Zawsze możesz liczyć na niespodziankę Nintendo. To firma, która podążyła za Game Boyem i wypuściła dziwaczny handheld z dwoma ekranami, a z kryzysu GameCube wyszła dzięki konsoli skupionej na sterowaniu ruchem. To firma, która straciła przewagę wraz z Wii U, a następnie postawiła na inną innowację — przenośną hybrydę znaną jako Switch — aby w końcu wrócić na szczyt. Wszystkie były dużymi i ryzykownymi posunięciami, które zdawały się ilustrować zabawny, eksperymentalny etos firmy.
Z drugiej strony Switch 2… to większy i lepszy Switch. To trochę nudne. Ale to także absolutnie słuszny ruch Nintendo. W czasach, gdy ludzie oczekują, że ich gry i doświadczenia będą kontynuowane na różnych urządzeniach, stary konsolowy paradygmat rozpoczynania od nowa z nową generacją nie ma całkowitego sensu. A ponieważ Nintendo osiągnęło sukces dzięki oryginalnemu Switchowi, jego wybieg tym razem jest nieco nudny.
dzisiejszy ujawnij wideo Niewiele ujawniono na temat specyfikacji Switcha 2, ale nadal istnieją pewne oczywiste ulepszenia w porównaniu do oryginału, takie jak większy wyświetlacz (choć nie znamy dokładnego rozmiaru ekranu) i przeprojektowane kontrolery Joy-Con zostało zrobione Więcej szczegółów na wydarzeniu w kwietniu.
Brzmi to jak seria znaczących ulepszeń, potencjalnie godnych bycia długo oczekiwaną kontynuacją jednej z najlepiej sprzedających się konsol wszechczasów. Jednocześnie zmiany te nie zmieniają zasadniczo doświadczenia na Switchu. Switch 2 to nadal tablet z odłączanymi kontrolerami, który można uruchomić jako urządzenie przenośne lub podłączyć do telewizora, aby uzyskać wrażenia bardziej przypominające konsolę. Nadal będzie można na nim grać w (większość) starych gier na Switcha, a Twoja subskrypcja Switch Online będzie przenoszona pomiędzy urządzeniami.
W rzeczywistości nie było potrzeby zmiany kształtu Switcha. Oczywiste jest, że konsumenci to pokochali; Nintendo sprzedało ich ponad 146 milionów, a Switch jest bliski wyprzedzenia DS w roli najlepiej sprzedającego się sprzętu firmy. Jest elastyczny w sposób zrozumiały dla dużej grupy ludzi i pomógł wzbudzić ponowne zainteresowanie grami przenośnymi, które obecnie szturmem zdobywa świat komputerów osobistych. Nawet Microsoft i Sony tymczasowo wkraczają w tę dziedzinę. Łącząc zespoły programistów urządzeń przenośnych i konsol, Nintendo było w stanie skoncentrować się na jednym urządzeniu i znacznie poprawić częstotliwość wydawania nowych wydań. W ciągu ośmiu lat istnienia Switch miał zaskakująco niewiele niedociągnięć wśród nowych, najważniejszych gier.
Zamiast się dziwić, Nintendo postanowiło zachować się mądrze
Zamiast więc być zaskoczonym, Nintendo zdecydowało się zachować rozsądek. Switch jest tym, o co wielu prosiło od lat: ten sam kształt, ale bardziej wydajny technicznie. Żadnych dziwnych sztuczek i konieczności zaczynania od nowa z nowym systemem. To kontynuacja tego, co już dobrze działa.
Należy zauważyć, że nie oznacza to, że Nintendo zrobiło się dziwnie. To, że jego główne urządzenie jest bezpośrednią kontynuacją Switcha, nie eliminuje możliwości eksperymentowania. Wystarczy spojrzeć na inicjatywy takie jak Labo i Alarmo, aby zobaczyć, że dobra passa Nintendo wciąż ma się dobrze. Ważne w tych projektach jest to, że biznes Nintendo nie jest od nich zależny. Dziwna kolekcja kartonowych akcesoriów może stać się hitem, ale jeśli tak się nie stanie, nie będzie to wielka strata. Tego samego nie można powiedzieć o zasadniczej zmianie na domowej konsoli, którą Nintendo ma nadzieję sprzedawać przez następną dekadę.
Bezpieczeństwo Switcha 2 wskazuje na to, w którym miejscu znajduje się obecnie Nintendo jako firma. Starając się stać się imperium rozrywki wykraczającym poza gry, będzie musiało znaleźć równowagę między dotarciem do szerszej publiczności a utrzymaniem swojej pomysłowości. Oryginalny Super Mario Bros Film z 1993 roku był gorączkowym marzeniem aktorów, podczas gdy warty miliard dolarów film animowany był pewnym założeniem ze sprawdzonym zespołem. stwory Oświetlenie studyjne. To wciąż Nintendo, ale już nie tak ryzykowne.
Na papierze jest to właściwe posunięcie
Już sama nazwa jest kolejną oznaką ogólnej dojrzałości Nintendo. W przeciwieństwie do zamieszania wokół Wii U lub toczącej się debaty na temat tego, czym jest Xbox, Switch 2 jest łatwy do natychmiastowego zrozumienia. To wszystko, co kochasz, tylko lepsze. Nintendo zrezygnowało z konkurowania z innymi producentami konsol na poziomie technologicznym, ale zabrało kartkę z podręcznika Sony. Przejście między PlayStation nie zawsze jest płynne, ale przynajmniej zawsze wiesz, co robisz. Teraz to samo dotyczy Nintendo.
Utrzymanie równowagi pomiędzy ryzykiem a bezpieczeństwem będzie ważne dla Nintendo w następnej generacji. Wiemy już, że Switch to świetne urządzenie, a wkrótce doczekamy się ulepszonej wersji. Na papierze jest to właściwe posunięcie. Sztuka polega na tym, aby zachować poczucie ciągłości, nie tracąc przy tym tego, co czyni Nintendo tak wyjątkowym. Jeśli to nie przestanie być dziwne, niesamowite i wyjątkowe, pozostanie ci tylko kolejny tablet.