Zdjęcie pliku przedstawiające streamera sprzedającego torebki w bazie e-commerce TikTok w Wuhan w Chinach, 12 października 2021 r.
Grupa Visual China | obrazy getty’ego
Ubrana w błyszczącą sukienkę i czapkę Mikołaja na charakterystycznych różowych włosach Sarah Potempa stała przed swoim smartfonem w magazynie swojej firmy do pielęgnacji włosów w Waukegan w stanie Illinois. Nadszedł czas, aby zabrać się do pracy.
Potempa to stylistka fryzur gwiazd, która kilka razy w tygodniu transmituje na żywo na TikToku. Podczas „pokazu pakowania”, jak to nazywa, Potempa transmituje na żywo swoje zamówienia na swoje wirusowe lokówki Beachwaver przez sześć do ośmiu godzin jednocześnie.
20 listopada na transmisji panowała imprezowa atmosfera, a Potempa zrobiła sobie przerwę między wysyłaniem zamówień do tańca do „In da Club” zespołu 50 Cent. Dla ponad 1000 użytkowników TikTok, którzy zazwyczaj oglądają programy Potempy, jest to jednocześnie rozrywka i zakupy.
Beachwaver stanowi część rosnącego napływu sprzedawców detalicznych korzystających z TikTok Shop, usługi zakupów dostępnej w aplikacji wideo. sklep tiktok Uruchomienie we wrześniu 2023 r Umożliwia użytkownikom kupowanie produktów bez opuszczania aplikacji. Od tego czasu aplikacja należąca do Chin stała się realną opcją dla sprzedawców detalicznych chcących zdywersyfikować swoją działalność w zakresie handlu elektronicznego. Amazonka,
Za pośrednictwem dedykowanej karty Sklep duzi i mali sprzedawcy detaliczni promują wszelkiego rodzaju produkty, takie jak palety cieni do powiek, ładowarki do telefonów, herbatki detoksykujące, bieżnie i inne. Na TikToku sprzedawcy zazwyczaj oferują hojne kupony i bezpłatną dostawę w ciągu kilku dni. Posty zachęcające do zakupów, które wyglądają jak zwykłe filmy, ale są reklamami produktów sprzedawanych w sklepie TikTok, często pojawiają się w głównym kanale wideo TikTok, zwanym stroną „Dla Ciebie”. Te posty umożliwiają użytkownikom kupowanie produktów bez opuszczania kanału For You.
Na pokazach Potempy klienci spieszą się ze składaniem zamówień, aby otrzymać 50% zniżki na produkty Beachwaver i otrzymać bezpłatne dodatki do zamówienia, takie jak żel do mycia twarzy czy szminka, a także otrzymują własny prezent od firmy Potempa przy pakowaniu zamówienia. Jest też taka szansa aby nazwa użytkownika została odczytana na głos. Na ekranie.
„Kiedy sklep TikTok był nowy i ludzie jeszcze z niego nie korzystali, pytali: «Czy jest już na Amazon?»” – powiedziała Potempa w wywiadzie. „Dostaję pytania typu: «Czy mogę to kupić gdzie indziej?» To już prawie rok, wykonaliśmy 1,2 miliona zamówień.”
TikTok, będący własnością ByteDance, ugruntował już swoją pozycję potęgi reklamowej, a dzięki TikTok Shop firma próbuje stworzyć kolejne źródło przychodów poprzez handel elektroniczny. Firma przyciągnęła m.in NikePacsona i krokodylemiędzy innymi. Sprzedawcy ci chcą dotrzeć do ponad 170 milionów Amerykanów korzystających z TikTok, którzy dokonują zakupów pod wpływem impulsu podczas przeglądania filmów.
Nie są sami.
Do wypróbowania usługi namawia się także sprzedawców Amazona, obiecując niższe opłaty i ogromne rabaty na produkty obsługiwane przez TikTok. Oprócz sprzedawców firma zatrudniła także talenty spoza Amazona, przyjmując kluczowe role w sklepie TikTok w obszarach takich jak marketing, relacje z twórcami, bezpieczeństwo marki, menedżerowie kategorii i operacje.
W ciągu 15 miesięcy od uruchomienia TikTok Shop stał się „ogromną maszyną e-commerce” eCommerceDBFirma badająca rynek. EcommerceDB szacuje, że TikTok Shop ponad dwukrotnie zwiększy w tym roku wolumen towarów brutto, czyli wartość towarów sprzedawanych na swoim rynku w dolarach, do 50 miliardów dolarów. To ułamek oczekiwanej przez Amazon wartości GMV w 2024 r. wynoszącej 757 miliardów dolarów, ale mimo to sklep TikTok robi postępy.
„Za każdym razem, gdy przewijasz, co drugie przewijanie to post w sklepie, dlatego firma dużo inwestuje w zachęcanie do konwersji w aplikacji” – powiedziała Kaila Schwartz. od sprzedawców Dyrektor ds. analiz konsumenckich i strategii ds. handlu detalicznego i dóbr konsumpcyjnych.
Rzeczniczka Amazona, Mira Dix, powiedziała CNBC w oświadczeniu, że sprzedawcy współpracują z jej sklepem „bardziej niż kiedykolwiek” i odnoszą większe sukcesy. Dix powiedział, że usługi firmy są dla sprzedawców opcjonalne, takie jak realizacja zamówienia, która kosztuje „średnio 70% mniej” niż porównywalne opcje wysyłki dwudniowej.
„Nasi partnerzy handlowi są niezwykle ważni dla Amazona i ciężko pracujemy, aby wprowadzać w ich imieniu innowacje oraz wspierać rozwój i sukces tych firm we wszystkich kanałach sprzedaży” – powiedział Dix.
Dyrektor generalna Beachweaver, Sarah Potempa, kilka razy w tygodniu organizuje transmisje na żywo w sklepie TikTok.
Wejście TikToka w handel elektroniczny następuje w niepewnym momencie dla firmy.
w kwietniu Prezydent Joe Biden podpisał ustawę Wymaga to od ByteDance sprzedaży TikTok do 19 stycznia. Jeśli TikTok nie zerwie powiązań ze swoją spółką-matką, sklepy z aplikacjami i internetowe usługi hostingowe zostaną pozbawione możliwości oferowania aplikacji, co byłoby równoznaczne z ogólnokrajowym zakazem w USA. pozwali Aby zablokować rozwiązanie.
nowo wybrany prezydent Donald Trump mógł zaoszczędzić TikTok grozi możliwy zakaz w USA. Po próbie nałożenia zakazu na TikTok podczas swojej pierwszej administracji Trump zmienił swoje stanowisko, przyznając w marcowym wywiadzie dla „Squawk Box” CNBC, że z aplikacją jest „dużo dobrego i dużo złego”. Trump zmienił swoje stanowisko, gdy spotkał się z miliarderem Jeffem Yassem, głównym inwestorem ByteDance.
W miarę zbliżania się styczniowego terminu TikTok w dużej mierze prowadzi działalność bez zmian.
Dyrektorzy TikTok Shop przedstawili swój rynek jako miejsce świątecznych zakupów podczas wydarzenia z właścicielami firm i wpływowymi osobami w mediach społecznościowych, które odbyło się w październiku na Manhattanie. Nico Le Bourgeois, szef operacji TikTok Shop w USA, powiedział, że użytkownicy kupili setki milionów jednostek na platformie e-commerce od jej uruchomienia we wrześniu 2023 r. Le Bourgeois, który dołączył do TikTok w sierpniu 2023 r., wcześniej spędził prawie dziewięć lat w firmie Amazon w różnych działach, w tym w zewnętrznym rynku.
Sklep TikTok nie stara się sprzedawać „wszystko wszystkim” – powiedział Le Bourgeois w październiku CNBC. Sklep TikTok to miejsce odkrywania produktów, na którym znajdują się „nowe, fajne i interesujące” produkty dużych i małych marek, powiedział.
„Widzisz, podoba ci się, kupujesz. To nie jest odkrycie” – stwierdził. „To zupełnie inny sposób robienia zakupów”.
Le Bourgeois odmówił komentarza na temat zbliżającego się zakazu TikTok, ale rzecznik firmy obecny na wydarzeniu powiedział, że sklep TikTok nie ulega spowolnieniu.
„Są sprzedawcy, twórcy, oni zarabiają na TikToku” – powiedział rzecznik. „Będziemy nadal protestować w tej sprawie. To dla nas ogromna szansa.”
Oczekuje się, że więcej Amerykanów będzie korzystać z TikToka i innych aplikacji powiązanych z Chinami, aby kupować prezenty w okresie świątecznych zakupów.
Według danych prawie 63% zachodnich konsumentów planuje w sezonie robić zakupy za pomocą chińskich aplikacji zakupowych siły sprzedażyDotyczy to TikTok, AliExpress Alibaby, Shein, Teemu i firmy szybkiej mody Cider.
W sobotę TikTok podał, że sprzedaż w Czarny piątek w USA przekroczyła 100 milionów dolarów, a do najpopularniejszych kategorii należą artykuły gospodarstwa domowego, moda i produkty kosmetyczne. Firma podała, że Canvas Beauty, bestsellerowy sprzedawca produktów do pielęgnacji włosów i urody w sklepie TikTok, zarobił 1 milion dolarów w ciągu dwóch godzin od uruchomienia aplikacji.
Detaliści i sprzedawcy, z których niektórzy uważają TikTok za największy udział w swojej sprzedaży online, powiedzieli CNBC, że trzymają się platformy pomimo możliwości jej zniknięcia.
Ponieważ jednak jesteśmy marką w dużym stopniu opierającą się na platformie, nie możemy zignorować rozmów na temat potencjalnego zakazu TikTok w USA. Rachel Cheng, dyrektor operacyjna i współzałożycielka Yay Snacks, powiedziała, że jest pewna, że TikTok nie odejść pod rządami Trumpa, bo tak nie jest. Wydaje się, że jest to główny cel nowo wybranego prezydenta.
Yez Snacks, firma produkująca chrupiącą kambodżańską suszoną wołowinę, była jedną z pierwszych firm, które dołączyły do TikTok Shop po jego uruchomieniu. Dyrektor generalna i założycielka Yay, Marlin Chan, była YouTuberka, często publikuje humorystyczne filmy na TikToku promujące jej przekąski, które są oparte na oryginalnym przepisie jej babci. Teledysk przedstawia serial będący parodią programu „Undercover Boss”. Cheng powiedział, że te filmy pomogły Yay zdobyć tysiące obserwujących TikTok, którzy wciąż kupują irytujący TikTok.
Cheng powiedział, że w pewnym momencie sprzedaż TikTok stanowiła około 90% całkowitych przychodów Yay, a miesięczna sprzedaż z aplikacji osiągnęła w listopadzie ubiegłego roku 75 000 dolarów. Yay zamierza zwrócić się do Amazona ma swoją stronę internetową Jeśli jednak TikTok zostanie zakazany, tak długo jak TikTok „nadal istnieje, zrobimy, co w naszej mocy, aby pozostać na szczycie” – powiedział Cheng.
„Gdybyśmy tu siedzieli i martwili się, co będzie dalej, nigdy byśmy nie dotarli do sklepu TikTok” – powiedział Cheng. „Mimo że jest gorąco, cieszymy się tym”.
Craig Szodin/Grupa telewizyjna Disney ABC/Getty Images
Scrub Daddy, znany ze swoich gąbek w kształcie uśmiechniętej buźki, stał się wirusowy na TikToku podczas pandemii Covida i ma ponad 4 miliony obserwujących. Jego najlepsze wideoWedług aplikacji demonstrację gąbki Damp Duster Sponge obejrzano 30 milionów razy, a jej najlepiej sprzedający się produkt w sklepie TikTok został zakupiony prawie 76 000 razy. Liczba ta nie uwzględnia artykułów, które zostały zwrócone po zakupie.
Po rozpoczęciu występu w „Shark Tank” w 2012 roku dyrektor generalny Scrub Daddy, Aaron Cross, powiedział, że stracił wiarę w tradycyjne działania marketingowe.
„Zrobiliśmy reklamę telewizyjną, kilka reklam plenerowych na billboardach, zrobiliśmy trochę radia” – powiedział Cruz. „Wszystko, czego się dowiedziałem, to to, że rzucałem pieniądze na wiatr”.
Firma zwróciła się ku marketingowi w mediach społecznościowych, przede wszystkim na Instagramie, co okazało się „garnem złota” – stwierdził Cruz. Scrub Daddy założył konto na TikToku w 2020 roku i współpracował z influencerami przy promowaniu swoich produktów, m.in. Vanessa AmaroPopularne konto ze sprzętem do sprzątania domu, z ponad 5,7 milionami obserwujących. Krause powiedział, że po tym, jak Amaro polecił gąbkę swoim odbiorcom, Scrub Daddy sprzedał 30 000 sztuk w jeden weekend.
„Algorytm TikToka pozwala uzyskać miliony wyświetleń jednym szalonym filmem” – powiedział.
W ostatnich miesiącach TikTok zachęcał sprzedawców detalicznych i sprzedawców do organizowania kilka razy w tygodniu godzinnych transmisji na żywo, aby nawiązać kontakt z kupującymi. Wiele marek zainwestowało w budowę własnych studiów do nagrywania programów lub zatrudniło talenty do ich prowadzenia.
szorować tatusia porwanego Wieloletni gospodarz QVC, Dan Hughes Po zwolnieniu z firmy zajmującej się zakupami domowymi w 2023 r. Inne, jak Beachweaver, zmieniły swoich dyrektorów generalnych w talenty ekranowe.
Sklep TikTok był dużym tematem rozmów na październikowej konferencji sprzedawców Amazon w Nowym Jorku. Sesja „Jak rozwijać swoją markę” w TikTok Shop zgromadziła tłumy sprzedawców, którzy wysłuchali stratega e-commerce. Rafe MH Porozmawiaj o potencjale marek, które mogą osiągnąć sprzedaż za pośrednictwem TikTok od 8 do 10 milionów dolarów w niecały rok.
„Amazon ma dużą konkurencję” – powiedział MH. „TikTok to szansa na bezpłatną uwagę i sprzedaż”.
Michelle Barnum Smith, która świadczy usługi doradcze dla firm internetowych, powiedziała, że wielu sprzedawców na Amazonie zdecydowało się na TikTok, ponieważ początkowo nie spieszyli się z dołączeniem do platformy.
„Byłem poszukiwaczem złota, stojącym na rogu ulicy w Nowym Jorku i mówiącym: «W tych wzgórzach jest złoto», a ludzie odpowiadali: «Tak, jasne»” – powiedział Barnum Smith – „ale gdy tylko zaczęli dostrzegać, że ich konkurencja dobiegła końca, tam lub ich przyjaciele tam powiedzieli: „Muszę tam pojechać”.
Barnum Smith powiedział, że wśród sprzedawców Amazona, którzy chcą dołączyć do TikTok, jest obecnie „ogromne FOMO”, nawet jeśli w przyszłym roku nie będzie ono dostępne w USA.
„Bez względu na to, co przyniesie przyszłość TikTok Shop, chętnie wezmą te pieniądze teraz, a gdy to nastąpi, dokonają dobrego wykupu” – powiedział Barnum Smith.
Oglądać: Tworzenie sześciu cyfr na TikTok