Dołącz do naszych codziennych i cotygodniowych biuletynów, aby otrzymywać najnowsze aktualizacje i ekskluzywne treści na temat wiodącego w branży zakresu sztucznej inteligencji. dowiedz się więcej


Po sześciu dekadach marzeń i eksperymentów możemy znaleźć się u progu rewolucji w edukacji opartej na technologii. Niedawno zatwierdziła to Rada Stanu Arizona ds. Szkół Czarterowych Aplikacja Nowa szkoła internetowa stworzona przez Unbound Academy, która zastąpi tradycyjnych nauczycieli asystentami nauczania opartymi na sztucznej inteligencji, zapewnia uczniom 2,4-krotny rozwój akademicki w porównaniu z wynikami uzyskiwanymi w tradycyjnych szkołach.

Ten postęp nie jest wynikiem kolejnego stopniowego eksperymentu technologicznego – zamiast tego stanowi najnowszy rozdział w 60-letnich poszukiwaniach nauczania wspomaganego komputerowo (CAI), mającego na celu przekształcenie edukacji poprzez technologię. Tym razem dowody sugerują, że prawdziwy sukces może być tuż za rogiem. Jeśli ta akademia i podobne inicjatywy odniosą sukces, będzie to spełnienie długo oczekiwanego marzenia.

Pomysł wykorzystania komputerów do pomocy uczniom w nauce sięga lat 50. XX wieku pierwsza aplikacja -Zaprogramowana logika do automatycznych operacji uczenia (PLATO) – pojawiła się w 1961 roku. Projekt PLATO oferował interaktywny tekst i informacje zwrotne w czasie rzeczywistym za pośrednictwem terminali podłączonych do systemów komputerowych z podziałem czasu za pomocą linii telefonicznych. Podobnie jak inne systemy z podziałem czasu, PLATO ostatecznie zawiódł ze względu na wymagane wysokie koszty.

Inne wysiłki na rzecz wciągającego, eksperymentalnego uczenia się obejmują Second Life – wirtualny świat dostępny za pośrednictwem Internetu, w którym na początku XXI wieku ludzie uczestniczyli jako awatary. Chociaż Second Life nie jest bezpośrednio narzędziem CAI, pokazało potencjał wciągających wirtualnych środowisk edukacyjnych. przynajmniej w jednym momencie 300 uniwersytetów na całym świecie, w tym Stanforda I Harvardzie Prowadził kursy lub prowadził badania na platformie. Ostatecznie Second Life borykało się z problemami ze względu na słaby interfejs użytkownika (UI), wysokie wymagania techniczne, stromą krzywą uczenia się i brak możliwości skalowania.

Pojawienie się generycznej sztucznej inteligencji w 2017 r. oznaczało punkt zwrotny w przypadku narzędzi takich jak CAI zapisywalny I fotomatematyka Aby usprawnić zarówno nauczanie, jak i uczenie się. Na przykład Writeable wykorzystuje sztuczną inteligencję do przekazywania informacji zwrotnych na temat prac uczniów, pomagając nauczycielom zarządzać większymi obciążeniami pracą. Jak powiadomiony Według Axios, Writable wykorzystuje ChatGPT do tworzenia komentarzy i obserwacji wysyłanych do nauczyciela, który ma przejrzeć i wprowadzić zmiany, zanim przekaże uczniom informację zwrotną.

Narzędzia takie podkreślają rosnącą rolę sztucznej inteligencji w przezwyciężaniu długotrwałych ograniczeń zasobów tradycyjnej edukacji. W niektórych okręgach szkolnych w Ameryce szkoła podstawowa Wielkość klas przekracza 40 uczniówJeśli nauczyciel spędził 10 minut na czytaniu i krytyce prac pisemnych każdego ucznia, a następnie przekazując informację zwrotną na temat jednego zadania, zajęłoby to ponad 400 minut, czyli 6,6 godziny poza zajęciami. Wydaje się to nie do utrzymania, szczególnie w połączeniu z oceną innych zadań uczniów. Promowanie technologii pomoże pokonać to wyzwanie.

Korepetycje oparte na sztucznej inteligencji na dużą skalę

W bardziej wszechstronnym ujęciu, Akademia KhanaProwadzony przez założyciela Sal Khana, od 2008 roku oferuje bezpłatne samouczki edukacyjne online. W 2023 roku firma rozpoczyna działalność KhanamigoInteraktywny nauczyciel AI dla uczniów, który zawiera ChatGPT.

jeden w Rozmowa Ted 2023Khan mówił o potencjale KhanMigo w zakresie poprawy wyników uczniów. W rozmowie wspomniał o roku 1984 papier Zatytułowany „Problem 2 Sigma” autorstwa Benjamina Blooma, profesora pedagogiki na Uniwersytecie w Chicago i Northwestern University.

Podpis: Założyciel Khan Academy, Sal Khan, omawia nauczanie oparte na sztucznej inteligencji podczas wykładu TED w 2023 r. Źródło:

W często cytowanym artykule argumentowano, że uczniowie korzystający z korepetycji indywidualnych osiągali o dwa odchylenia standardowe lepsze wyniki niż uczniowie otrzymujący jedynie tradycyjne zajęcia w klasie. Jednak Bloom wiedział, że ten poziom nauczania jest niepraktyczny ze względu na ograniczone zasoby, w tym koszty pozyskania ludzkich nauczycieli. Bloom wierzył, że rozwiązaniem będzie stworzenie bardziej przystępnych cenowo interwencji, które umożliwiłyby korzystanie z korepetycji.

Khan argumentuje, że pomimo zastosowania technologii opartej na sztucznej inteligencji Khanmigo skutecznie pokonuje ograniczenia zasobów. Jak NIEHerbatawyd W studium przypadku Harvard Business School Khan stwierdził, że Khanmigo „może być świętym Graalem, o którym wszyscy czytamy od lat w science fiction, dotyczącym sztucznej inteligencji potrafiącej symulować ludzkiego nauczyciela”.

Uczniowie, którzy korzystali z korepetycji z udziałem człowieka 1:1, wypadli w teście o dwa odchylenia standardowe lepiej niż uczniowie, którzy nie korzystali z korepetycji osobistych. Źródło: https://web.mit.edu/5.95/www/readings/bloom-two-sigma.pdf

Niektórzy wskazywali na błędy w artykule Blooma, kwestionowali dowody potwierdzające ich wnioski i odrzucali twierdzenia jako naciągane. Próbując „oddzielić science fiction od faktów naukowych”, Paul von Hippel, profesor i prodziekan ds. badań w LBJ School of Public Affairs na Uniwersytecie w Teksasie, powiedział: opinia była Twierdzenie o dwóch odchyleniach standardowych jest zarówno „przesadzone, jak i nadmiernie uproszczone”. Niemniej jednak nie ma wątpliwości, że zastosowanie narzędzi technologicznych może poprawić wyniki edukacyjne.

Równowaga między wydajnością a kontaktem międzyludzkim

Chociaż narzędzia sztucznej inteligencji wykazują ogromny potencjał w pokonywaniu ograniczeń zasobów, ich przyjęcie rodzi szersze pytania dotyczące roli powiązań międzyludzkich w uczeniu się. Co prowadzi nas z powrotem do Unbound Academy. Każdego ranka w szkole uczniowie spędzą dwie godziny online, pracując nad lekcjami matematyki, czytania i nauk ścisłych wykorzystującymi sztuczną inteligencję. kopalnie i podobny sprzęt ixl Personalizuje instrukcje i analizuje postępy, dostosowując stopień trudności i treść w czasie rzeczywistym, aby zoptymalizować efekty uczenia się. We wniosku o statut twierdzi się, że „zapewnia każdemu uczniowi ciągłe wyzwania na jego optymalnym poziomie, aby zapobiec nudzie i frustracji”.

Model Unbound Academy znacząco ogranicza rolę ludzkich nauczycieli. Zamiast tego ludzcy „mentorzy” zapewniają wsparcie emocjonalne i inspirację, a jednocześnie przewodzą. warsztaty O umiejętnościach życiowych. Co stracą uczniowie, spędzając większość czasu na nauce ze sztuczną inteligencją zamiast z instruktorami i w jaki sposób ten model może zmienić zawód nauczyciela?

Model Unbound Academy jest już stosowany w wielu szkołach prywatnych, a osiągane przez nie wyniki służą uwiarygodnieniu jej twierdzeń. Nadal nie jest jasne, w jaki sposób model komputerowy wpłynie na zdolność uczniów do wspierania relacji międzyludzkich poza tradycyjnym środowiskiem szkolnym. Te kwestie i pytania uwypuklają złożone kompromisy, z jakimi muszą się zmierzyć szkoły takie jak Unbound Academy, redefiniując krajobraz edukacyjny.

Czy czeka nas rewolucja?

Akademia nie jest jedynym przykładem wykorzystania sztucznej inteligencji w szkołach. Projekt Khanmigo jest pilotażowo realizowany w 266 okręgach szkolnych w całych Stanach Zjednoczonych dla klas od trzeciej do dwunastej. powiadomiony Z oprogramowania CBS korzystają zarówno nauczyciele, jak i uczniowie. Ten program pilotażowy pozwala zobaczyć, jak sztuczna inteligencja może zintegrować się z istniejącymi systemami edukacji, wspierając zarówno nauczycieli, jak i uczniów, usprawniając planowanie lekcji, oszczędzając czas i zapewniając wgląd w postępy uczniów w czasie rzeczywistym.

CAI przebył długą drogę od czasów Platona, chociaż zajęło to ponad 60 lat. Jeśli modele oparte na sztucznej inteligencji odniosą sukces, mogą zdemokratyzować dostęp do wysokiej jakości nauczania. Chociaż sztuczna inteligencja może pogłębić istniejące nierówności, oferuje także bezprecedensowe możliwości zapewnienia wysokiej jakości edukacji społecznościom znajdującym się w niekorzystnej sytuacji.

Szkoły takie jak Unbound Academy i Khanmigo pilotażowo pionierskie modele uczenia się oparte na sztucznej inteligencji nie tylko testują nowe podejście do edukacji, ale także kwestionują nasze podstawowe założenia dotyczące sposobu uczenia się i wzmacniania pozycji nauczycieli w tym zakresie. Jaką rolę należy w tym odegrać proces? Wyniki mogą zmienić kształt edukacji dla przyszłych pokoleń.

Gary Grossman jest wiceprezesem ds. praktyki technologicznej edelmana i globalne przywództwo w Centrum Doskonałości AI Edelman.

decydentów danych

Witamy w społeczności VentureBeat!

DataDecisionMakers to miejsce, w którym eksperci, w tym osoby techniczne pracujące nad danymi, mogą dzielić się spostrzeżeniami i innowacjami związanymi z danymi.

Jeśli chcesz przeczytać o nowatorskich pomysłach i najnowszych informacjach, najlepszych praktykach oraz przyszłości danych i technologii danych, dołącz do nas na DataDecisionMakers.

Możesz także rozważyć napisanie własnego artykułu!

Przeczytaj więcej od DataDecisionmakers


Source link