Założyciel i dyrektor generalny Insomniac Games, Ted Price, ogłosił, że po ponad 30 latach pracy w firmie odejdzie na emeryturę w marcu 2025 roku.
Należąca do Sony firma Insomniac Games znana jest z tworzenia kultowych serii gier, takich jak Spyro the Dragon, Ratchet & Clank i Marvel’s Spider-Man.
Odejście Price’a to rzadkie, szczęśliwe wydarzenie w branży gier, gdzie wciąż nieczęsto zdarza się, aby ktoś spędził w branży gry trzydzieści lat i odszedł na emeryturę z własnej woli. W tym czasie firma Price’a przodowała w grach, które moim zdaniem stawały się coraz lepsze w przypadku takich tytułów jak seria Spider-Man.
W 2019 roku przeprowadziłem wywiad z Pricem na temat jego 25 lat w branży.
Powiedział, że założył firmę Insomniac Games (wcześniej znaną jako Extreme Software) w 1994 roku. Price rozpoczął współpracę z Alem Hastingsem i jego bratem Brianem. niszczyciel przeszkódWielokrotnie odrzucana przez wydawców strzelanka science fiction. Cena spadła z ostatniego 1000 dolarów. Zaczął tworzyć Disruptor dla 3DO, ale wczesna konsola do gier zaczęła marnieć. Dlatego Mark Cerny, producent Universal/Cerny Games, zasugerował przejście na nową konsolę Sony PlayStation.
Powszechnie publikowany zakłócacz. Nie wyszło to dobrze, ale zaowocowało powstaniem większej liczby projektów. Następną grą był Spyro the Dragon, familijna platformówka, która miała większą widownię niż Disruptor. Spyro stał się hitem i istnieje do dziś. Od tego czasu Insomniac zajął się większymi grami i obchodzi obecnie 25-lecie istnienia jako firma. Jej gry obejmują Ratchet & Clank, Resistance, Fuse, Sunset Overdrive, The Unspoken, Song of the Deep, a ostatnio Marvel’s Spider-Man.
Zapytany, jak firma przetrwała 25 lat działalności w trudnej branży gier, Price powiedział w naszym wywiadzie w 2019 roku: „To, co pomogło nam przetrwać wzloty i upadki branży, to współpraca między studiami. Przejrzystość, gdzie każdy wie, co się dzieje. Zaangażowanie w filozofię, że świetne pomysły biorą się zewsząd – jako studio od początku zawsze opieraliśmy się na podejściu, w którym chcemy, aby wszyscy przejęli odpowiedzialność za proces twórczy i wnieśli swój wkład oraz rozwiązywali problemy jako grupa. ,
Dodał dalej: „To nie jest firma, w której główny projektant lub dyrektor kreatywny mówią wszystkim, co mają robić. Nigdy nie pracowaliśmy w ten sposób i nie sądzę, że sprawdza się to dobrze w kulturze takiej jak nasza, gdzie istnieje tak wiele różnych dyscyplin współpracujących, aby stworzyć magię. Mam wrażenie, że jesteśmy bardzo konsekwentni kulturowo w branży, która zwykle jest niespójna.
Ta kultura wykształciła liderów wykraczających poza wartości. Aby obsadzić tę rolę, Insomniac przechodzi na nowy model przywództwa z trzema współszefami studia: Chadem Dezernem, Ryanem Schneiderem i Jen Huang.
Price miał wielkie serce, co uczyniło go ukochaną postacią w branży gier, ponieważ był i nadal jest kluczowym uczestnikiem branżowego szczytu DICE, organizowanego co roku przez branżową Akademię Sztuk i Nauk Interaktywnych. I miał też odwagę. Price sprzeciwił się wydanemu przez prezydenta Donalda Trumpa zakazowi podróżowania z siedmiu krajów muzułmańskich.
Podczas gdy inni twórcy gier publikowali tweety na temat Trumpa lub wysyłali e-maile do pracowników, Price wykonał dodatkowy krok i nakręcił film na YouTube, w którym stał przed kamerą, a wszyscy pracownicy Insomniac podążali za nim. Zaapelował nie tylko do Trumpa, ale także graczy, aby sprzeciwili się tej polityce. A Price, którego firma stworzyła wiele popularnych gier, takich jak Ratchet & Clank czy Resistance, wykorzystał medium, z którego gracze korzystają niemal codziennie, czyli YouTube.
Podczas pierwszych dni urzędowania Trumpa w 2017 r. twórcy gier na całym świecie publikowali oświadczenia i tweety krytykujące zarządzenie Trumpa. Zakaz dla uchodźców i zakaz dla obywateli Zakaz wjazdu do Stanów Zjednoczonych z Iraku, Iranu, Syrii, Sudanu, Libii, Somalii i Jemenu przez 90 dni. Trump zakazał także wjazdu do kraju obcokrajowcom posiadającym zielone karty stałego pobytu w USA bez weryfikacji, a także na stałe zakazał uchodźcom z Syrii.
„W Insomniac Games zjednoczyliśmy się w zaciekłym sprzeciwie wobec zakazu imigracji wprowadzonego przez prezydenta Trumpa” – Price stwierdził w nagraniu wideo. „Nie ma wątpliwości, że te rozkazy zaszkodzą nam jako firmie i wielu członkom naszego zespołu. Więc pytamy. Czy to jest amerykański sposób? Czy dyskryminacja ze względu na wiarę lub pochodzenie narodowe jest cechą Amerykanów? Absolutnie nie. Jest to czyn karygodny i dyskryminujący, który my i wiele innych osób w całym kraju uważamy za wyraźnie niezgodny z konstytucją. Byliśmy, jesteśmy i zawsze będziemy narodem imigrantów. Jeśli się z nami zgadzasz, zrób coś w tej sprawie. …Dołącz do nas, aby być siłą na rzecz dobra i sprawić, aby Twój głos został usłyszany.”
To właśnie za to przywództwo przyznaliśmy firmie Price naszą drugą doroczną Nagrodę Wizjonera w 2019 roku.
Insomniac Games podziękowało także wszystkim, którzy skontaktowali się z firmą Insomniac w związku z sytuacją w jej załodze i studiu Burbank podczas niszczycielskich pożarów w okolicach Los Angeles.
„Pożary spustoszyły otaczające nas społeczności. „Nadal koncentrujemy się na codziennej komunikacji z Sony Interactive Entertainment, aby wspierać się nawzajem i zapewniać najnowsze informacje i zasoby wszystkim osobom, których to dotyczy” – stwierdziła firma.
„Podzielenie się wiadomością, że Ted odchodzi z Insomniac Games, nadal wywołuje tyle samo emocji, co pisanie, co myślenie o tym” – napisali w poście trzej liderzy, którzy zastąpili Price’a. Nasza trójka – Chad, Jen i Ryan – blisko współpracujemy z Tedem od wielu lat. To nie tylko nasz przywódca, to nasz stary przyjaciel. I do tego świetny. „Będzie nam brakować Teda z wielu powodów”.
Dodając: „Jedną z najlepszych cech Teda jest jego umiejętność inspirowania wszystkich wokół niego do pójścia do przodu. Ted daje także najlepszy przykład tego, jak nie tylko mówić to, co właściwe, ale także to robić. Nasza gra, a także to, jak zachowujemy się jako liderzy i jako studio.
Powiedział, że jest gotowy podjąć wyzwanie noszenia gigantycznych butów Teda w kształcie kajaka ze względu na sposób, w jaki Price pracował od dziesięcioleci.
„Chociaż nikt z nas nie może i nie powinien próbować być „jak Ted”, musimy pozostać wierni sobie i naszemu stylowi przywództwa. Można jednak śmiało powiedzieć, że często będziemy się zastanawiać: „Co zrobiłby Ted?”. W ramach naszego indywidualnego i zbiorowego procesu decyzyjnego” – stwierdził Schneider w poście.
Schneider powiedział: „Rozpocząłem karierę w Insomniac w erze PlayStation 2, pracując nad marketingiem i komunikacją w studiu, szybko awansowałem na stanowisko pierwszego dyrektora ds. społeczności Insomniac i pomogłem ugruntować swoją rolę w ekosystemie PlayStation”. „Dołączyłem do zespołu kierowniczego wyższego szczebla Insomniac kilka lat temu i piastowałem wiele stanowisk w studiu, w tym dyrektora ds. strategii franczyzy i relacji ze studiem. Na tym stanowisku współpracowałem z zespołami wewnątrz i na zewnątrz Sony Interactive, aby kształtować sposób i kiedy mówimy o naszych grach, łącznie z twórczą integracją w grach. Ostatnio pełniłem funkcję szefa ds. marki i strategii przywództwa, co oznacza, że upewniam się, że Insomniac przekazuje światu najlepsze rzeczy o nas i naszych grach poprzez komunikację, coaching i rozwój kultury, twierdzi, że odpowiada temu, w co wierzymy i jak działamy w Insomniac. ,
Source link