Jeden z największych brytyjskich przewoźników paczek odczuł spadek wydajności na początku świątecznego okresu handlowego, co zmusiło go do przekierowania działalności z kluczowych klientów na rzecz konkurencyjnych firm kurierskich.
Sky News dowiedziała się, że Yodel, która miała zatrudnić tysiące pracowników sezonowych, aby pomóc uporać się ze wzrostem wolumenów sprzedaży od Czarnego Piątku do Bożego Narodzenia, powiedziała klientom, w tym New Look, Gousteau i eBay, że jest to sieć, na którą wpływa. Wyzwania operacyjne.
W notatce wysłanej do klientów w tym tygodniu, do której dotarła Sky News, Yodel stwierdziła, że zaobserwowała „znaczne opóźnienia w przetwarzaniu (paczek), co wpływa na dostępność pustych naczep i zaplanowane harmonogramy kierowców”.
Pieniądze Najnowsze: Fiskus wydaje wyjaśnienia dotyczące sprzedaży towarów w Internecie
„Niestety wielu naszych kierowców samochodów ciężarowych, których szczyt jest szczytowy, nie pojawia się w ustalonych przedziałach czasowych, co wpływa na naszą zdolność do dostarczenia uzgodnionej liczby odbiorów.
„Po dochodzeniu ustaliliśmy, że było to spowodowane znacznymi zachętami finansowymi oferowanymi gdzie indziej.
„Ściśle współpracujemy z tymi kierowcami, ponieważ zobowiązali się do korzystania z Yodel w szczytowym okresie”.
Ostrzegł klientów: „Obecnie nie możemy zagwarantować całodobowej obsługi”.
„Mając to na uwadze oraz zmniejszenie produktywności sieci spowodowane dużą liczbą ręcznie sortowanych paczek trafiających do sieci, niestety zwracamy się do Państwa z prośbą o „zmniejszenie planowanej ilości przesyłek do naszej sieci i, jeśli to możliwe, przekierowanie paczek przez inni przewoźnicy.”
Kryzys jest ostatnim, który dotknął Yodel w tym roku, bliski załamania w lutym i zmuszony do poszukiwania awaryjnego finansowania u nowych inwestorów.
Przeczytaj więcej ze Sky News:
Burberry wszczyna pozew do Sądu Najwyższego przeciwko B&M
Ujawniono pierwsze znacjonalizowane przedsiębiorstwa kolejowe
Miasto targowe uznane za najszczęśliwsze miejsce do życia
Yodel był wcześniej własnością rodziny Barclay, której portfolio biznesowe obejmowało także gazetę Telegraph i londyński hotel Ritz.
Rzecznik Yodel powiedział w środę: „W związku z rekordowymi wolumenami i wzrostem liczby dużych przesyłek w tygodniu Czarnego Piątku i Cyberponiedziałku, musieliśmy dostosować harmonogram odbiorów, aby zapewnić płynną obsługę mniejszej liczby klientów. Praca wykonana.
„Jesteśmy wdzięczni tym klientom za podejście do współpracy i ciągłe wsparcie.
„Nasze zespoły pracowały niestrudzenie w najbardziej pracowitym okresie w roku i mamy nadzieję, że do końca tego tygodnia nadrobimy niewielkie zaległości”.
Yodel realizuje ponad 190 milionów dostaw rocznie ze swoich zakładów w Wielkiej Brytanii.