Kultowe 911 Porsche w wersji hybrydowej



CNN

Porsche ma zamiar zaprezentować jedną z największych zmian w swoim sygnowanym modelu. Oficjalnie oficjalnie pojawi się hybrydowe Porsche 911, wyposażone w silnik benzynowy wspomagany co najmniej jednym silnikiem elektrycznym zasilanym akumulatorowo zostanie ogłoszona podczas wydarzenia online, które odbędzie się 28 maja.

Posunięcie to stanowi ważny krok w ewolucji jednego z najbardziej rozpoznawalnych samochodów sportowych na świecie i pomaga wspierać akceptację silników elektrycznych w większości pojazdów. Biorąc pod uwagę ogólnie większą oszczędność paliwa bez poświęcania mocy, hybrydy stały się powszechne w wielu typach pojazdów. Samo Porsche sprzedaje już modele hybrydowe typu plug-in, takie jak SUV Cayenne e-Hybrid i czterodrzwiowy samochód Panamera e-Hybrid, ale hybrydowe 911 to inna sprawa.

Niewiele samochodów jest tak zdefiniowanych przez silnik benzynowy jak 911 i niewielu producentów samochodów jest tak zdefiniowanych przez jeden model jak Porsche przez 911. Choć obecnie Porsche sprzedaje znacznie więcej SUV-ów niż samochodów sportowych, 911 pozostaje wizytówką producenta samochodów model podstawowy. Nawet SUV-y Porsche Macan i Cayenne z zaokrąglonymi krawędziami i pochylonymi maskami nawiązują w swoich projektach do 911.

Porsche sprzedaje także samochody w pełni elektryczne – Taycana i nowego SUV-a Macan Electric. Ale kierownictwo stwierdziło, że 911 byłoby ostatnim Porsche, które zostało w pełni elektryczne ponieważ jego inżynieria jest tak wyjątkowa i kwintesencja marki. Po usunięciu silnika z tyłu – nadaniu mu charakterystycznego kształtu i wyczuciu jazdy z obciążeniem tylnym – co czyni go 911? Ten nowy model hybrydowy będzie najbliższy elektrycznemu 911, jakie Porsche może osiągnąć, bez zadawania tego rodzaju filozoficznych pytań.

Według Porsche hybrydowe 911 przeszło już ponad 5 milionów mil testów na torach i drogach publicznych w różnych klimatach, ale bardziej praktyczne szczegóły zostaną ogłoszone dopiero pod koniec tego miesiąca. Na przykład Porsche nie powiedziałoby, czy samochód będzie hybrydą typu plug-in, tak jak miało to miejsce w przypadku wcześniejszych i obecnych hybryd Porsche. Porsche faworyzuje hybrydy typu plug-in, ponieważ ich mocniejsze akumulatory zwiększają wydajność.

Wiemy jednak, że hybrydowe 911 jest wyraźnie szybsze niż obecne 911 napędzane wyłącznie benzyną. Kierowca testowy Porsche miał możliwość przejechania hybrydą po słynnych niemieckich trasach Tor wyścigowy Nürburgring Nordschleife w 7 minut i 17 sekund — o 8,7 sekundy szybciej niż porównywalna 911 obecnej generacji. Szybszy czas oznacza, że ​​hybrydowe 911 ma większą moc dzięki dodaniu wspomaganie elektryczne. Nürburgring to kręty i wymagający tor, więc krótszy czas oznacza również, że prowadzenie samochodu nie jest utrudnione przez dodatkową masę akumulatorów i silników elektrycznych.

„Mamy większą przyczepność, znacznie większą moc, a spontaniczna reakcja hybrydy o wysokich osiągach to wielka zaleta” – powiedział w oświadczeniu były kierowca wyścigowy i „ambasador marki” Jörg Bergmeister.

Ogłoszenie nowej wersji hybrydowej następuje około 60 lat po wprowadzeniu na rynek przez Porsche 911. Pierwsze 911 zostało zaprezentowane w 1963 r., ale do produkcji weszło dopiero w 1964 r. Był to większy i mocniejszy dodatek do oryginalnego modelu Porsche – 356.

Obydwa modele, które były produkowane razem zaledwie przez kilka lat, posiadały małe tylne siedzenia i silniki montowane za tylnymi kołami. Układ był podobny do Chrząszcz volkswagensamochód zaprojektowany przez Ferdinanda Porsche seniora, ojca Ferdinanda „Ferry’ego” Porsche, który stworzył 356. Syn Ferry’ego, Ferdinand „Butzi” Porsche, pracował nad projektem 911, wzorowanego na kształcie łzy 356. Jego forma, łącznie z coraz bardziej ciasnymi tylnymi siedzeniami, pozostała zasadniczo taka sama od pierwotnego modelu.

źródło