Poniedziałkowa poranna podróż samochodem zamieniła się w chaos dla przedsiębiorcy technologicznego z Los Angeles, gdy jego autonomiczna taksówka uległa awarii, przez co utknął na kilka minut i prawie przegapił lot. Mike Johns jechał na lotnisko w Phoenix autonomicznym pojazdem Waymo, kiedy zaczął okrążać miejsce parkingowe.

Gdy samochód okrążał to samo miejsce osiem razy, pan Johns wezwał przez telefon pomoc zespołu wsparcia Waymo. „Mam zapięty pas bezpieczeństwa. Nie mogę wysiąść z samochodu. Czy doszło do zhakowania? Co się dzieje?” W nagraniu wideo udostępnionym na LinkedIn można usłyszeć wypowiedź pana Johnsa. „Czuję się, jakbym był w filmie. Czy ktoś sobie ze mnie żartuje? Masz lot”.

Powiedział, że pojazd nadal krążył w „thrillerze science-fiction”. „Dlaczego przydarzyło mi się to w poniedziałek?” Powiedział na nagraniu.

Przedstawiciel Waymo, który przeprowadził pana Johnsa przez aplikację firmową, przyznał, że „nie miał wyboru, jeśli chodzi o kontrolowanie samochodu”. Problem został ostatecznie rozwiązany w ciągu kilku minut, dzięki czemu pan Johns mógł złapać opóźniony lot do południowej Kalifornii.

Pomimo niepokojącego doświadczenia Johns, który sam siebie określa jako futurysta i entuzjasta sztucznej inteligencji, stwierdził, że nie zniechęciło go korzystanie z samochodów autonomicznych. „Jako futurysta czuję, że wszystko już tu jest, więc równie dobrze możesz dotrzeć tam pierwszy” – wyjaśnił. Opiekun„Po prostu mamy usterki, które wymagają szwów”.

Waymo, które testuje usługi przejazdów autonomicznych w wybranych miastach USA, w tym w Phoenix, Los Angeles, San Francisco i Austin, przypisuje ten incydent usterce oprogramowania, która została później naprawiona w regularnej aktualizacji Is. Firma potwierdziła, że ​​pan Johns nie został obciążony opłatą za podróż.

W świetle tej trudnej sytuacji Johns powiedział, że „pozostanie przy starym stylu” i na razie pozostanie przy usługach takich jak Lyft czy Uber. „To znowu kwestia dzisiejszego cyfrowego świata” – zauważył. CBS Los Angeles„Produkt na wpół upieczony i klienci pomiędzy, bez komunikacji ze strony konsumentów”.


Source link