Ho Chi Minh: Tysiące mieszkańców Ho Chi Minh tłoczyło się w niedzielę w wagonach kolejowych, aby zrobić sobie selfie, podczas gdy to zatłoczone centrum biznesowe świętowało otwarcie pierwszej linii metra po latach opóźnień.
Na każdej stacji wartej 1,7 miliarda dolarów linii, która biegnie około 20 kilometrów (12 mil) od centrum miasta, ustawiały się ogromne kolejki – kobiety w tradycyjnych strojach „ao dai”, żołnierze w mundurach i niosące małe dzieci. Pary z niecierpliwością czekały wsiąść do pociągu.
„Wiem, że (projekt) jest spóźniony, ale nadal czuję się zaszczycona i dumna, że ​​jestem pierwszą osobą w tym metrze” – powiedziała pracownica biurowa Nguyen Nhu Huyen na selfie w swoim zapakowanym wagonie Said po zrobieniu zdjęcia.
„Nasze miasto dorównuje obecnie innym dużym miastom na świecie” – powiedział.
Osiągnięcie tego kamienia milowego zajęło komercyjnej stolicy Wietnamu 17 lat. Projekt, w dużej mierze finansowany przez Pożyczka rządu japońskiegoPo raz pierwszy zatwierdzono go w 2007 roku, a jego koszt miał wynosić zaledwie 668 milionów dolarów.
Kiedy budowa rozpoczęła się w 2012 roku, urzędnicy obiecali, że linia zostanie oddana do użytku w ciągu zaledwie pięciu lat.
Jednak wraz ze wzrostem opóźnień rosła liczba samochodów i motocykli w dziewięciomilionowym mieście, przez co metropolia stała się przeludniona, zanieczyszczona, a poruszanie się po niej zajmowało dużo czasu.
Metro „zaspokaja rosnące potrzeby podróżne mieszkańców i przyczynia się do redukcji natężenie ruchu i zanieczyszczenie środowiska” – powiedział Bui Xuan Cuong, wiceburmistrz miasta.
Cuong przyznał, że urzędnicy musieli pokonać „niezliczone przeszkody”, aby ukończyć projekt.
– „Rozczarowujące” opóźnienia –
Według doniesień mediów państwowych opóźnienie metra wynikało z „powolnej dostawy kapitału, nieoczekiwanych problemów technicznych, trudności kadrowych i pandemii Covid-19”.
„Opóźnienia i przekroczenia kosztów były rozczarowujące” – powiedział Vu Minh Hoang, profesor Uniwersytetu Fulbrighta w Wietnamie, ostrzegając, że w przypadku przystanków na zaledwie 14 stacjach „wpływ linii na ograniczenie ruchu będzie ograniczony w perspektywie krótkoterminowej”.
Jednakże nadal jest to „przełomowe osiągnięcie w rozwoju urbanistycznym miasta” – stwierdził.
Dzięki zdobytym wnioskom „budowa przyszłych linii będzie łatwiejsza, szybsza i bardziej opłacalna” – powiedział Hoang AFP.
Wracając do pociągu, 84-letni weteran wojenny Vu ​​Thanh powiedział AFP, że jest szczęśliwy, że mógł doświadczyć bardziej pozytywnego działania pod ziemią po spędzeniu trzech lat na walce z amerykańskimi żołnierzami w słynnych tunelach Cu Chi – rozległej sieci podziemnej Were.
Powiedział: „Czuję się zupełnie inaczej niż w podziemiu, jakiego doświadczyłem wiele lat temu podczas wojny. Jest tu bardzo jasno i miło”.
Wspominając opóźnienie, powiedział: „W przeszłości budowaliśmy tunele, aby ukryć się przed wrogami, więc zbudowanie tunelu dla pociągu nie powinno być takie trudne”.
„W końcu się udało!”

Source link