Działalność Walmartu rośnie, gdy klienci polują na niskie ceny


Nowy Jork
CNN

Firmy, od McDonald’s po Home Depot, walczą o przyciągnięcie klientów z trudnościami finansowymi. Ale Walmart rozwija się, ponieważ konsumenci szukają niedrogich artykułów spożywczych, artykułów pierwszej potrzeby i innych towarów.

Walmart podała w czwartek, że sprzedaż w sklepach otwartych co najmniej od roku wzrosła w ostatnim kwartale o 3,8% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Spółka podniosła prognozy sprzedaży i zysków na ten rok, co oznacza, że ​​spodziewa się kontynuacji wzrostu.

Największy sprzedawca detaliczny w Stanach Zjednoczonych wykorzystał swoją wielkość i siłę nabywczą, aby utrzymać ceny na niższym poziomie niż konkurenci inflacja wzrosła od czasu pandemii – twierdzą analitycy handlu detalicznego.

Według analityków Evercore IRI ponad połowę sprzedaży Walmartu stanowią artykuły spożywcze, a Walmart skorzystał z przewagi cenowej, oferując ceny o około 25% niższe niż w tradycyjnych supermarketach.

Chociaż klienci o niskich i średnich dochodach tradycyjnie stanowili trzon bazy klientów Walmartu, Walmart również rozrósł się dzięki osobom zarabiającym ponad 100 000 dolarów rocznie, twierdząc, że jego zyski w zeszłym kwartale „były głównie napędzane przez gospodarstwa domowe o wyższych dochodach”.

Walmart zyskuje także w Internecie. Sprzedaż cyfrowa, obejmująca odbiór i dostawę w sklepach, wzrosła w zeszłym kwartale o 22%.

„Większość Amerykanów czuje się niekomfortowo w związku z cenami żywności i nadal aktywnie szuka sposobów na kontrolowanie swoich wydatków” – stwierdził Neil Saunders, analityk GlobalData Retail w czwartkowej notatce dla klientów. To zadziałało na korzyść „Walmartu” i pozwoliło sieci na dalsze pozyskiwanie nowych klientów”.

Tymczasem domy towarowe, sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz i inne segmenty handlu detalicznego odczuły straty, gdy zestresowani klienci wycofują się. Z problemem borykają się także sieci fast foodów.

Sprzedaż detaliczna ma poślizgnął ogółem w ostatnich miesiącach.

Sprzedaż Home Depot w sklepach otwartych od co najmniej roku spadła w zeszłym kwartale o 2,8%, podała w tym tygodniu firma, a niektórzy Amerykanie o niższych dochodach odrzucają Według McDonald’s zamiast tego woli gotować w domu.

„To trudne środowisko konsumenckie” – powiedział Ian Borden, dyrektor finansowy McDonald’s, zauważając, że wielu konsumentów próbuje poradzić sobie z inflacją, wyższymi stopami procentowymi i malejącymi oszczędnościami.

źródło