To było ciężkie sześć miesięcy dla Sonos. Po katastrofalnym wdrożeniu nowej aplikacji sterującej gigant multiroom spędził w ciągu ostatnich kilku miesięcy sporo czasu na misji ratowania reputacji – przepraszając (trochę za późno), zaprzestając produkcji produktów (przynajmniej na krótko) . i inwestowanie pieniędzy w poprawkę aplikacji, która wciąż nie jest całkowicie ukończona.

Kilka tygodni temu ogłosił to Zysk za rok obrotowy 2024I nie były – co było do przewidzenia – niezbyt ładne. Całkowite przychody spadły o 8 procent rok do roku (r/r), przy czym czwarty kwartał był szczególnie zły i spadł o 16 procent rok do roku. Sonos próbował już wcześniej minimalizować wpływ swoich błędów, zrzucając winę na „miękki popyt wynikający z trudnych warunków rynkowych”, przyznając jednocześnie, że pewną rolę odegrały także „wyzwania związane z niedawnym wdrożeniem naszej aplikacji”.

Może to jednak być prawdą – w grę mogą wchodzić większe rzeczy. To drugi rok z rzędu, w którym Sonos odnotowuje spadek przychodów rok do roku – pomimo dwóch rund, w 2023 r. spadek o 5,5 procent obwarowanieDyrektor generalny Patrick Spence również użył słowa „wymagający” do opisania tego roku i chociaż utrzymanie dynamiki po dwóch rekordowych latach podczas Covid nie będzie łatwe, mogą pojawić się pewne wzorce.

W swoim Rozmowa o wynikach finansowych za rok 24Inwestorzy komentowali także, że Sonos dodał w tym roku zaledwie milion nowych użytkowników – może to brzmieć imponująco, ale podobno było to najniższe miejsce w ciągu ostatnich „5–10 lat”. I chociaż w zeszłym roku całkowita liczba głośników na dom wzrosła z 3,05 do 3,08, przy spowalniającej liczbie nowych użytkowników, w jaki sposób Sonos może nadal zarabiać pieniądze w poszukiwaniu nasyconego rynku?

w dobrym towarzystwie

Sonos nie byłaby pierwszą firmą, która zastanawiałaby się, czy model subskrypcji może pomóc w utrzymaniu lepszej sytuacji. Powtarzające się strumienie przychodów mają duży sens finansowy – i niektóre duże marki wykorzystują je na swoją korzyść właśnie z tego powodu.

GoPro po raz pierwszy przechodzi na model subskrypcyjny słaba sprzedaż w 2016 rOferuje przechowywanie w chmurze materiału filmowego z drogich kamer akcji. W 2018 r. jeszcze bardziej rozszerzyła swoją ofertę GoPro Plus i kontynuuje to, zwiększając bazę klientów z ówczesnych 160 000 członków do 2,56 mln. Listopad 2024Chociaż w trzecim kwartale 2024 r. całkowite przychody spadły z roku na rok, w wyniku czego miały miejsce zwolnienia, przychody klientów wzrosły o 11%, co pokazuje, że model jest obiecujący, gdy sprzedaż sprzętu spada.

Producenci konsol do gier również uznali, że subskrypcje są niezwykle korzystne dla ich zysków. W 2021 roku, podczas przejęcia Activision Blizzard, dokumenty prawne ujawniły, że Xbox Game Pass został przywieziony łącznie 2,9 miliarda dolarów Z konsol — około 18 procent całkowitego biznesu Xbox w roku finansowym kończącym się w 2021 roku. W przyszłym roku może osiągnąć 4 miliardy dolarów, to się stało przewidywaneI tak dalej ze sprzedażą Xboxa spadający Odpowiedź firmy prawdopodobnie nie była zaskoczeniem na początku tego roku Wzrost ceny Game Passa Do 25 procent w tym samym miesiącu.

Source link