Podczas katastrofalnego dla branży gier roku 2024 wszyscy zdawali się wzmacniać pogląd, że w następnym roku branża ponownie znajdzie się na ścieżce wzrostu. Dostawca backendu do gier MetaPlay ujawnił dziś nowy raport, który pokazuje, jak optymistycznie patrzy branża – przynajmniej na poziomie makro – że tak się stanie. Tak naprawdę, jak podaje MetaPlay, 77% ankietowanych deweloperów jest optymistami, że rok 2025 przyniesie renesans gier.
Raport MetaPlay zawiera wnioski od 150 kierowników technicznych i menedżerów w studiach tworzących gry z Unity. Oprócz powyższych 77%, raport pokazuje, że 90% tych deweloperów twierdzi, że planuje wypuścić grę w 2025 roku. 71% uważa, że w 2025 r. będzie mniej zwolnień i zamknięć studiów (chociaż biorąc pod uwagę, jak duża była liczba zwolnień w 2024 r., osiągnięcie mniejszej liczby zwolnień nie jest trudnym zadaniem), a 76% jest za umowami wydawniczymi. Oczekuje większej dostępności.
Głównym tematem raportu są perspektywy na rok. Większość ankietowanych deweloperów uważa, że rok 2025 będzie rokiem powszechnej dystrybucji gier (71%), większych przychodów z tytułów dostępnych na żywo (75%) i niższych kosztów tworzenia gier (63%). 75% uważa również, że uzyska lepszy dostęp do wysokiej klasy narzędzi, co również obniży koszty rozwoju.
„Przeżyliśmy 25 lat” – co teraz?
Podobnie jak chęć powrotu branży gier na ścieżkę rozwoju, tak i ona trzymała się motta „przetrwać do 2025 roku” w przekonaniu, że ten rok będzie dla branży korzystniejszy niż jego poprzednik. Jak wspomniano powyżej, większość deweloperów stwierdziła, że planuje wypuścić nową grę w tym roku, natomiast 53% tych, którzy nie zadeklarowali, że planuje skupić się na istniejących tytułach.
„Nasze ustalenia pokazują, że LiveOps, rozwój międzyplatformowy i technologia zewnętrzna to sedno renesansu tworzenia gier” – powiedział w oświadczeniu Teemu Haila, dyrektor ds. technicznych i współzałożyciel MetaPlay. Renesans to coś więcej niż chwytliwy tytuł. To ruch, zmiana w sposobie rozwoju gry. Reprezentuje erę, w której studia nie muszą już polegać na surowym zatrudnieniu, aby osiągnąć wzrost. „Zamiast tego rozwój osiąga się dzięki lepszym narzędziom, lepszym zespołom i lepszej strategii”.
„Największe sukcesy w 2024 roku nie przyniosły nowych gier, lecz LiveOps” – stwierdził w raporcie John Wright, wiceprezes Quali ds. gier mobilnych. Jeśli spojrzysz na dzisiejsze 100 najbardziej dochodowych gier, większość z nich ma więcej niż cztery lata. Nazywaliśmy je grami „wiecznymi”, ale teraz stały się „grami wieczystymi”, które mogą pozostać aktualne przez siedem do dziesięciu lat. To ogromna zmiana. LiveOps znajduje się w centrum tej zmiany i jest tylko jednym z przejawów zmieniających się postaw, które napędzają renesans w branży gier mobilnych.
Source link