Po ogłoszeniu w lutym planów przejęcia Vizio, Walmart oficjalnie stał się właścicielem firmy. Transakcja o wartości 2,3 miliarda dolarów zamknięta We wtorek. Gigant handlu detalicznego twierdzi, że przejęcie pomoże ożywić jego działalność reklamową, ponieważ Platform Plus – dział reklamy i danych producenta telewizorów – „odpowiada za cały zysk brutto firmy (Vizio)”.
Transakcja wzbudziła obawy obrońców prywatności, ponieważ Vizio miało w przeszłości problemy z reklamami i śledzeniem danych. W 2017 roku zapłacił grzywnę w wysokości 2,2 miliona dolarów w ramach rozstrzygnięcia pozwu Federalnej Komisji Handlu, w którym zarzucono mu śledzenie widzów bez ich zgody.
Przejęcie przez Walmart mogłoby pomóc Vizio konkurować z innymi niedrogimi markami telewizyjnymi, których głównym źródłem przychodów jest reklama. Roku, które rozpoczęło sprzedaż swoich telewizorów w zeszłym roku, Zarobił 908,2 miliona dolarów na sprzedaży reklam i subskrypcje w trzecim kwartale 2024 r., przy średnim przychodu na użytkownika wynoszącym 41,10 USD, podczas gdy ostatni raport o zarobkach Vizio wykazał, że zarabiał on około 37,17 USD na użytkownika.
Pomimo przejęcia Walmart i Vizio będą nadal działać niezależnie „w dającej się przewidzieć przyszłości”. Dyrektor generalny Vizio, William Wang, również pozostanie na swoim stanowisku.
„Z biegiem czasu Vizio umiejętnie przekształciło swoją działalność, na przykład zbudowało dochodowy biznes reklamowy i szybko go rozwijało” – powiedział w ogłoszeniu Seth Dallaire, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. rozwoju Walmart US. „Połączenie go z Walmart Connect będzie miało wpływ i pozwoli nam jeszcze więcej inwestować w naszą działalność w imieniu naszych klientów”.