Corvette C8 może poszczycić się wszystkim, od atrakcyjnej ceny po egzotyczny układ silnika umieszczonego centralnie. A Corvette Z06 z 5,5-litrowym, wolnossącym silnikiem V8 o mocy 670 koni mechanicznych i prędkości obrotowej 8500 obr./min? Silnik jest tak egzotyczny, jak wszystko ze Stuttgartu czy Maranello. Płaska korba, lekkie elementy wewnętrzne, podwójny kolektor dolotowy korpusu przepustnicy i obrabiane CNC głowice zapewniające 110% wydajności objętościowej zapewniają natychmiastową reakcję przepustnicy i szeroki zakres mocy.

Ten sam poziom zaawansowanej inżynierii widać w opcjonalnym zawieszeniu Magnetic Ride Control, kołach z włókna węglowego i ceramicznych hamulcach Z06. I nawet przy wszystkich tych funkcjach Z06 jest względną okazją za około 150 000 dolarów z pakietem wydajności Z07… zakładając, że płacisz sugerowaną cenę detaliczną. Co zatem powstrzymuje go od bycia tak pożądanym jak Porsche 911 GT3, Lamborghini Huracan STO czy McLaren 765LT? Tak naprawdę dwie rzeczy. Waga i styl. Jak na ironię, jedna zmiana w Z06 może rozwiązać oba problemy.

Po pierwsze, ważący około 3500 funtów Z06 jest od 300 do 500 funtów cięższy od europejskich konkurentów. Ten potężny i egzotyczny silnik V8 robi wiele, aby zrównoważyć spadek masy Z06, zapewniając mu imponujące osiągi, takie jak od 0 do 60, w około 2 i 1/2 sekundy. Ale jak wie każdy poważny kierowca samochodu sportowego, osiągi pojazdu nie są definiowane wyłącznie na podstawie samych specyfikacji. Wyczucie prowadzenia, szybkość reakcji podczas szybkich zmian kierunku, pewność hamowania. Każdy z nich ma kluczowe znaczenie dla właściwości jezdnych samochodu sportowego, a dodatkowa waga negatywnie wpływa na nie wszystkie.

Po drugie, dynamiczna stylistyka i mocny tył Corvette C8 nie przyczyniają się do jej egzotycznego rodowodu. Oczywiste jest, że projektanci chcieli naśladować wygląd Ferrari, ale tak naprawdę nie wyszło, ponieważ po prostu za dużo się dzieje, szczególnie za drzwiami. Smuklejszy i bardziej elegancki wygląd będzie tutaj bardzo przydatny. Niestety, wymóg dotyczący pojemności ładunkowej „dwóch zestawów kijów golfowych” był podstawą Corvette przez… cóż, zbyt długo. To jeszcze bardziej podkreśla masywny profil Corvetty. I szczerze mówiąc, nie jest to konieczne, jeśli Chevrolet chce ścigać się z wysoko cenionymi europejskimi samochodami torowymi.

Jasne, są ponad 65-latkowie w klapkach i hawajskich koszulach, którzy nadal uwielbiają zasadę dwóch kompletów kijów golfowych, ale albo zadowolisz długoletnią bazę nabywców Corvette, albo zadowolisz kierowców samochodów sportowych 20 -30 lat młodszy. Ci, którzy kupują Lamborghini, McLareny i Porsche. Gdyby Corvette straciła bagażnik wraz z towarzyszącą jej masą i nieporęcznością – należy pamiętać, że jest to samochód z silnikiem umieszczonym centralnie i wciąż ma bagażnik do przechowywania – Chevrolet mógłby mieć w swojej ofercie prawdziwego pogromcę Europy, z tradycyjnym europejskim kupujący potencjalnie ustawiają się w kolejce do dealerów.

Bardzo chciałbym zobaczyć Corvettę, ogólnie około 2 stóp krótszą i o znacznie bardziej rygorystycznej stylistyce za kabiną pasażerską. Wyobraź sobie samochód bez bagażnika. Tylne panele boczne i słupki dachowe szczelnie, agresywnie owijają się wokół tyłu samochodu, tuż za tylną szybą i tylnymi kołami. Teraz zastosowano lżejsze materiały w podwoziu i panelach nadwozia, zmniejszając masę od 200 do 400 funtów. Powiedzmy, że wykonanie tego wszystkiego zwiększa cenę o 100 000 dolarów. Jako model o ograniczonych osiągach produkcyjnych, Chevrolet sprzedałby wszystko, co udałoby mu się zbudować, i być może przy okazji przekonałby niektórych klientów Lamborghini, McLarena i Porsche.

Zamiast tego Chevrolet dokonał wyboru, wybierając Corvette C8, zarówno w wersji standardowej, jak i Z06. W rezultacie producent samochodów zaspokaja potrzeby tradycyjnej publiczności Corvetty. I to jest w porządku, ale to także powstrzymuje Corvettę, zwłaszcza w formie Z06, od bycia naprawdę egzotycznym samochodem sportowym, atrakcyjnym dla naprawdę egzotycznych fanów samochodów sportowych.

źródło