Promując nowe samochody osobowe i ciężarowe, wszyscy producenci samochodów mają jedną wspólną cechę marketingową. Hiperbola i slogany rządzą. Nowe modele są „innowacyjne” i „przełomowe”. BMW opisuje swoje pojazdy jako posiadające „surową moc”. Genesis twierdzi, że jego GV70 „emanuje atletyczną elegancją”.
Dział public relations producenta samochodów miał swoje sukcesy i porażki, a wiele z nich przychodzi na myśl, ponieważ Buick Envista 2024 został samochodem roku Autopii.
W latach sześćdziesiątych Buick rzucił wyzwanie potencjalnym nabywcom, ogłaszając: „Czy naprawdę nie chcesz Buicka?”
Producent samochodów nie korzystał z boiska od kilku lat. Jednak od czasu jego wprowadzenia jednomyślna odpowiedź konsumentów kilkakrotnie brzmiała „tak” i „nie”. Pożądane były Buick GSX (1970), Buick Riviera (1971–1972) i Buick Regal GS (2012). Buick Regal (2010), Buick Cascada (2016) i Buick Encore (2017) nie były.
Wraz z wprowadzeniem Envisty na rynek północnoamerykański w 2023 r. jako modelu na rok 2024, ta słynna marka (założona w 1908 r.) ponownie oferuje jeden ze swoich lepszych pojazdów. Kompaktowy SUV łączy w sobie dobrze zaprojektowane, proste wnętrze, piękny wygląd zewnętrzny, przestronność i wartość. Robi to tak samo, jak każdy inny pojazd 2024.
Envista jest dostępna wyłącznie z turbodoładowanym, trzycylindrowym silnikiem rzędowym o pojemności 1,2 litra i mocy 137 KM oraz sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Jest oferowany tylko w wersji z napędem na przednie koła oraz w wersjach wyposażenia Preferred, Sport Touring i Avenir.
Atrakcyjność pojazdu najlepiej można docenić w najwyższej wersji wyposażenia Avenir. Posiada perforowane skórzane siedzenia z możliwością przeszycia w różnych kolorach, zdalny rozruch, elektrycznie podnoszone drzwi i podgrzewaną kierownicę.
Funkcje aktywnego wspomagania kierowcy obejmują ostrzeganie przed kolizją z przodu z wykrywaniem pieszych i automatycznym hamowaniem awaryjnym, ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu, asystenta utrzymania pasa ruchu i wskaźnik odległości od pojazdu. Wyświetla czas (przy aktualnej prędkości), przez który Envista znajduje się za pojazdem poprzedzającym.
Spadzista linia dachu i ogólna stylistyka nadwozia Envisty przyćmiewają wiele luksusowych pojazdów, których tradycyjny wygląd wyblakł. Ten czterodrzwiowy SUV o idealnych proporcjach jest hołdem dla wysiłków projektantów Porsche.
Envista ma rozstaw osi wynoszący zaledwie 106,3 cala i pojemność pasażerską wynoszącą 97 stóp sześciennych. Pomimo opadającej linii dachu, ilość miejsca na nogi na tylnych siedzeniach i nad głowami jest wystarczająca.
Wyposażona w wygłuszającą dźwięk akustyczną szybę przednią i inne funkcje redukujące hałas, Envista jest cichsza niż wiele luksusowych SUV-ów i sedanów.
Ze względu na masowe wycofania produktów, producentów części składanych i zamieszanie w zarządzaniu rok 2024 nie był najlepszym rokiem dla branży motoryzacyjnej. Ale wprowadzono wiele fajnych samochodów.
Pagani Utopia zadebiutuje w 2024 r., a hipersamochód o mocy 852 koni mechanicznych o wartości 2,1 miliona dolarów był jednym z rzadkich pokazów podczas sierpniowego spotkania The Quail: A Motorsports Gathering w Carmel Valley. Rodzina Pagani jest podekscytowana pojazdem, a 99 egzemplarzy, które zostaną wyprodukowane, zostało już zakupionych.
Trzy lata po założeniu witryny TheWeeklyDriver.com w 2004 roku zacząłem tworzyć listę najlepszych pojazdów roku. Sprzedałem tę witrynę w tym roku, ale od 10 lat recenzuję pojazdy dla Bay Area News Group i innych publikacji. Tegoroczna lista najlepszych, 18. edycja, obejmuje wyłącznie wybory spośród około 50 pojazdów, którymi jeździłem w 2024 r. Nie jeździłem Pagani.
Poza Buickiem Envista na liście 10 najlepszych na rok 2024 znajdują się: Ford Mustang, Hyundai Ioniq 5, Hyundai Ioniq 6, Hyundai Santa Fe, Genesis GV70, Kia Telluride, Lucid Air, Subaru Crosstrek i Toyota Prius.
Sugerowana cena wersji podstawowej Preferred wynosi 23 497 USD; Z recenzji wynika, że Avenir z najwyższej półki został wyceniony na nieco ponad 32 000 dolarów. To o około 16 000 dolarów mniej niż średnia cena nowego pojazdu w 2024 roku. Trudno będzie znaleźć lepszą ofertę niż ta.
Niestety, wspaniała stylistyka zewnętrzna Envisty nie przekłada się na osiągi. Jest to jedyna wada pojazdu. Przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę zajmuje standardowe 9,3 sekundy. Przyspieszenie wtórne zbliżone do prędkości autostradowych jest znacznie lepsze. Szacunkowe zużycie paliwa wynosi 28 mil na galon w ruchu miejskim i 32 mpg na autostradzie. Miejsca siedzące są przeznaczone dla pięciu osób, ale lepiej pasowałyby dla czterech osób.
Envista zadebiutowała w trudnym segmencie z zasłużonymi faworytami, w tym Hondą CR-V, Hyundaiem Tucson, Kia Sportage i Mazdą CX-5.
Ale jego szybki wzrost oznacza, że coraz więcej konsumentów decyduje się na Buicka.
James Raya jest felietonistą motoryzacyjnym w Sacramento. Publikuje także artykuły o tematyce biznesowej, lifestylowej, sportowej i podróżniczej w kilku publikacjach drukowanych i cyfrowych. E-mail: james@jamesraia.com.