W ponury listopadowy dzień jechałem z Bostonu do dużej inwestycji korporacyjnej w Beverly w stanie Massachusetts. Szedłem długim, wąskim korytarzem i wszedłem do średniej wielkości białego pokoju o wyglądzie klinicznym, wypełnionego automatycznymi kioskami. Poszedłem tam z wizytą Laboratoria SmartScanTe roboty miały stworzyć dla mnie hiperspersonalizowaną, całkowicie stworzoną przez sztuczną inteligencję linię produktów do pielęgnacji skóry o nazwie K-AI.
Zawsze poszukuję najlepszych, najskuteczniejszych produktów. Chcę potężnych składników i skutecznych systemów dostarczania. Chcę nauki, podobnie jak wszyscy inni, zgodnie z przesyconą ilością pielęgnacji skóry opartej na innowacjach. Rynek światowy o wartości 182 miliardów dolarówPopyt wykracza poza schematy. Nic dziwnego, że w tym miejscu na czat wchodzi sztuczna inteligencja.
Rola sztucznej inteligencji w pięknie osobistym nie jest nowa. Marki do pielęgnacji skóry, takie jak Proven, i marki do pielęgnacji włosów, takie jak Proz, już korzystają z algorytmów AI, aby pomóc konsumentom zoptymalizować ich procedury. SmartScan robi coś, czego jeszcze nie widziałem – wykorzystuje sztuczną inteligencję do produkcji na żądanie – i jeśli się przyjmie, może zrewolucjonizować branżę kosmetyczną, a także zdrowie naszej skóry i zmniejszyć nasz ślad węglowy.
W laboratorium Beverly współzałożycielka SmartSKN Labs, Val Neekoo, podzieliła się wielkimi marzeniami dotyczącymi przyszłości robotów. Na początku chciałem zobaczyć, co potrafią.
głosy
Poznaj twórców branżowych, współpracowników i wschodzących liderów myśli, którzy połączyli siły z wielokrotnie nagradzanym zespołem redakcyjnym CNET, aby zapewnić Ci unikalne treści z różnych perspektyw.
jak to działa
Następnie w aplikacji SmartScan wypełniłam krótką ankietę dotyczącą rodzaju mojej skóry, obaw i stylu życia. Pomogło to inteligentnej SKN AI lepiej zrozumieć moje nawyki, dzięki czemu mogła skutecznie stworzyć moją spersonalizowaną linię do pielęgnacji skóry. Jest również wszechstronny; System został przeszkolony na ponad 150 000 różnych profilach skóry na całym świecie – wszystkich rodzajach skóry, kolorach i płciach – i rośnie z każdym dniem.
Wreszcie, dzięki trójce fotografii dermoskopowej, pomiarom bioimpedancji i kwestionariuszom stanu skóry, otrzymałam wyniki analizy mojej skóry. Mierzono wrażliwość, pigmentację, zmarszczki, zaczerwienienie, wielkość porów, poziom sebum i suchość.
Linia składa się z esencji/serum, ampułki i balsamu. Finalizując każdy produkt w kiosku z robotem, miałem możliwość dodania dodatkowych składników, które mogłyby zwiększyć korzyści, takie jak rozjaśnienie lub wzmocnienie. Następnie do pracy zabrał się robot przypominający bioniczne ramię.
Wybrał butelkę, wymieszał i wlał do butelki moją unikalną formułę, a następnie zakręcił nakrętkę. Wszystko to zajmuje około pięciu minut. Następnie robot wrzucił mój unikalny produkt do pojemnika, żebym mógł go podnieść, tak jakbym właśnie wygrał zabawkę z maszyny z pazurami. Robot wydrukował mi także etykiety, na których znajduje się kod QR z moim unikalnym profilem oraz instrukcja, jak wejść do wnętrza opakowania.
Skąd pochodzą roboty i dokąd zmierzają
Roboty AI, do których SmartSKN ma wyłączne prawa, są produkowane w Korei i wykorzystują w każdej spersonalizowanej formule potężne składniki popularne w koreańskich markach do pielęgnacji skóry. Dla nieświadomych, branża K-beauty była Wartość wyniesie 91,9 miliardów w 2022 rokuPrzy przewidywanej złożonej rocznej stopie wzrostu wynoszącej 9,3% w latach 2023–2030. Koreańskie produkty do pielęgnacji skóry cieszą się reputacją dzięki stosowaniu skutecznych składników wysokiej jakości. Możesz przeglądać Rolodex treści SmartScan Tutaj,
Zespół SmartSKN jest niezwykle świadomy swojej formuły, Neeku ma jasność co do swojego miejsca w branży. „Nie jesteśmy firmą zajmującą się pielęgnacją skóry, jesteśmy firmą technologiczną” – powiedział. Roboty mogą również wytwarzać inne produkty. Choć nie poczynił jeszcze żadnych kroków w stronę pielęgnacji włosów, nie jest to wykluczone z planu. Nicu wyjaśnił mi, że obecna oferta SmartSKN polega na „pokazaniu ludziom, co możemy zrobić”. W następnym kroku chcą licencjonować technologię, aby firmy mogły korzystać z funkcji analizy Muili i komponentu AI w przypadku własnych składników.
„Podobnie jak opracowaliśmy listę 150 składników znajdujących się w tym urządzeniu, aby stworzyć naszą linię do pielęgnacji skóry, (inne marki) mogą korzystać ze swoich zastrzeżonych składników” – powiedział. „Jeśli mają własną bazę adaptacyjną, mogą przenieść swoją linię na wyższy poziom i dostosować się do konkretnych typów skóry”.
Neeku wierzy, że gdyby marki produktów do pielęgnacji skóry mogły lepiej dostosować każdą formułę, zmniejszyłyby straty i poprawiły lojalność. „Produkt może być świetny, ale nie dla mnie. Substancje aktywne mogą działać, ale baza może być zbyt tłusta lub zbyt sucha. Baza stanowi 90% doświadczenia produktu.” Mówiła z pasją, a gdy słuchałem, nie mogłem powstrzymać się od dostrzeżenia możliwości nie tylko lepszej pielęgnacji skóry, ale także rozwiązań na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości.
„Nie potrzebujemy więcej produktów. Potrzebujemy lepszych produktów”
Nie zrozumcie mnie źle: I Miłość Kupowanie produktów do pielęgnacji skóry. Zbieram serum jak dzieci zabawki Funko Pop. Ale uważam też, że niepotrzebne gromadzenie produktów – w pewnym sensie kultura hobbystów produktowych – nie jest dobre dla naszej skóry i planety.
Przypomnij sobie, kiedy ostatni raz byłeś w sklepie z kosmetykami, otoczony ścianami pełnymi produktów. Co dzieje się z produktem, który nie został zakupiony? Następnie zastanów się, co marka musi zrobić, aby dotrzymać kroku rynkowi: tworzyć więcej produktów, niekoniecznie po to, aby wypełnić lukę na rynku, ale aby przetrwać. Nowość to cholerne lekarstwo.
Nico widzi bardziej zrównoważoną przyszłość. „Wyobraźcie sobie, że wchodzicie do[sklepu z kosmetykami]i nie ma tam półek. Każda firma ma robota. Nie ma odpadów, usprawniają swoje zapasy, lepiej zarządzają procesem produkcyjnym i będą w stanie lepiej służyć ludziom”.
To skłoniło mnie również do zastanowienia się nad swoim czasem i pieniędzmi. Z każdym nowym produktem mam okres oczekiwania. Czy to zadziała dla mnie? Czasem się łamię, czasem nie. Jeśli to nie zadziała, czy (znowu) zmarnowałem pieniądze? Co mam zrobić, jeśli nie mogę go zwrócić? Kiedy mówię na głos cichą część, wydaje mi się to dość głupie, że w 2024 r. będziemy po prostu być uznanym Jeden produkt może zadziałać w przypadku naszego niezwykle wyjątkowego typu skóry. Możemy personalizować naszą kawę i nasze samochody, ale jeśli chodzi o zdrowie naszej skóry, pozostanie nam tylko… zgadywanie.
„Wyrzucamy pieniądze na produkt, bo co? Butelki wyglądają ładnie?” powiedział Neeku. „Ponieważ influencerka kazała mi to kupić? Ponieważ ta firma wprowadziła na rynek nowy produkt? Musi być lepszy”.
Zwraca także uwagę na możliwość wystąpienia epidemii skóry wrażliwej. „Oczywiście wiemy, że na rynku jest znacznie więcej produktów niż 20 lat temu. Wzrost liczby produktów jest bezpośrednio powiązany ze zdrowiem skóry ludzi. Siedemdziesiąt procent Amerykanów twierdzi, że ma wrażliwą skórę”. Neeku uważa, że przez lata używała zbyt wielu różnych produktów, nabawiła się trądziku i problemów z nadwrażliwością.
„Ludzie gonią za produktami, zwłaszcza ze względu na szaleństwo wpływowych osób w mediach społecznościowych. Ogromny brak edukacji, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia. Poza tym wydaje się, że każda gwiazda ma linię produktów do pielęgnacji skóry. Powiedz nam więcej. Nie robimy tego” nie potrzebujemy więcej produktów, potrzebujemy lepszych produktów.”
SmartSKN chce uprościć pielęgnację skóry dla każdego. Osobiście chcę rutyny, która zajmie co najmniej 5-10 minut. (To „czas na mnie”, prawda?) Smart SKN usprawnia pielęgnację skóry dla tych, którzy nie chcą codziennej rutyny składającej się z 6–12 kroków. Neeku stwierdziła, że ich zaangażowanie konsumentów działa we wszystkich przypadkach, ale podkreśliła, że w szczególności mężczyzn przyciąga zarówno innowacyjność diety opartej na sztucznej inteligencji, jak i jej prostota.
Odwiedź laboratorium lub wypróbuj w domu
SmartScan jest stosunkowo nowym rozwiązaniem, co oznacza, że wciąż zastanawiają się, jak udostępnić swoją technologię społeczeństwu. Obecnie jedyną możliwością osobistego poznania robota jest przejazd do Beverly. Firma pracuje nad ustawieniem pop-upów w największych miastach. „Ludzie muszą zobaczyć, jak to się robi” – powiedział Nicou.
Inną opcją jest zakup dermaskopu Muili AI i pobranie aplikacji SmartScan. Nie jest tani, ale jedną z zalet Muili jest to, że śledzi zmiany zachodzące w skórze w czasie, dostosowując się do takich czynników, jak zmiany sezonowe i zmiany stylu życia. Przy każdym skanie Twoja spersonalizowana linia pielęgnacji skóry jest dostosowana do Twojego aktualnego stanu skóry.
roboty wiedzą najlepiej
Odkąd stosuję moją spersonalizowaną pielęgnację skóry, najbardziej zauważyłam, że moja skóra jest doskonale zrównoważona, podczas gdy wcześniej przez kilka dni była lekko tłusta, a czasem sucha. Warto zaznaczyć, że używam delikatnego, nawilżającego środka czyszczącego; Regularnie złuszczaj skórę za pomocą środków złuszczających chemicznych i fizycznych; Stosuj witaminę C codziennie i kończ wieczorną rutynę lekkim olejkiem, aby zatrzymać wilgoć. Robiłem to wszystko przed wizytą w laboratoriach SmartScan.
Dziś moja skóra wygląda i jest zdrowa, czysta i nawilżona, i myślę, że mogę za to podziękować robotom.
Opinie wyrażone przez autorów CNET Voices są ich własnymi.