Rozpoczęto budowę pływającego pociągu, który może jechać szybciej niż samolot, co stanowi ogromny krok naprzód w porównaniu z lekką lokomotywą rozwijającą prędkość 621 mil na godzinę.

Koleje chińskie będą wykorzystywać technologię lewitacji magnetycznej (maglev), aby przesyłać pasażerów przez lampy próżniowe szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.

6

Szybka kolej dowiezie pasażerów do celu szybciej niż podróż samolotemŹródło: YouTube/CGTN
Model ten będzie wykorzystywał technologię 5G do łączenia pasażerów

6

Model ten będzie wykorzystywał technologię 5G do łączenia pasażerówŹródło: YouTube/CGTN
Położono pierwszy tor pod pływający pociąg

6

Położono pierwszy tor pod pływający pociągŹródło: YouTube/CGTN

Magnesy w pociągu mogą oddziaływać z metalem po bokach rury, unosząc pociąg i napędzając go do przodu.

Chińskie pociągi dużych prędkości kursują obecnie z prędkością do 350 km/h i obsługują łączność 5G nawet w długich tunelach.

Nowy projekt umożliwi pasażerom podróżowanie z prędkością ponad 400 mil na godzinę szybciej niż obecnie.

Średnia prędkość przelotowa komercyjnego samolotu pasażerskiego dalekiego zasięgu waha się od około 547 do 575 mil na godzinę.

6

według Chiny Koleje mają na celu przyspieszenie rozwoju pociągów, które są szybsze, inteligentniejsze, bardziej przyjazne dla środowiska i bardziej energooszczędne.

Lewitacja magnetyczna, znana również jako maglev, wykorzystuje magnesy nadprzewodzące w rurach niskiej próżni w celu wzmocnienia pola magnetycznego.

Te najnowsze pociągi eliminują tarcie podczas przybliżania, skutecznie unosząc się w powietrzu.

Będzie ona odgałęziać istniejącą linię Maglev Express Line S2 o długości 18,5 km, prowadzącą ze stacji Changsha Nan, położonej na zachód od lotniska.

Działa już pociąg maglev Chinyktóry łączy lotnisko w Szanghaju z centrum miasta, dzięki czemu 30-kilometrową podróż można pokonać w około siedem minut.

problemy z połączeniem

Utrzymanie komunikacji z prędkością zbliżoną do dźwięku między telefonami a stacjami bazowymi często stanowiło wyzwanie dla ekspertów.

Obejrzyj niesamowity pociąg Hyperloop przyszłości, który bije rekordy prędkości podczas misji przewożenia pasażerów z prędkością ponad 300 mil na godzinę

Wraz ze zmianą prędkości pociągu zmienia się częstotliwość sygnału, zakłócając sygnały potrzebne do utrzymania wymaganego transferu danych.

Trudne jest także ustawienie stacji bazowych w lampach zbliżonych do próżni.

Jeśli antena rozpadnie się na skutek wibracji, może zagrozić pociągom dużych prędkości.

Naukowcy z Southeast University, kierowani przez profesora Songa Tiechenga z Narodowego Kluczowego Laboratorium Komunikacji Mobilnej, zaproponowali rozwiązanie.

Zaproponował ułożenie dwóch równoległych kabli wzdłuż wewnętrznej ścianki tuby.

Będą one emitować sygnały elektromagnetyczne w celu zmniejszenia zakłóceń.

„The Sun” już wcześniej informował o testach przeprowadzonych przez chińskie koleje, których celem było ustawienie latającego pociągu na torze, tak aby mógł unieść się w powietrze.

Chiny Przodują w rozwoju koleje dużych prędkości, ale inne światowe potęgi również opracowują własne pociągi dużych prędkości, aby zapewnić alternatywę dla latania.

Siemens i Bombardier połączyły siły, aby opracować ICE 3 – rodzinę szybkich pociągów elektrycznych kursujących między Holandią a Niemcami.

Pociągi te zwykle poruszają się z maksymalną prędkością 300 km/h, chociaż pociągi kursujące między Frankfurtem a Kolonią mogą jechać szybciej niż 200 mil na godzinę, aby uniknąć opóźnień.

Trwają prace nad szybkimi pociągami elektrycznymi, które będą kursować między Holandią a Niemcami

6

Trwają prace nad szybkimi pociągami elektrycznymi, które będą kursować między Holandią a Niemcami
Magnesy w pociągu oddziałują z metalem po bokach rury, podnosząc pociąg i popychając go do przodu.

6

Magnesy w pociągu oddziałują z metalem po bokach rury, podnosząc pociąg i popychając go do przodu.Źródło: YouTube/CGTN

Source link