Co musisz wiedzieć
- Od 13 lipca abonament Netflixa bez reklam w cenie 11,99 USD nie będzie już dostępny dla klientów. Będą oni musieli wybrać między abonamentem za 6,99 USD z reklamami a droższym abonamentem bez reklam.
- Zmiana ta dotyczy obecnie użytkowników w Wielkiej Brytanii i Kanadzie, a w drugim kwartale zostanie rozszerzona na inne kraje.
- Mimo rosnących kosztów subskrypcji, liczba abonentów serwisu Netflix wzrosła w pierwszym kwartale o 16%, osiągając 269,6 miliona.
Wygląda na to, że Netflix rezygnuje ze swojego najtańszego planu bez reklam i zmusza użytkowników do płacenia więcej niż zwykle, aby uzyskać dostęp do platformy bez reklam.
Według kilku Posty na ReddiciePlan Netflix bez reklam za 11,99 USD zostanie wycofany z oferty dla klientów 13 lipca. Będą oni musieli wybrać między planem za 6,99 USD z reklamami, planem bez reklam za 15,49 USD lub planem 4K bez reklam za 22,99 USD (za pośrednictwem Policja Androida).
Transmisja strumieniowa użytkownika zostaje przerwana przez stronę informującą, że „podstawowy plan został wycofany” i że „możesz zmienić swój plan w dowolnym momencie”.
Nie można dokończyć subskrypcji Netflix z r/mildlyinfuriating
Sądząc po skargach na Reddicie, gigant streamingu może najpierw testować zaktualizowaną ofertę w Wielkiej Brytanii i Kanadzie, zanim rozszerzy ją na inne regiony (w tym USA).
Jeden z użytkowników Reddita stwierdził, że Netflix nie pozwalał mu oglądać programów w ramach obecnego planu bez reklam bez subskrybowania nowego. „Nie ma możliwości kontynuowania oglądania bez wybrania nowego planu” – powiedział.
Niektórzy uważają, że Netflix po prostu nie zaspokaja potrzeb widzów z klasy średniej.
„Teraz jesteś albo widzem klasy biednej, wspieranym reklamami za 6 dolarów, albo członkiem klasy zamożnej za 16,50 dolara”. Podczas gdy inni otwarcie stwierdzili, że zaprzestali subskrypcji, ponieważ nie są w stanie nadążyć za rosnącymi kosztami.
Ten ruch nie pojawił się jednak znikąd. Wcześniej w tym roku, podczas rozmowy o wynikach za IV kwartał, Netflix publicznie ogłoszony że firma rozpoczęła działania mające na celu nakłonienie klientów do przejścia na droższe lub wspierane reklamami plany.
„Skalowanie naszego biznesu reklamowego stanowi okazję do wykorzystania znaczących nowych źródeł przychodów i zysków w średnim i długim okresie” – powiedział Netflix w oświadczenie.
„Po stronie reklamodawców nadal udoskonalamy targetowanie i pomiary, które oferujemy naszym klientom”.
Choć możemy spekulować, dlaczego Netflix próbuje podnieść ceny, wygląda na to, że użytkownicy Netflixa są zmuszani do płacenia więcej za swoje usługi. trwające projektyjak programowanie na żywo i gry na platformie. Jednak nie wszyscy subskrybenci będą korzystać z tych dodanych usług na platformie.
Należy zauważyć, że pomimo rezygnacji z subskrypcji usługi, według CNBCLiczba abonentów serwisu Netflix wzrosła o 16% w pierwszym kwartale 2024 r., osiągając 269,6 mln, a dochód netto serwisu wyniósł około 2,33 mld dolarów.