czarna magia ogłosił Komercyjna kamera URSA Cine Immersive do nagrywania wysokiej jakości immersyjnego wideo 3D jest już dostępna w przedsprzedaży „bezpośrednio w biurze projektowym Blackmagic”, a pierwsze dostawy zaplanowano na początek 2025 roku. Kamera, która w przypadku Vision Pro może zapewnić bardziej wciągające treści, kosztuje 29 995 dolarów – czyli zaledwie 8,6 dolara w przypadku Vision Pro.
Zaprezentowana po raz pierwszy w czerwcu funkcja Cine Immersive umożliwi operatorom nagrywanie filmów z szybkością 90 klatek na sekundę w stereoskopowym 3D w rozdzielczości 8160 x 7200 na oko – czyli ponad dwukrotnie większej rozdzielczości wyświetlanej na oko na ekranie Vision Pro. Będą mogli edytować materiał filmowy w DaVinci Resolve Studio przy użyciu zastrzeżonego immersyjnego formatu wideo firmy Apple, dla którego obsługa Blackmagic planuje dodać na początku przyszłego roku.
Dyrektor generalny Blackmagic Design, Grant Petty, powiedział, że aktualizacja Davinci umożliwi „prawdziwy, kompleksowy przepływ pracy dla immersyjnych wideo Apple”. Powiedział, że firma „nie może się doczekać ścisłej współpracy z filmowcami” nad wciągającym wideo przed szeroką premierą kamery w 2025 roku.
Firma Blackmagic umieściła zdjęcia z kamer w swoim e-mailu KrawędźWygląda nieźle, więc zamieściłem je do wglądu:
Vision Pro oferuje obszerną zawartość poza filmem Apple – w aplikacjach takich jak Amplium czy Explore POV – ale żadna z nich nie zapewnia jakości wideo Apple. Do tej pory Apple był jedyną firmą tworzącą treści w swoim formacie, a dostępnych jest obecnie zaledwie kilka takich filmów. Może się to w końcu zmienić, jeśli studia skorzystają z nowych kamer Blackmagic i aktualizacji Davinci.