federalna komisja handlu ogłoszono w piątek On wpływ genshina Deweloper Cognosfera zgodził się na ugodę w wysokości 20 milionów dolarów i szereg ograniczeń dotyczących sprzedaży skrzynek z łupami i postępowania z danymi osobowymi dzieci. Według FTC firma „aktywnie promowała” swoje skrzynki z łupami wśród dzieci i wprowadzała graczy w błąd co do ich szans na wygranie nagród.
Cognosfera rzekomo „oszukała dzieci i innych użytkowników co do rzeczywistych kosztów transakcji w grze”, wymagając od nich zakupu wirtualnych pieniędzy, co wiązało się z wielokrotną wymianą walut. Według Samuela Levina, dyrektora Biura Ochrony Konsumentów, gracze często „wydają setki dolarów na nagrody, które mają małe szanse na wygraną”. Przez lata skrzynki z łupami były porównywane do formy legalnego hazardu.
Zarzuca to także skarga złożona przez Departament Sprawiedliwości wpływ genshina Twórcy marketingu kierowani do dzieci za pomocą takich metod, jak posty w mediach społecznościowych i banery w grach. Następnie firma rzekomo zebrała dane osobowe dzieci z naruszeniem zasad ochrony prywatności w Internecie. Po zatwierdzeniu ugody spółka będzie zmuszona usunąć wszelkie dane dzieci poniżej 13 roku życia, których rodzice nie wyrazili zgody na gromadzenie ich danych.
Inne wymagania ugody obejmują, że Cognosfera musi zapewniać opcję bezpośredniego zakupu skrzynek z łupami, a nie wyłącznie za wirtualne pieniądze. Zabrania się również fałszywego przedstawiania cen, funkcji i szans na wygraną w przypadku skrzynek z łupami oraz należy ujawniać kursy wymiany wielopoziomowej waluty wirtualnej.