NASCAR na wynos: Brad Keselowski i Ford wpadają w poślizg bez zwycięstwa w Darlington

DARLINGTON, Karolina Południowa — Brada Keselowskiego przerwał passę 110 wyścigów bez zwycięstwa dzięki zwycięstwu na torze, który nagradza kierowców, którzy wykazują się cierpliwością i czerpią z tego, co daje im tor.

Keselowski wykorzystał sytuację, gdy jego kolega z drużyny RFK Racing Chrisa Bueschera został zatrzaśnięty drzwiami Tylera Reddicka na około 10 okrążeń przed końcem, co spowodowało, że obaj złapali gumę na dziewięć okrążeń przed końcem, a Keselowski objął prowadzenie.

Choć może nie był najlepszy na koniec, Keselowski był jednym z najlepszych samochodów przez cały dzień, prowadząc 37 okrążeń w drodze do swojego 36. zwycięstwa w karierze, ale po raz pierwszy od czasu, gdy został współwłaścicielem RFK Racing (Roush Fenway Keselowski) na starcie sezonu 2022.

„Uwielbiam ten utwór” – powiedział Keselowski. „Uwielbiam tu przyjeżdżać. To dla mnie wyjątkowe miejsce, niezależnie od tego, czy wygrywasz, czy nie, ale ściganie się przez cały dzień z przodu, posiadanie świetnego samochodu i kwalifikowanie się z przodu, to był po prostu niesamowity dzień”.

Jedzenie na wynos po wyścigu na torze Darlington Raceway, gdzie za Keselowskim na metę dobiegli Ty Gibbs, Josh Berry, Denny Hamlin i Chase Briscoe.

Wielkie zwycięstwo Brada K

Jak duże było to zwycięstwo? To było coś więcej niż tylko przerwanie passy 110 wyścigów bez zwycięstwa.

Od swojego ostatniego zwycięstwa Keselowski w pięciu wyścigach, w tym dwukrotnie w tym roku, zajmował drugie miejsce.

Jest pierwszym kierowcą, który wygrał dla swojego zespołu od czasu Tony’ego Stewarta w czerwcu 2016 roku na torze Sonoma.

Jest pierwszym kierowcą, który zwyciężył w samochodzie nr 6 od zwycięstwa Davida Ragana w lipcu 2011 roku w Daytona.

Było to także pierwsze zwycięstwo Forda w tym roku.

„Jest wiele rzeczy, którymi można się ekscytować, więc naprawdę trudno wybierać jedną czy drugą, czy będzie to po prostu zwycięstwo jako całość, zwycięstwo w Darlington, zwycięstwo i zapewnienie sobie awansu do play-offów, zwycięstwo z moją rodziną tutaj, zwycięstwo u Matki dzień” – powiedział Keselowski.

„Dobry dzień” – Brad Keselowski opowiada o zwycięstwie w Goodyear 400 w Darlington

„Nie wiem, jak wybrać, który z nich ma największe znaczenie, ale wszystkie znaczą wiele. Mogę ci to powiedzieć”.

Keselowski przez całą passę konsekwentnie powtarzał, że nie myślał o passie bez zwycięstwa.

„Rozmawiamy tylko o zwycięstwie” – powiedział szef załogi Keselowskiego Matt McCall. „Rozmawianie o passie porażek nie przynosi nam żadnego pożytku. Musisz po prostu porozmawiać o tym, jak wygrasz. O tym właśnie mówisz.

„Oczywiście minęło dużo czasu, ale czujemy, że jesteśmy coraz bliżej, więc teraz jest dobrze”.

Buescher wściekły na Reddicka

Po wyścigu Buescher podszedł do Reddicka, popchnął go, po czym nakrzyczał na niego, zastanawiając się, dlaczego wykonał taki ruch.

Reddick przeprosił i wziął na siebie winę.

„Nie zrobił nic złego” – powiedział Reddick, który prowadził 174 z 293 okrążeń. „Przebiłem mu oponę (wchodząc w niego). Miał zamiar wygrać wyścig”.

Chris Buescher i Tyler Reddick wdają się w sprzeczkę po zderzeniu w Darlington

Buescher był po prostu oszołomiony tym posunięciem.

„Ścigaliśmy się przez cały dzień bez zarzutu i nie ma usprawiedliwienia, żeby dać się złapać w siatkę. To zła decyzja i niedojrzały ruch. Po prostu tego nie rozumiem”.

Blaney zły na Byrona

Ryana Blaneya również był zdenerwowany, ponieważ został rozbity na początku wyścigu, gdy został przyciśnięty do ściany, gdy miał trzy szerokości Williama Byrona wewnątrz i Martin Truex Jr. pośrodku.

„Nie przesuwaj go na trzy szerokości w miejscu, w którym nie możesz przebiec na trzy szerokości” – powiedział Blaney. „Jeśli on chce to zrobić, w porządku, ale twoim obowiązkiem jest opuścić miejsce. Musisz zostawić miejsce dla dwóch najwyższych samochodów. … Znajdował się poza przerywaną linią (wyznaczającą pas ruchu), dopóki już się nie rozbiliśmy.

„Zniknął i wcisnął się we mnie (Truex).”

Seria NASCAR Cup: najważniejsze momenty Goodyear 400

Byron powiedział, że był zaskoczony, że skończyło się na trzech.

„Czułem się, jakbym był przed nimi” – powiedział. „Zjazd jest tam naprawdę wąski. Nie cierpię, gdybym trochę podszedł. Byłem zaskoczony, że w ogóle znalazłem się w tym miejscu. Miałem wrażenie, że nigdy nie dotrę tam do końca trzypasmowej szerokości, ale pas byłem tam w (zakręt) 1 i mój samochód skręcił naprawdę dobrze.

„Prawie uwolniłem się od Martina (Truex Jr.) i nienawidzę tego, że tak się stało”.

Bob Pockrass reprezentuje NASCAR dla FOX Sports. Spędził dziesięciolecia pisząc o sportach motorowych, w tym ponad 30 Daytona 500, pracując dla ESPN, Sporting News, magazynu NASCAR Scene i The (Daytona Beach) News-Journal. Śledź go na Twitterze @Bobpockras.


Uzyskaj więcej z serii NASCAR Cup Obserwuj swoje ulubione, aby otrzymywać informacje o grach, nowościach i nie tylko




źródło