Dołącz do naszych codziennych i cotygodniowych biuletynów, aby otrzymywać najnowsze aktualizacje i ekskluzywne treści na temat wiodącego w branży zakresu sztucznej inteligencji. dowiedz się więcej
gra w kręgle Oficjalnie uruchomione jako największe studio tworzenia gier na Bliskim Wschodzie, zatrudniające 160 osób.
Dezaract z siedzibą w Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich koncentruje swoje wysiłki na ponownym zdefiniowaniu gier poprzez połączenie sztucznej inteligencji, wciągającej rozgrywki i technologii blockchain. Celem studia jest przewodzić nadchodzącej fali gier Web3 opartych na sztucznej inteligencji.
Wpisuje się to w strategiczną misję Abu Zabi, które niedawno utworzyło Beam Ventures, fundusz o wartości 140 milionów dolarów, którego celem jest inwestowanie w gry Web3.
Dezaract stara się przesuwać granice gier poprzez opatentowaną platformę sztucznej inteligencji, która napędza zmiany
Przekształcanie tradycyjnej rozgrywki w doświadczenia adaptacyjne i interaktywne. Studio zarejestrowało patenty na „Adaptive Machine Learning Framework for Gaming Assistance” oraz „Spersonalizowane AI Learning and Training Framework for Gaming Systems”. Te innowacje pozwalają grze dynamicznie reagować na poczynania gracza, dzięki czemu każda sesja jest wyjątkowa.
„Rok 2025 to początek tego, co nazywamy „supercyklem sztucznej inteligencji” w grach” – powiedział Ilman Shahzaev, założyciel Dezaract Games. „Wychodzimy poza wydarzenia oparte na scenariuszu i tworzymy żywe światy, w których agenci AI dostosowują się do decyzji graczy, a nawet emocji w czasie rzeczywistym. Ta zmiana zatrze granicę między grą a rzeczywistością, zapewniając głęboko osobiste i wciągające wrażenia.
Flagowa gra Dezaract, Farcana, to zespołowa strzelanka bohaterów opracowana na silniku Unreal Engine 5. Prace nad grą rozpoczęły się w 2022 roku, jednak firma pozostała tajemnicą. Pod względem rozgrywki przypomina Overwatch, a Shahzaev stwierdził, że zachęca go niedawny sukces Marvel Rivals, kolejnej strzelanki bohaterów, która niedawno zyskała popularność. W rundzie nasion Farkana zebrała 10 milionów dolarów.
Tytuł zawiera 24 unikalne postacie o różnorodnych rolach taktycznych i zaawansowanej integracji sztucznej inteligencji, gra oferuje głęboką fabułę i intensywną rozgrywkę strategiczną. Jako pierwsza wysokobudżetowa gra stworzona w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Farkana ma na celu ustanowienie nowego standardu w zakresie jakości produkcji na najwyższym poziomie w regionie, oferując bliskowschodnie podejście do znanych rywali Marvela.
Dodatkowo gra zawiera funkcje Web3, dające graczom prawdziwą własność zasobów w grze
Gospodarki oparte na Blockchain.
Adaptacyjna i spersonalizowana platforma AI opatentowana przez Dizzaract stanowi krok naprzód w branży gier. Technologie te umożliwiają analizę w czasie rzeczywistym zachowań graczy, rozgrywki, interakcji z NPC, poziomów trudności, a nawet dostosowywanie ekonomii w grze, aby dostosować ją do unikalnej podróży każdego gracza. Takie podejście inspiruje do głębszego zaangażowania, powiedział Shahzaev, i umieszcza graczy w studiu, które opisuje jako „niekończącą się pętlę dopaminy”.
Wizja Dezaract wykracza poza tradycyjne gry. Dzięki sztucznej inteligencji i integracji z Web3 studio tworzy zdecentralizowaną gospodarkę, w której gracze mogą faktycznie posiadać swoje zasoby i tożsamość w grze. Studio ma wizję przyszłości, w której własność cyfrowa stanie się normą, a funkcje sieciowe staną się normą w grach, umożliwiając graczom płynne przenoszenie osiągnięć, awatarów i zasobów pomiędzy wieloma grami.
„Gry stają się czymś więcej niż tylko rozrywką” – powiedział Shahzaev. „Ewoluuje w kierunku kultury, w której gracze są twórcami, decydentami i interesariuszami. „Sztuczna inteligencja i Web3 są w centrum tej transformacji”.
Wraz z uruchomieniem Dezaract Games Bliski Wschód umacnia swoją pozycję wiodącego centrum innowacji technologicznych i kreatywnych w branży gier. Studio ma wyznaczyć drogę ku przyszłości, w której gry staną się połączeniem głębokiej narracji, dynamicznej ekonomii i wartości w świecie rzeczywistym.
Shahzaev powiedział w wywiadzie dla GamesBeat, że w 2018 roku podjął niefortunną decyzję. Spokojnie pracował nad doktoratem na studiach, ale fascynowały go także kryptowaluty. Podczas krachu kryptowalut w 2018 roku zdecydował się zrezygnować z doktoratu. Skoncentruj się na programach i przedsiębiorczości kryptograficznej. Okazało się to bardzo opłacalnym posunięciem, a następnie zaczęli wspierać centrum danych do wydobywania kryptowalut o wartości 10 milionów dolarów. Był także czołowym graczem z pasją do e-sportu.
Wszystkie te pasje łączą się w Dizzaract, gdzie stara się znaleźć równowagę pomiędzy Web3, grami i sztuczną inteligencją. Chce, aby Dezaract zrewolucjonizował branżę gier dzięki innowacyjnym technologiom, takim jak sztuczna inteligencja i Web3, oraz co to oznacza dla przyszłości projektowania gier.
Wizja Shahzaeva dotycząca tego, jak sztuczna inteligencja zmieni doświadczenia graczy, w tym optymalizację rozgrywki w czasie rzeczywistym i spersonalizowane interakcje. Szacuje, że do 2025 roku gry wejdą w „supercykl sztucznej inteligencji”, w którym gry będą dynamicznie reagować na działania, decyzje i emocje graczy w czasie rzeczywistym. Wierzy, że agenci AI będą działać w grach, niosąc ze sobą zarówno korzyści, jak i wyzwania. Widział opór wobec włączenia i przyjęcia sztucznej inteligencji, ale uważa, że korzyści przeważą nad negatywami.
Shazaev uważa, że sztuczna inteligencja odegra główną rolę w rozwoju gier Web3 w 2025 roku. Wyobraża sobie gospodarkę w grze opartą na sztucznej inteligencji, w której ceny, zasoby i wydarzenia są dostosowywane w oparciu o zachowanie graczy i trendy rynkowe. Postrzega także integrację własności cyfrowej i sztucznej inteligencji jako katalizator tworzenia zupełnie nowych rynków dla właściwości i doświadczeń gier, podobnie jak rozwój firm internetowych pod koniec lat 90.
Dodatkowo Shazaev zauważa rosnący trend dotyczący agentów AI, szczególnie ich roli w zarządzaniu ekonomią w grach. świeży raport VanECK twierdzi, że do końca 2025 r. powstanie ponad milion nowych agentów AI, podkreślając ich potencjalny wpływ na różne sektory. Według danych Coingeco agenci AI reprezentują obecnie kapitalizację rynkową na poziomie 11,3 miliarda dolarów.
„W grach Web3 agenci AI mogą zarządzać ekonomią gry, dostarczać informacje w czasie rzeczywistym oraz utrzymywać dynamikę i responsywność systemu. Web3 to kolejny ważny element napędzający ten supercykl. Do 2025 r. własność cyfrowa nie będzie już opcjonalna – będzie stanowić podstawowe oczekiwanie” – powiedział Shahzaev. „Gracze będą właścicielami swoich zasobów i tożsamości w grach, płynnie przenosząc osiągnięcia między grami, uczestnicząc jednocześnie w gospodarkach odzwierciedlających rynki świata rzeczywistego”.
Wyobraź sobie na przykład awatara z jednej gry, który przenosi swoje umiejętności, historię i zasoby do innej gry, tworząc jednolitą tożsamość cyfrową. To powiedziawszy, dyrektor generalny Epic Games już przewiduje połączenie Fortnite, Minecraft i Roblox w ujednolicony metaświat, w którym zasoby cyfrowe mogą swobodnie przemieszczać się między platformami.
Shahzaev powiedział: „Unreal Engine oferuje najodpowiedniejszą platformę do masowego przyjęcia, ponieważ codziennie dołączają do niej miliony graczy. Połączenie wciągającej rozgrywki ze zdecentralizowaną gospodarką pozwoli grom Web 3 opartym na sztucznej inteligencji zdominować rynek”. „Gospodarka w grach oparta na sztucznej inteligencji będzie równie dynamiczna i złożona jak rynki w świecie rzeczywistym. Gry te wykroczą poza rozrywkę, stając się ruchami kulturowymi, w których gracze będą pełnić rolę ewangelistów, a awatary zasilane sztuczną inteligencją będą stanowić przedłużenie ich tożsamości cyfrowej.
Wierzą, że doświadczenie każdego gracza będzie wyjątkowe, od historii po mechanikę rozgrywki, tworząc głęboko osobiste podróże. Ta konwergencja sztucznej inteligencji i Web3 otworzy zupełnie nowe rynki dla zasobów, doświadczeń, a nawet firm związanych z grami.
Source link