San Francisco:

Netflix dodał 18,9 miliona abonentów w kwartale świątecznym, pobijając prognozy z Wall Street, ponieważ wydarzenia sportowe na żywo, a powrót popularnego południowokoreańskiego serialu „Squid Game” przyciągnął rekordową liczbę nowych abonentów, podała we wtorek firma.

Gigant streamingowy powiedział, że kontynuując inwestycje w programy cenione przez swoich członków, podniesie ceny usług w przypadku większości planów w USA, Kanadzie, Portugalii i Argentynie. W USA cena podstawowej usługi z reklamami wzrośnie o 1 dolara miesięcznie do 7,99 dolara, co oznacza wzrost o 14%, zaś pakietu premium będzie kosztować 24,99 dolara, co oznacza wzrost o 9%.

Netflix stwierdził, że jego oferta programowa na czwarty kwartał przekroczyła jego wewnętrzne oczekiwania, a mecz bokserski Jake’a Paula kontra Mike’a Tysona stał się najchętniej transmitowanym wydarzeniem sportowym, a dwa mecze National Football League w Boże Narodzenie w lidze stanowią dwie najczęściej transmitowane rozgrywki. Historia.

Serwis skorzystał także na drugim sezonie dystopijnego thrillera „Squid Game”, który według firmy ma stać się jednym z najczęściej oglądanych seriali oryginalnych. Według badacza Antenna firma ma najniższy wskaźnik rezygnacji wśród subskrypcyjnych usług przesyłania strumieniowego, a wskaźnik rezygnacji wyniósł 1,8% w grudniu.

Ten kwartał będzie także ostatnim raportem Netflixa o wzroście liczby abonentów, ponieważ firma kładzie nacisk na inne wskaźniki wydajności, w tym przychody i zyski – zmianę, którą analitycy przypisywali spowolnieniu wzrostu liczby abonentów.

Według średnich szacunków 34 analityków spółka odnotowała zysk w wysokości 4,27 dolara na akcję, co przekroczyło prognozę Wall Street wynoszącą 4,20 dolara na akcję. Roczny dochód operacyjny po raz pierwszy w historii firmy przekroczył 10 miliardów dolarów.

Według LSEG przychody wzrosły w tym kwartale o 16% do 10,2 miliarda dolarów, w porównaniu z szacunkami Wall Street na 10,1 miliarda dolarów.

„Wchodzimy w rok 2025 z dużym impetem” – stwierdził Netflix w swojej notatce dla inwestorów. Powiedział, że w 2024 r. dodał rekordową liczbę 41 milionów klientów i ponownie przyspieszył wzrost.

Firma skorygowała swoje prognozy do 44,5 miliarda dolarów przychodów w 2025 roku z 43,5 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o pół miliarda dolarów w porównaniu z poprzednią prognozą. Zaktualizowane wytyczne odzwierciedlają lepsze podstawy biznesowe – stwierdziła spółka.

(Z wyjątkiem nagłówka, ta historia nie została zredagowana przez personel NDTV i została opublikowana z kanału konsorcjalnego.)


Source link