Dołącz do naszych codziennych i cotygodniowych biuletynów, aby otrzymywać najnowsze aktualizacje i ekskluzywne treści na temat wiodącego w branży zakresu sztucznej inteligencji. dowiedz się więcej
Debiutując w Aspen, x gry Technologia sztucznej inteligencji z Google Cloud zostanie wykorzystana do zwiększenia uczciwości w subiektywnie ocenianych grach.
W wywiadzie dla GamesBeat dyrektor generalny X Games i weteran branży sportowej Jeremy Bloom powiedział, że celem jest pogłębienie zaangażowania fanów i zapewnienie cennych spostrzeżeń zarówno fanom, jak i sportowcom.
W X Games zadebiutuje nowa eksperymentalna technologia AI opracowana we współpracy z Google Cloud podczas zawodów SuperPipe o godz Wydarzenie, które potrwa od 23 do 25 stycznia, jest wyprzedane i przyciągnie tysiące uczestników, zapewniając miliardy wyświetleń w mediach społecznościowych, witrynach internetowych i u partnerów liniowych.
Technologia zadebiutuje w czwartek podczas wydarzenia X Games w Aspen. W skład zespołu realizującego projekt wchodził ludzki przywódca, jeden z sędziów X Games.
„Pierwszą rzeczą, jaką zrobi, będzie obejrzenie treningów i poprosimy go o wytypowanie trzech najlepszych snowboardzistów” – powiedział Bloom. „Przejmie wszystko dla freeriderów, będzie komentować cały bieg i przywracać historię sportowca”.
Bloom powiedział, że gra ma rzeszę fanów na całym świecie i będzie udostępniać komentarze w wielu językach, np. po japońsku. Następnie dokona oceny zawodników na podstawie wyniku. Bloom powiedział, że na tych konkretnych X Games medale X Games nie będą przyznawane na podstawie wyników sztucznej inteligencji, ponieważ technologia jest zbyt nowa i jeszcze nie doskonała. Ale będziesz mógł zobaczyć, jak sędzia AI wypada na tle sędziów ludzkich.
„Jesteśmy podekscytowani możliwością pokazania go, podglądu i pokazania jego mocy” – powiedział Bloom. „Myślę, że to przyszłość tej gry”.
Jest zbudowany na modelu dużego języka Google Vortex. Bloom stwierdziła, że dobrze radzi sobie z wykonywaniem poleceń i można go przeszkolić na podstawie materiału filmowego z wydarzeń, np. tego, jak wygląda dobre lądowanie w porównaniu z doskonałym lądowaniem. Bloom stwierdziła, że jego celem nie jest zastąpienie ludzkich sędziów, ale zapewnienie większej dokładności, uczciwości i przejrzystości temu, co do tej pory było całkowicie ludzkim, subiektywnym procesem. Przypomina to stosowanie „natychmiastowej powtórki” przez sędziów koszykówki, jednak w przypadku sportów na lodzie nie stosuje się takiej technologii. Wszystko opiera się na tym, co widzi sędzia-człowiek w momencie zawodów.
„Musisz się upewnić, że zna każdy trik snowboardowy” – powiedział Bloom. „Zrozumienie ekonomii ruchu wydaje się być trudnym problemem”.
Technologia sztucznej inteligencji ma na celu zbadanie potencjału poprawy uczciwości w rozstrzyganych meczach, zwiększenia zaangażowania fanów i zapewnienia sportowcom dodatkowego wglądu w ich wyniki. Spowoduje to analizę zawodów superpipe mężczyzn i kobiet. Mężczyźni rywalizują w czwartek i sobotę.
Tak jak Can.
Będzie oglądał rundy kwalifikacyjne i podejmował decyzje, które zostaną pokazane publiczności i wydarzeniu na żywo z pewnym opóźnieniem. Tłum będzie oglądał wyniki ludzkich sędziów. Impreza obejmuje jazdę na snowboardzie i nartach zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet, w sumie 18 różnych wydarzeń.
„Ten pomysł chodził mi po głowie od dziesięcioleci” – powiedział Bloom. „Dzięki dostępnej technologii błędy (w procesie decyzyjnym) nigdy nie powinny się zdarzać. Ukształtowało to moje dwie dekady jako zawodowego sportowca.
Bloom stwierdził, że technologia jest najnowocześniejsza i zapewni większą przejrzystość i uczciwość w podejmowaniu decyzji. Ty’
„Nie sądzę, że byłoby to możliwe w zeszłym roku” – powiedział. „To objawia się w sposób, który mnie zaskakuje. „Sportowcy mówią, że to tak, jakby mieć trenera w kieszeni”.
jak to działa
Sztuczna inteligencja X Games korzysta z narzędzi Google Cloud, w tym sztucznej inteligencji Vertex i zaawansowanych modeli wielojęzycznych, do analizowania materiału wideo i przechwytywania danych na temat takich wskaźników, jak czas antenowy, trudność trików i wykonanie.
System zaprojektowano tak, aby zapewniał dogłębną analizę każdego przejazdu, zapewniając fanom dodatkowe warstwy zrozumienia. Technologia została opracowana przy udziale sędziów, sportowców i analityków X Games, aby zapewnić zgodność z potrzebami zawodów.
„To dopiero początek” – powiedziała Bloom. „Sztuczna inteligencja jest wciąż na wczesnym etapie rozwoju, jeśli chodzi o zastosowanie w sportach akcji, ale jestem zdumiony tym, co potrafi już nasz model. Aspen pozwoli nam przetestować jego możliwości i zbadać, w jaki sposób może zwiększyć przejrzystość, uczciwość i zaangażowanie fanów i sportowców.
Część szerszej zmiany
Wprowadzenie AI X Games jest zgodne z ciągłymi wysiłkami X Games mającymi na celu rozwój swoich zawodów. W 2026 r. liga gier sportowych akcji (XGL) uruchomi nowy format zespołowy, w którym sportowcy będą mogli rywalizować o uznanie zarówno indywidualne, jak i zespołowe. Liga obejmie także funkcje interaktywne, takie jak sporty fantasy, zakłady, analizy w czasie rzeczywistym i rozszerzone możliwości zaangażowania fanów.
„Chociaż sztuczna inteligencja X Games to wczesny eksperyment, odzwierciedla to nasze zaangażowanie w odkrywanie sposobów na poprawę konkurencji i doświadczeń fanów” – powiedział Bloom. „Nie możemy się doczekać zebrania opinii na temat premiery w Aspen i udoskonalenia technologii w oparciu o te spostrzeżenia”.
X Games Aspen 2025 będzie okazją do oceny działania narzędzia i zebrania opinii od interesariuszy. W nadchodzących miesiącach możesz spodziewać się dalszych aktualizacji na temat sztucznej inteligencji X Games i jej potencjalnych zastosowań.
„Kiedy nabyliśmy Współpraca X Games z Google to świetny przykład tego, jak chcemy wykorzystać technologię, aby poprawić te doświadczenia.
Source link