Rozpoczęto budowę pływającego pociągu, który może jechać szybciej niż samolot, co stanowi ogromny krok naprzód w porównaniu z lekką lokomotywą rozwijającą prędkość 621 mil na godzinę.
Koleje chińskie będą wykorzystywać technologię lewitacji magnetycznej (maglev), aby przesyłać pasażerów przez lampy próżniowe szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.
Magnesy w pociągu mogą oddziaływać z metalem po bokach rury, unosząc pociąg i napędzając go do przodu.
Chińskie pociągi dużych prędkości kursują obecnie z prędkością do 350 km/h i obsługują łączność 5G nawet w długich tunelach.
Nowy projekt umożliwi pasażerom podróżowanie z prędkością ponad 400 mil na godzinę szybciej niż obecnie.
Średnia prędkość przelotowa komercyjnego samolotu pasażerskiego dalekiego zasięgu waha się od około 547 do 575 mil na godzinę.
według Chiny Koleje mają na celu przyspieszenie rozwoju pociągów, które są szybsze, inteligentniejsze, bardziej przyjazne dla środowiska i bardziej energooszczędne.
Lewitacja magnetyczna, znana również jako maglev, wykorzystuje magnesy nadprzewodzące w rurach niskiej próżni w celu wzmocnienia pola magnetycznego.
Te najnowsze pociągi eliminują tarcie podczas przybliżania, skutecznie unosząc się w powietrzu.
Będzie ona odgałęziać istniejącą linię Maglev Express Line S2 o długości 18,5 km, prowadzącą ze stacji Changsha Nan, położonej na zachód od lotniska.
Działa już pociąg maglev Chinyktóry łączy lotnisko w Szanghaju z centrum miasta, dzięki czemu 30-kilometrową podróż można pokonać w około siedem minut.
problemy z połączeniem
Utrzymanie komunikacji z prędkością zbliżoną do dźwięku między telefonami a stacjami bazowymi często stanowiło wyzwanie dla ekspertów.
Wraz ze zmianą prędkości pociągu zmienia się częstotliwość sygnału, zakłócając sygnały potrzebne do utrzymania wymaganego transferu danych.
Trudne jest także ustawienie stacji bazowych w lampach zbliżonych do próżni.
Jeśli antena rozpadnie się na skutek wibracji, może zagrozić pociągom dużych prędkości.
Naukowcy z Southeast University, kierowani przez profesora Songa Tiechenga z Narodowego Kluczowego Laboratorium Komunikacji Mobilnej, zaproponowali rozwiązanie.
Zaproponował ułożenie dwóch równoległych kabli wzdłuż wewnętrznej ścianki tuby.
Będą one emitować sygnały elektromagnetyczne w celu zmniejszenia zakłóceń.
„The Sun” już wcześniej informował o testach przeprowadzonych przez chińskie koleje, których celem było ustawienie latającego pociągu na torze, tak aby mógł unieść się w powietrze.
Chiny Przodują w rozwoju koleje dużych prędkości, ale inne światowe potęgi również opracowują własne pociągi dużych prędkości, aby zapewnić alternatywę dla latania.
Siemens i Bombardier połączyły siły, aby opracować ICE 3 – rodzinę szybkich pociągów elektrycznych kursujących między Holandią a Niemcami.
Pociągi te zwykle poruszają się z maksymalną prędkością 300 km/h, chociaż pociągi kursujące między Frankfurtem a Kolonią mogą jechać szybciej niż 200 mil na godzinę, aby uniknąć opóźnień.