Nie ma wątpliwości, że „Rozstanie” to spektakl zimy. Trzy lata po tym, jak pierwszy sezon zebrał entuzjastyczne recenzje i wzbudził w Internecie teorie, drugi sezon „Severance” rozpoczął się z dużym zainteresowaniem, a w grę wchodzą tak ważne promocje, jak występ obsady w wyskakującym okienku Stunts na stacji Grand Central. , To wszystko dobrze, a serial ugruntował swoją pozycję wśród mas, ale czy cała uwaga przełożyła się na faktyczny sukces finansowy Apple TV+?

Platforma streamingowa Apple nigdy nie była na szczycie, mimo że ma największe doświadczenie w inwestowaniu w treści wysokiej jakości. To jedna z nielicznych firm uwikłanych w wojny streamingowe, których cała działalność nie koncentruje się wokół treści cyfrowych. Rozszerzone okresy próbne Apple TV+ są dołączane do zakupów nowych iPhone’ów i iPadów, dzięki czemu Apple może uzyskać większą wartość platformy od swoich płacących klientów. Innymi słowy, kwestia „wartości” programu na streamerze nie jest całkowicie prosta.

W niedawnym raporcie z badań przeprowadzonych przez Parrot Analytics: termin ostateczny udostępnił, że pierwszy sezon „Severance” przyniósł ponad 200 milionów dolarów przychodów zgodnie z metodologią pomiaru treści agencji – „wzór korelujący popyt widzów z subskrybentami, a tym samym przychodami”. Liczba ta może wydawać się znaczna, ale jest bardzo zbliżona do zgłoszonego budżetu produkcyjnego Sezonu 2. Szczególnie interesujące jest to, że według badań Parrotta prawie połowa całkowitych przychodów pierwszego sezonu przypadła rok po finale, co sugeruje potężny marketing szeptany serialu.

Severance staje się jedną z największych serii streamingowych Apple

W raporcie Deadline udostępniono pewne szacunki firmy Parrot dotyczące innych popularnych oryginałów Apple TV+, sugerując, że „Severance” znalazło się już na wyższym poziomie programów na platformie. Flagowy oryginał Apple „The Morning Show” zarobił 299,4 miliona dolarów, ale w znacznie dłuższym okresie, podczas gdy hitowy serial detektywistyczny „Slow Horses” zarobił 184,8 miliona dolarów w „tym samym przedziale czasowym” co sezon 1 „Severance”. Wszystkie jednak bledną w porównaniu z liczbami przedstawionymi przez „Teda Lasso”, który według Parrot wygenerował 609,4 mln dolarów w latach 2020–2024.

Nie ma wątpliwości, że „Ted Lasso” był jak dotąd najpopularniejszym oryginałem Apple TV+, co może wynikać w dużej mierze z faktu, że utrzymywał regularny harmonogram wydawniczy w czasach, gdy nie było zbyt wielu innych seriali przesyłanych strumieniowo. Pomiędzy sezonami „Severance” minęły prawie trzy lata, ale to mogło dobrze wróżyć dalszemu wzrostowi popularności serialu. Sezon 1 był pewnym zaskoczeniem, nawet pomimo znacznych nacisków marketingowych – oryginalny thriller science-fiction z udziałem znanych komików zarówno przed, jak i za kamerą. Od zakończenia pierwszego sezonu serial jedynie zwiększył swoją popularność w Internecie i wiele osób może dołączyć do niego po raz pierwszy wraz z debiutem drugiego sezonu „Severance”.

Apple mocno stawia na to, że Severance stanie się coraz bardziej popularne

Chociaż Apple nie zamówił jeszcze oficjalnie trzeciego sezonu „Severance”, członkowie zespołu produkcyjnego, w tym reżyser Ben Stiller, potwierdzili, że prace już trwają i wierzą w zaangażowanie Apple w serial. Rok 2025 firma rozpoczęła darmowym weekendem Apple TV+ dla wszystkich, co można potraktować jako typową promocję noworoczną. Jednak biorąc pod uwagę bliskość premiery drugiego sezonu „Severance”, jego głównym celem było także przyciągnięcie osób niebędących subskrybentami, które słyszały w Internecie świetne rzeczy o serialu.

Podobnie jak inne seriale z serii „tajemnicze pudełko”, takie jak „Lost” i „Manifest”, „Severance” stało się samospełniającą się przepowiednią. Charakter scenariusza, który skłania fanów do teoretyzowania i skupiania się na każdej najmniejszej wskazówce, w naturalny sposób przyciąga widzów. Wszyscy chcemy zobaczyć to, o czym wszyscy mówią, zwłaszcza gdy prawdziwe odpowiedzi nie zostały jeszcze ujawnione.

Czas pokaże, czy „Severance” utrzyma ten sam poziom zainteresowania, gdy zacznie zarabiać na niektórych ze swoich długo skrywanych tajemnic. Odpowiedzią często może być śmierć serialu opartego na tajemnicy, ale „Severance” z pewnością ma mocne podstawy na początku drugiego sezonu i już osiąga dobre wyniki dla Apple.

Source link