Dramatyczny materiał pokazuje moment, w którym samolot przewożący 231 osób wylądował na brzuchu w telewizji na żywo.

Wyemitowano wideo, na którym widać, jak pilot bezpiecznie zestrzelił samolot w Warszawie, PolskaKoło nie wyskoczyło po tym, jak nie udało się otworzyć podwozia.

7

Na nagraniu widać, jak odrzutowiec dotyka ziemi bez opuszczonych kółŹródło: NBC
Gdy tylko samolot uderzył w asfalt, zaczęły wydobywać się iskry.

7

Gdy tylko samolot uderzył w asfalt, zaczęły wydobywać się iskry.Źródło: NBC
Kiedy z samolotu zaczął wydobywać się dym, natychmiast ewakuowano pasażerów.

7

Kiedy z samolotu zaczął wydobywać się dym, natychmiast ewakuowano pasażerów.Źródło: NBC

Podczas startu z Newark w stanie New Jersey w 2011 roku piloci lotu Polskich Linii Lotniczych LOT zauważyli problem z podwoziem przed przyziemieniem.

Krążyli po lotnisku przez około godzinę, po czym wjechali na asfalt, nie opuszczając kół.

Cudowne lądowanie oglądało na żywo miliony ludzi, którzy odetchnęli z ulgą, gdy odrzutowiec bezpiecznie wylądował.

Wybuchł iskrą i spowodował niewielki pożar, ale nikt nie odniósł obrażeń.

Marcin Pirog, prezes LOT Airlines, powiedział wówczas: „Wśród pasażerów nie było paniki.

„Załoga pokładowa dobrze przygotowała ich do awaryjnego lądowania.

„To pierwszy raz, kiedy samolot LOT-u musiał wylądować bez podwozia”.

Ten klip ujrzał światło dzienne po niedzielnej katastrofie lotniczej w Korei Południowej, w której zginęło 179 osób.

Piloci skazanego na zagładę samolotu Jeju Air zmuszeni byli do podobnego lądowania.

Jednak w przeciwieństwie do lądowania w Polsce, to zakończyło się katastrofą, ponieważ wszyscy oprócz dwóch ze 181 osób na pokładzie zginęli.

Obejrzyj przerażający moment, w którym Korea Południowa świętuje Nowy Rok z cichym tłumem po katastrofie lotniczej i dramacie „zamachu stanu”.

Samolot uderzył z dużą prędkością w międzynarodowe lotnisko Mu’an, po czym uderzył w betonową ścianę i wybuchł, tworząc kulę ognia.

Ekspert lotniczy Julian Bray powiedział, że piloci polskiego odrzutowca mieli przewagę, ponieważ mieli dwa sprawne silniki i czas na wdrożenie wszystkich procedur awaryjnych.

Trwa dochodzenie w sprawie przyczyn katastrofy, ale pilot zgłosił zderzenie z ptakiem przed awaryjnym lądowaniem.

Bray powiedział: „Należy pamiętać, że jeden z silników uległ uszkodzeniu lub doszło do awarii, w związku z czym cały samolot był już niesprawny.

„Nie wiesz, ile szkód wyrządzono systemom produkcyjnym, systemom zasilania.

„Nie wiesz, czy jeździsz na zasilaniu rezerwowym, czy nie, ponieważ generator nie działa – z pewnością napędza pompy hydrauliczne i umożliwia opadanie kół oraz wiele innych rzeczy.

„Jeśli więc tego nie ma, oznacza to, że ma problem, więc wpadł na pomysł, że musi to złagodzić.

„Na początku próbuje to ująć, ale to nie wychodzi, więc kręci się w kółko.

Południowokoreańscy i amerykańscy śledczy badają miejsce katastrofy samolotu Boeing 737-800 Jeju Air

7

Śledczy z Korei Południowej i USA badają miejsce katastrofy samolotu Boeing 737-800 Jeju AirŹródło: AFP
płonący wrak samolotu

7

płonący wrak samolotuŹródło: AFP
Pogrążony w żałobie członek rodziny składa hołd przy wspólnym ołtarzu pamięci ofiar

7

Pogrążony w żałobie członek rodziny składa hołd przy wspólnym ołtarzu pamięci ofiarŹródło: Rex

„Być może przed pierwszym lądowaniem odłożył koła, a gdy je ponownie założył, aby obejść pojazd, mogło znajdować się tam ptasie gniazdo, co mogło spowodować awarię systemu.

„Nie wiemy – musimy się dowiedzieć.

„Problem polega na tym, że koła podnoszą się, blokują i to wszystko, pozostają zablokowane. Dlatego nie ma zbyt wiele czasu i wiele rzeczy go rozprasza”.

Bray powiedział również, że południowokoreański odrzutowiec z bardzo dużą prędkością uderzył w asfalt, a następnie uderzył w ścianę.

Uważa się, że wszystkie osoby na pokładzie samolotu, z wyjątkiem dwóch obywateli Tajlandii, to Koreańczycy – śmiertelna katastrofa została określona jako jeden z najczarniejszych dni w najnowszej pamięci Koreańczyków.

Uważa się, że samolot pasażerski zderzył się z ptakiem podczas podejścia do międzynarodowego lotniska Muan, co spowodowało awarię podwozia samolotu.

7

Na nagraniu widać, że jechał w stronę lotniska, gdy doszło do awarii jego prawego silnika.

Kolizja mogła spowodować, że pilot zgasił uszkodzony silnik, próbując zapanować nad nim w powietrzu.

Pilot przerwał kilka prób lądowania, zanim zdecydowano się na ostatnią próbę.

Gdy pilot próbował bezpiecznie wylądować, samolot gwałtownie uderzył w asfalt.

Jednak bohaterskie lądowanie pilota poszło na marne, gdy ten kontynuował przyspieszanie z końca pasa startowego.

Kilka sekund później zderzył się z betonową ścianą na końcu pasa startowego o długości 2800 metrów.

Samolot natychmiast eksplodował po uderzeniu w konstrukcję.

Uważa się, że uderzenie spowodowało pęknięcie zbiornika paliwa i utworzenie kuli ognia.

Source link