplozję”, a wideo pokazuje pozorne uderzenie ptaka.

9:00 – Samolot przerwał pierwszą próbę lądowania na pasie startowym 01.

9:03 – Następnie odrzutowiec próbuje wylądować po raz drugi na brzuchu na pasie startowym 19 – i rozbija się w kuli ognia.

Odrzutowiec uderza w ziemię, nie wypuszczając podwozia

10

Odrzutowiec uderza w ziemię, nie wypuszczając podwoziaŹródło: Lee Geun-young/KBS/Unipix
Lot Jeju Air 7C2216 eksploduje po uderzeniu w nasyp na pasie startowym

10

Lot Jeju Air 7C2216 eksploduje po uderzeniu w nasyp na pasie startowymŹródło: Reuters

Source link