Jest to także duże osiągnięcie niemieckiego producenta samochodów, który pojawił się w Chinach pod koniec lat 80. XX wieku i stał się pierwszą światową marką premium, która dostosowała swoje samochody na rynek chiński dzięki partnerstwu z krajowym producentem FAW. Przez wiele lat Audi było synonimem egzotycznego luksusu, a później stało się standardem elita partyjna,
Jednak szybki rozwój chińskich producentów samochodów, napędzany hojnym wsparciem państwa i pojawieniem się nowej klasy średniej, wpędził światowych producentów samochodów w kłopoty. mitsubishi Wstrzymanie produkcji w Chinach w ubiegłym roku; Hyundai i Ford mają Zamknięte Lub zmniejszona liczba operacji W fabrykach. W tym miesiącu General Motors poinformował, że jego oddział w Chinach, prowadzony wspólnie z kilkoma chińskimi producentami samochodów, odnotował w tym roku spadek sprzedaży o prawie 20 procent. GM Powiedział Przeprowadzi restrukturyzację swojej działalności w kraju, dokonując przy tym odpisu aktualizującego o wartości 5 miliardów dolarów.
Grupa Volkswagen, która sprzedaje Audi oraz Porsche, Bentley, Skodę i Lamborghini w Chinach, odnotowała w tym roku 10-procentowy spadek liczby pojazdów sprzedawanych w tym kraju. spadek był odpowiedzialnyZyski spadły w ostatnim kwartale, częściowo ze względu na spadek sprzedaży na całym świecie. – stwierdził Volkswagen ostatni tydzień Sprzeda fabrykę w Xinjiangu.
Jednak, jak podkreśla Ahuja, Audi sprzedało w Chinach ponad 9 milionów pojazdów. Chce mieszkać na wsi. Audi – bez pierścienia! – jest właśnie tego próbą. (Być może mylące będzie to, że producent samochodów będzie nadal sprzedawał samochody pod tradycyjną marką „Four Ring” w Chinach). „Nie chcę dotykać tego dziedzictwa” – mówi Ahuja. „Chcę to dalej rozwijać”.
Zmiana marki wskazuje również na głębszą dynamikę na rynku chińskim, gdzie globalni producenci samochodów, poza Audi, usilnie starają się utrzymać nowe pokolenie nabywców samochodów, podczas gdy pojazdy produkowane w Chinach w kraju i za granicą Auto jest w pełnym rozkwicie. I wskazuje na zmianę preferencji konsumentów, która jest już widoczna na ulicach poza azjatyckim krajem.
W 2019 roku BMW broniło swojej decyzji o zrobieniu dużego kroku naprzód dzięki atrapom chłodnicy serii 7. W tamtym czasie dyrektor ds. projektowania BMW Group, Adrian von Hooydonk, jako jeden z powodów, dla których wybierali się „młodsi i bardziej ekstrawertyczni” klienci z Chin, podał ogromny, imponujący przód. On też to powiedział grille się cofną Jak „słyszałem (z Centrum Projektowego BMW w Szanghaju), że zainteresowanie designem w Chinach szybko rośnie… Chiny coraz bardziej wymagają precyzji”.
tłumaczenie marki
Po pierwsze, decyzja Audi o wyeliminowaniu czterech pierścieni jest praktyczna. „Bardzo trudno jest bronić logo takiego jak cztery pierścienie Audi w Chinach z punktu widzenia własności intelektualnej” – mówi Jeff Lee, współzałożyciel i partner Northern Light Venture Capital, chińskiej firmy na wczesnym etapie rozwoju z biurami w Dolinie Krzemowej. Łatwiej jest użyć pięciu lub trzech pierścieni, a wtedy setki chińskich producentów samochodów po prostu się mylą. Pomaga to, że „Audi” jest łatwe do wymówienia przez Chińczyków.