Miliarder, potentat technologiczny Elon Musk twierdzi, że mógłby odmienić podróże transatlantyckie, budując tunel z rurą próżniową o wartości 20 bilionów dolarów.

Pomysłodawca Tesli i SpaceX wierzy, że pewnego dnia turyści będą mogli podróżować między Londynem a Nowym Jorkiem w 54 minuty, wsiadając do podwodnego pociągu.

5

W planach ewentualnej podróży transatlantyckiej ujawniono zapasy podwodnego pociąguŹródło: Shutterstock
Innowacyjny pomysł polega na wytworzeniu w tunelu próżni, którą można połączyć z pojazdami ciśnieniowymi, takimi jak pociągi, które mogą poruszać się z prędkością do 5000 mil na godzinę.

5

Innowacyjny pomysł polega na wytworzeniu w tunelu próżni, którą można połączyć z pojazdami ciśnieniowymi, takimi jak pociągi, które mogą poruszać się z prędkością do 5000 mil na godzinę.Źródło: Getty
Potentat technologiczny Elon Musk twierdzi, że mógłby odmienić podróże transatlantyckie, budując system tuneli i pociągów

5

Potentat technologiczny Elon Musk twierdzi, że mógłby odmienić podróże transatlantyckie, budując system tuneli i pociągówŹródło: Getty

Wstępne plany ambitnego systemu tuneli były opracowywane od lat i nie zostały uwzględnione w projekcie Muska.

Mówi się, że sprytni architekci i deweloperzy pracują nad możliwością zbudowania tunelu i pociągu zdolnego osiągnąć prędkość do 3000 mil na godzinę.

Innowacyjnym pomysłem jest wytworzenie w tunelu próżni, która w połączeniu z pojazdami pod ciśnieniem powoduje potężny ruch.

aktualności Outlet Newsweek donosi: „Dzięki wytworzeniu próżni w tunelu i użyciu pojazdów pod ciśnieniem pociągi jadące wzdłuż konstrukcji mogłyby teoretycznie osiągnąć prędkość ponad 5000 mil na godzinę.

Więcej w Ambitne Konstrukcje

„Podróżowanie pomiędzy Londyn I Nowy Jork Niecała godzina.”

Mimo że badacze twierdzą, że mają możliwości i wiedzę potrzebne do stworzenia tak szybkiej i prostej ścieżki, nadal borykają się z poważnymi problemami.

Oczekuje się, że przekształcenie pomysłu w rzeczywistość będzie kosztować do 20 bilionów dolarów (15,8 biliona funtów).

Uważa się, że wygórowane koszty są największą przeszkodą w finansowaniu projektu dla każdego początkującego przedsiębiorcy, żądnego przygód biznesmena, a nawet kraju.

Jednak na początku tego tygodnia szef X Musk skomentował potencjał tunelu i stwierdził, że mógłby go zbudować za ułamek ceny.

53-latek odpowiedział na wirusowy post na temat tunelu, mówiąc: „@boringcompany mogłoby to zrobić za 1000 razy mniej pieniędzy”.

Nowy mega tunel morski o wartości 36 miliardów funtów będzie najdłuższym i najgłębszym na świecie

The Boring Company to amerykańska firma zajmująca się infrastrukturą i tunelami założona przez Muska.

Już teraz przewodzą w zapewnieniu bezproblemowej podróży po zbudowaniu a Tętniący życiem, neonowy tunel Poniżej Las Vegas.

Firma zbudowała serię tuneli „Hyperloop” wokół Centrum Kongresowego w Las Vegas i w pobliżu Hawthorne, Kalifornia Siedziba SpaceX.

Nazywa się Vegas Loop i rozciąga się na długości 2,7 mili i łączy pasażerów z miejskim systemem transportu publicznego na obrzeżach centrum kongresowego.

Jego głównym celem jest pomoc w uporaniu się z korkami w okolicy.

Obecnie najszybszy komercyjny sposób na przekroczenie Atlantyku i dotarcie do Wielkiego Jabłko Jest samolotem.

Lot bez przesiadek trwa obecnie od siedmiu do ośmiu godzin, co oznacza, że ​​tunel próżniowy mógłby skrócić czas podróży do jednej trzeciej dnia.

To właśnie wtedy może osiągnąć niespotykaną dotąd prędkość, co prowadzi ekspertów do przekonania, że ​​może zabić.

Obecnie najszybszy na świecie pociąg publiczny, Shanghai Maglev, osiąga prędkość maksymalną zaledwie 400 km/h.

Gdyby jednak rozwinęła się technologia próżniowa i wykorzystanie napędu odrzutowego, pojawiłyby się nowe lokomotywy zdolne do latania na znacznie większe wysokości.

@boringcompany może to zrobić za 1000 razy mniej pieniędzy

Elona Muskaprzez x

Pomimo komentarzy jej założyciela The Boring Company nie ogłosiła jeszcze formalnie żadnych planów pracy nad pomysłem połączenia z Londynu do Nowego Jorku.

Ale jeśli przewidywania Muska się sprawdzą, koszty będą sięgać miliardów.

Innym poważnym problemem związanym z takim rewolucyjnym projektem jest potencjalny czas i wysiłek wymagany do jego pomyślnego zbudowania i przetestowania.

Newsweek podaje, że gdyby budowano go w tym samym tempie, co sieci tuneli o podobnym stylu na całym świecie, takie jak tunel pod kanałem La Manche, jego ukończenie zajęłoby 782 lata.

Dzieje się tak, ponieważ deweloperzy już myślą o skróceniu czasu podróży między Londynem a Nowym Jorkiem.

Trwają prace nad naddźwiękowym odrzutowcem, który ma przelecieć pasażerów przez ocean w 3,5 godziny.

Samolot XB-1 firmy Boom Technology wykonał już siedem z dziesięciu lotów testowych z dźwiękiem poddźwiękowym, podczas gdy inżynierowie pracują nad uczynieniem go naddźwiękowym.

Jego prędkość wynosi 0,81 Macha, czyli 499 węzłów, w porównaniu z 0,67 Macha w poprzednim locie.

I osiągnął nową maksymalną wysokość 23 015 stóp.

Sam Musk mówił także o stworzeniu w ostatnich latach rakiet zdolnych przyspieszyć podróżowanie.

Według doniesień SpaceX buduje pojazd, który w niecałe pół godziny przewiezie turystów z Londynu do Nowego Jorku i będzie się nazywać Starship o prędkości 18 000 mil na godzinę.

The Boring Company należąca do Muska zbudowała już podziemny tunel w Las Vegas

5

The Boring Company należąca do Muska zbudowała już podziemny tunel w Las Vegas
Zdjęcia koncepcyjne futurystycznego pociągu dużych prędkości

5

Zdjęcia koncepcyjne futurystycznego pociągu dużych prędkościŹródło: Getty

Source link