Ta historia jest w zasadzie pojawił się mama Jones i jest częścią biurko klimatyczne Współpraca.
W miarę jak wokół Los Angeles wciąż szaleją pożary, pojawiły się wpływowe osoby, które promują sprzedaż własnych, bardzo konkretnych rozwiązań kryzysu. Kiedy dym wypełnił powietrze w wielu dzielnicach, wkroczyła machina odnowy biologicznej, promując nalewki, produkty detoksykujące, olejki eteryczne, środki oczyszczające z pasożytów, a nawet surowe mleko jako „leczenie” efektów.
Pożar wybuchł we wtorek, 7 stycznia. W czwartek, dwa dni później, Mallory DeMille, reporter duchowość podcast twierdzi, że zauważył „natychmiastowy napływ” osób promujących produkty, próbując powiązać je z ogniem na Instagramie i TikToku. DeMille twierdzi, że sytuacja jest „rozdzierająca serce i naprawdę nieodpowiedzialna”.
jeden w najnowsze filmy na InstagramieDeMille opisał, w jaki sposób, jak to ujął, osoby mające wpływ na dobre samopoczucie „próbują wykorzystać” pożary lasów i ich potencjalny negatywny wpływ na zdrowie. Wiele osób skupia się na wpływie dymu z pożarów na ludzkie płuca i sugeruje możliwe „leczenia”, w tym suplementy, proszki i olejki eteryczne, a także leki, takie jak picie octu jabłkowego lub przyjmowanie węgla aktywowanego. Obejmuje również często cytowane „. narzędzia detoksykacyjne.
Chociaż węgiel aktywowany jest stosowany w sytuacjach awaryjnych w celu ograniczenia połknięcia trucizny, nie ma dowodów na to, że może on „odtruć” płuca lub jakąkolwiek inną część ciała. Może również się zmniejszyć skuteczność lekuczęści ciała na ogół nie są wymagane będąc na „detoksie” lub „wspomagany” suplementami, z których część może wyrządzić dodatkowe szkody,
Jedna ze szczególnie pasjonujących się influencerką detoksykacji, Ginger DeClue – która prowadzi internetowe seminaria na temat detoksykacji i opisuje siebie jako „mistrzowską uzdrowicielkę” – zasugerowała na Instagramie, że Los Angeles zasłużyło na swój los. „Cokolwiek się pali, musi się palić” – stwierdziła w poście wideo, co ugruntowało pogląd, że miasto jest wypełnione toksyczną pleśnią.
„Los Angeles było wylęgarnią zła, SA (napaści na tle seksualnym) i wykorzystywania dzieci, spleśniałych, drogich mieszkań i budynków bez konserwacji HVAC. Brzydkie witryny sklepowe i Hollywood z lat 20. XX wieku” napisała„Bóg nie miłuje brzydoty, obiecuje zniszczyć zło w ciągu jednej nocy, lecz przywraca sprawiedliwych”.
Niektóre porady promowane przez wpływowe osoby i lekarzy korzystających z mediów społecznościowych obejmują zdroworozsądkowe strategie niskiego ryzyka, które zalecają nawet departamenty zdrowia publicznego: używanie oczyszczacza powietrza w domu, wydmuchywanie nosa solą fizjologiczną w celu złagodzenia podrażnień i zatkań oraz stosowanie haju nosić. Wysokiej jakości maski na zewnątrz.
DeMille twierdzi jednak, że wiele osób promujących produkty, które mają motywację finansową, aby je polecić, oferuje kody rabatowe na produkty, które już sprzedały, zanim znalazły się w ogniu krytyki. „Skąd wiesz, że możesz im zaufać w kwestii zdrowia i dobrego samopoczucia” – pyta, „jeśli mają motywację finansową do sprzedaży produktów i usług?”
To, co dzieje się z pożarami, jest podobne do fałszywych lekarstw i „detoksów” oferowanych przez całą pandemię Covid-19. olejki eteryczne został awansowany Pojawiło się wiele produktów opartych na dowodach jako „wsparcie immunologiczne” dla osób próbujących zapobiegać Covidowi, a także dla osób, które chcą „odtruć” skutki szczepionek przeciwko Covidowi lub osób, które chcą być blisko osób zaszczepionych. (Szczepionkowy Detoks Niektórzy na świecie promowali Alt-wellness Jeszcze przed Covidem.)
„Osoby mające wpływ na zdrowie zawsze wykorzystują tragedie” – wyjaśnia DeMille – „ale zazwyczaj są to tragedie osobiste — na przykład namawianie chorych ludzi do wypróbowania ich produktów podczas leczenia raka lub choroby przewlekłej.
„Wykorzystanie tragedii społecznej nie musi być takim trudnym zadaniem” – dodaje.
W miarę jak katastrofy klimatyczne stają się coraz częstsze – a świat stoi w obliczu nowej potencjalnej pandemii w postaci ptasiej grypy – biznes wygląda wyjątkowo dobrze dla osób wpływających na dobre samopoczucie, biegłych w przekształcaniu chorób i katastrof w haczyki marketingowe.