Firma Mobile Premier League (MPL) zajmująca się grami online opublikowała w tym tygodniu nowe badanie, które ujawniło tendencję w recenzjach niektórych najpopularniejszych gier mobilnych: a mianowicie, że wielu graczy grających w te gry jest niezadowolonych z rozgrywki. reklama. Gracze mogą mieć podobne negatywne reakcje na takie rzeczy, jak aktualizacje i problemy techniczne, ale rozkład ich pozytywnych i negatywnych emocji może ujawnić różne odczucia w stosunku do różnych podejść do rozgrywki.
Do swoich badań firma MPL wybrała 5 najczęściej pobieranych gier z Google Play według raportu AppRadar za rok 2024, a następnie przeanalizowała 75 000 najtrafniejszych recenzji tych gier od użytkowników. Rzecznik MPL podsumował ogólny nastrój tych recenzji w oświadczeniu: „Dane pokazują, że liczba pobrań niekoniecznie koreluje z zadowoleniem graczy. Gry o podobnej penetracji rynku mogą znacznie różnić się profilem nastrojów graczy.
Jako przykłady różnych nastrojów graczy, raporty pokazują różne reakcje graczy na monetyzację w grze, a Candy Crush Saga pokazuje ogromny wzrost negatywnych nastrojów, a w kilku recenzjach wyraźnie zwracano uwagę na natrętne reklamy. Chociaż wiele innych gier wykazało podobne niezadowolenie z reklam, tak duża liczba wzmianek w reklamach tej gry sugeruje, że gracze są niezadowoleni z tego konkretnego modelu monetyzacji.
Z raportu wynika, że gracze podobnie reagują na inne problemy w grze – recenzje Talking Tom są pozytywne na temat rozgrywki, a Ludo King zawiera wiele negatywnych wzmianek. Podobnie recenzje Subway Surfers pokazały dużą liczbę pozytywnych recenzji, w których wspomniano o aktualizacjach w grze, podczas gdy gracze Free Fire mieli do nich negatywny sentyment.
Warto pamiętać, że gracze, którzy mają negatywne doświadczenia i wrażenia z gry, mogą chętniej zostawić recenzję niż ci, którzy mają bardziej letnie lub przyjemne, ale niewyjątkowe wrażenia. Jednak raport MPL to interesująca migawka satysfakcji i zaangażowania graczy, która wykracza poza liczbę pobrań.
Source link