Aston Martin Vantage 2025 otrzymuje odważne nowe nadwozie i duży wzrost mocy
Powiększać / Zaprezentowany po raz pierwszy w 2017 roku, obecny Aston Martin Vantage właśnie przeszedł remont stylistyczny i techniczny.

Astona Martina

Najwyższy czas, aby Aston Martin miał zwycięzcę w swoich rękach. W zeszłym roku zaktualizował DB12, dodając mu nowe, inteligentne oblicze, dużą moc i system informacyjno-rozrywkowy, jakiego można oczekiwać od luksusowego GT. Widok, „podstawowy” samochód firmyzostał potraktowany w podobny sposób w nadziei, że może odciągnąć jeszcze kilka osób od dealerów Porsche.

Aston chce nie tylko produkować lepsze samochody, ale także zmienić swój wizerunek — chce być postrzegany jako bardziej luksusowy niż wcześniej, a także dawać samochodom jak najwięcej mocy. Na pierwszy rzut oka wygląda na to, że Aston przygotował coś naprawdę zachwycającego.

Nowy samochód jest o ponad 150 KM (112 kW) mocniejszy od modelu, który zastępuje, osiągając 656 KM (490 kW) i 590 funtów na stopę (800 Nm) ze wspaniale wyposażonego, 4,0-litrowego turbodoładowanego silnika V8. Przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę wynosi 3,4 sekundy, a Aston uważa, że ​​jeśli masz wystarczająco dużo miejsca (i nie ma ograniczeń prędkości), zobaczysz drugą stronę 200 mil na godzinę (321 km/h). To nie jest powolne.

Aston nigdy tak naprawdę nie miał problemu z budowaniem dobrze wyglądających samochodów, ale nowy Vantage stanowi ogromny krok naprzód w stosunku do swojego bezpośredniego poprzednika. W przypadku starego samochodu pomysł był taki, aby każdy model w gamie wyglądał odpowiednio inaczej, w zależności od jego funkcji. Miał wyglądać jak atletyczny, celowy, sportowy samochód. I tak się stało. Ale to nie przybiło Astona Martinessa.

Oprócz zapewnienia świeżego wyglądu, lifting poprawił także chłodzenie i właściwości aerodynamiczne samochodu.
Powiększać / Oprócz zapewnienia świeżego wyglądu, lifting poprawił także chłodzenie i właściwości aerodynamiczne samochodu.

Astona Martina

Nowy bardzo dużo. Od nowych reflektorów, przez osłonę chłodnicy, boczne wloty powietrza, osłony progów, poczwórne rury wydechowe i jeden z najlepszych tylnych końcówek dostępnych obecnie na rynku, nowy samochód na wskroś wygląda jak Aston Martin. Oczywiście niektóre zmiany są konieczne — przedni grill jest o 38 procent większy niż wcześniej, ponieważ posiadanie V8 o tak dużej mocy oznacza, że ​​potrzebuje lepszego chłodzenia. Przyjrzyj się uważnie, a dostrzeżesz wiele sztuczek zastosowanych przez Astona w celu poprawy chłodzenia i przepływu powietrza w całym samochodzie. Gdybym była typem osoby noszącej okulary na czubku nosa, zaczęłabym mamrotać coś o „harmonii formy i funkcji”, ale tak nie jest, więc tego nie zrobię.

Aston oświadczył, że nie będzie kolejnego V12 Vantage i że podejście do niego ostatniej generacji oznaczało koniec. Oznaczało to, że inżynierowie nie musieli się martwić o zapewnienie silnikowi V8 tak dużej mocy. Stary V8 Vantage mógł być prawie tak samo mocny, ale potrzeba odróżnienia się od V12 oznaczała, że ​​byłoby to nieroztropne.

Zewnętrzna strona przyciąga wzrok, wnętrze powinno wywołać uśmiech. Fotele i deska rozdzielcza bezpośredniego poprzednika były przyjemne i wygodne, ale konsola środkowa i system informacyjno-rozrywkowy? Nie najlepiej. Należał do generacji „wciśnij tablet w deskę rozdzielczą” i powstał w oparciu o odnowioną wersję systemu COMAND firmy Merc, który zdecydowanie należał do swojej epoki, a nie był łatką dla obecnych systemów. Dzisiejszy Vantage ma tę samą konfigurację, którą znajdziesz w DB12 – 12,5-calowy ekran dotykowy połączony z rzeczywistymi przyciskami, które wykonują rzeczywiste zadania.

Dobry wygląd rzadko kiedy był problemem dla Astona Martina.
Powiększać / Dobry wygląd rzadko kiedy był problemem dla Astona Martina.

Astona Martina

Sam ekran reaguje szybko i szybko, a przyciski są „odpowiednie” do tego, co muszą zrobić. Duże pokrętło na środku konsoli umożliwia przełączanie pomiędzy trybami Sport (standardowy tryb Vantage), Sport+, Individual, Track i Wet. Co ciekawe, Aston umieścił rzeczy, do których potrzebujesz łatwego dostępu, w zasięgu ręki.

Z dużą mocą wiąże się ogromny hałas, szczególnie podczas uruchamiania. Każdy, kto twierdzi, że turbodoładowanie zabiło dźwięki wydechu, powinien spędzić trochę czasu z tym samochodem. Istnieją trzy ustawienia wydechu: normalne, głośne i bardzo głośne. Bardzo głośno jest tam, gdzie prawdopodobnie będzie znajdować się Twoje szczęśliwe miejsce. Twoi sąsiedzi już nie bardzo.

Na trasie pomimo nadmiernej mocy prowadzi się go łatwo. Z przodu widać wystarczająco dobrze, chociaż słupki A są trochę masywne. Lusterka są wystarczająco duże, aby zapewnić szeroki widok na to, co dzieje się za tobą, a żadne elementy sterujące nie są w żaden sposób skomplikowane. Został zaprojektowany tak, aby ludzie, którzy lubią prowadzić, mogli sobie z tym poradzić.

Uważamy, że tym samochodem równie dobrze się jeździ, jak i wygląda.
Powiększać / Uważamy, że tym samochodem równie dobrze się jeździ, jak i wygląda.

Astona Martina

Skieruj go na prostą, wciśnij do oporu przepustnicę, a usłyszysz ciekawe dźwięki (większość z nich to czteroliterowa odmiana). Dostarczanie mocy jest płynne, ale może być dość gwałtowne, jeśli tak zdecydujesz. Jest o wiele bardziej „zadarty” niż 911 Turbo S i dzięki temu czuje się jeszcze lepiej. Układ kierowniczy, niezależnie od tego, który tryb wybierzesz, jest lekki, ale zapewnia wspaniałe sprzężenie zwrotne. Sprężynuje się gładko przy zmianie kierunku z lewej na prawą, zręcznie uderzając przodem samochodu od wierzchołka do wierzchołka.

Standardowe ustawienie Sport jest w przybliżeniu odpowiednie dla zwykłego asfaltu – zawieszenie nie jest zbyt twarde, a jego układ napędowy jest odpowiednio dziki. Przełączenie go w ostrzejszy tryb Sport+ lub Track sprawia, że ​​jazda staje się niewygodna i być może niepotrzebna na autostradzie. Radość sprawia także ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów ZF.

Na torze możesz poznać go trochę więcej. Szybko zdajesz sobie sprawę, jak bardzo jest zdolny i komunikatywny. Samochód będzie się poruszał, reagując na sposób, w jaki go traktujesz, informując Cię, co się wkrótce wydarzy. Oznacza to, że możesz z łatwością zacząć przewidywać samochód i czerpać mnóstwo frajdy. Należy jednak pamiętać, że pod maską naprawdę jest więcej niż wystarczająca moc, więc być może mądrzejszym posunięciem nie będzie zbyt wczesne wyłączanie dziewięciostopniowej kontroli trakcji.

W przeszłości Vantage zawsze ustępował znacznie liczniejszemu Porsche 911 i był domyślnym samochodem sportowym do codziennej jazdy dla kogoś, kto chce wydać sześciocyfrowe pieniądze. Jednak biorąc pod uwagę ogromny wzrost mocy nowego samochodu i oczekiwaną cenę bliższą 200 000 dolarów, spodziewamy się, że model na rok 2025 będzie nieco bardziej ekskluzywny.

źródło