Dołącz do naszych codziennych i cotygodniowych biuletynów, aby otrzymywać najnowsze aktualizacje i ekskluzywne treści na temat wiodącego w branży zakresu sztucznej inteligencji. dowiedz się więcej


Amazon Web Services (AWS) i Riot Games ujawniły zwycięzców tegorocznego hackatonu Valorant Champions Tour podczas konferencji AWS Re:Invent. W tym roku hackatonem był konkurs Esports Manager Challenge, podczas którego uczestnicy wykorzystali generatywną sztuczną inteligencję AWS i obszerny zestaw danych e-sportowych Riot do stworzenia narzędzi dla menedżerów e-sportu umożliwiających odkrywanie talentów i tworzenie nowych strategii. Według AWS w wyzwaniu wzięło udział 3200 osób, a zwycięskim drużynom przyznano nagrody pieniężne o wartości 61 000 dolarów.

Zwycięzcami zostali Adrian Tan i Christina Chen, którzy zaprezentowali swoją aplikację VCT Team Builder. Narzędzie wykorzystuje cyfrowego asystenta z interfejsem czatu, który zapewnia konfigurowalne sugestie dotyczące drużyny, oparte między innymi na cechach i statystykach gracza. Narzędzie wykorzystuje LLM i uczenie maszynowe za pośrednictwem Amazon Bedrock do tworzenia własnych sugestii na podstawie dostępnych danych o graczach i drużynach i obejmuje „oceny agresji zespołu specyficzne dla agenta, wydajność graczy i analizę pozycji na mapie”.

Ashwin Raghuraman, starszy architekt rozwiązań w AWS i jeden z 12 jurorów hackathonu, w wywiadzie dla serwisu GamesBeat na temat zwycięskiego narzędzia: „Zasadniczo budowali aplikację hostowaną na platformie AWS i używającą dużego języka. Używają Bedrock do szkolenia modeli, więc jako potencjalny menadżer zespołu, użytkownik aplikacji, zasadniczo masz interfejs czatu, w którym możesz wchodzić w interakcję z modelem i pytać o te podpowiedzi.

Raghuraman powiedział, że nie tylko interfejs czy wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji dało przewagę zwycięskiemu zgłoszeniu: „Ale mimo to chcieliśmy, aby uwzględnili pewne podpowiedzi i przedstawili uzasadnienie. Jedną z rzeczy, które ocenialiśmy, było zrozumienie powodów, dla których model pobiera dane. W rzeczywistości jest to duża część hackathonu, polegająca na uzyskaniu danych w takim formacie, aby były one łatwo dostępne zarówno do pobrania przez model, ale także zrozumiałe dla człowieka czytającego pobieranie danych.

Według AWS firma VCT Team Builder wygrała hackaton za „czysty interfejs użytkownika i przepływ pracy, szczegółowe analizy, dogłębne poznanie możliwości agentów w oparciu o statystyki, analizy graczy, mapy i zalecane strategie oraz szybkie generowanie odpowiedzi”. Jak twierdzi producent Strona DevPost narzędzia VCT Team Builder: „Jesteśmy dumni ze sposobu, w jaki nasz zespół współpracował przy burzy mózgów na temat pomysłów, rozwiązań i rozwiązań stojących przed nami wyzwań. Wierzymy, że przekroczyliśmy nasze cele polegające na opracowaniu aplikacji o wysokiej wydajności, zaprojektowanej z myślą o potrzebach użytkownika końcowego.

Raghuraman powiedział, że Tan i Chin podjęli kilka decyzji, które zapewniły ich prezentacji przewagę nad innymi kandydatami: „Podjęli bardzo mądre decyzje dotyczące wykorzystania różnych dużych modeli językowych do różnych celów… Na przykład jedną z głównych rzeczy było to, że specyficzna dla strony AWS, a po stronie Riot wizualizacja danych była naprawdę dobra, ale udało im się wykorzystać wszystkie różne źródła danych, które udostępniliśmy, naprawdę dobrą robotę Zrobił.

Doug Stevenson, dyrektor Riot ds. inżynierii oprogramowania dla technologii e-sportowych, w swoim oświadczeniu udzielił kilku rad przyszłym uczestnikom hackatonu: „Kiedy uczestnicy poświęcają czas na docenianie i wspieranie niuansów graczy na całym świecie, jest to wyraźnie widoczne w ich pracy. Nie tylko te zgłoszenia wygrywają, ale kluczowe wnioski i ustalenia pomagają Riot zapewnić zwycięstwo także graczom.


Source link