Firma Gamesight opublikowała coroczny raport o stanie marketingu wydajnościowego, zapewniający wgląd w to, jakie typy platform i strategie reklamowe są skuteczne w przypadku studiów gier. Według najnowszych ustaleń marketing spersonalizowany opiera się na dostosowanej strategii, w ramach której różne platformy oferują różne korzyści w zakresie dotarcia do określonych odbiorców lub utrzymania ich uwagi na dłużej. Raport serwisu gier To pokazuje, że znalezienie odpowiedniej platformy do reklamowania się może zapewnić znacznie lepszy zwrot z inwestycji niż podejście ogólne.

Jednym z wniosków płynących z raportu było mocne strony różnych platform. Na przykład z dwóch wiodących witryn wideo dla graczy Twitch zapewnia 3 razy wyższe współczynniki konwersji, głównie dzięki formatowi reklam niemożliwemu do pominięcia i ukierunkowanemu podejściu; YouTube ma natomiast współczynnik retencji na poziomie 54%, najwyższy wśród sieci reklamowych i lepsze długoterminowe zaangażowanie.

Inne odkrycia wynikające z raportu obejmują niewykorzystany potencjał Reddita, który niedawno unowocześnił swój system reklamowy i zapewnia wskaźnik retencji w ciągu siedmiu dni na poziomie 52%. Oferuje także niezwykle trafne programy reklam ukierunkowanych i pozyskiwanie kategorii, co umożliwia marketerom wysyłanie reklam bezpośrednio do najlepszych społeczności związanych z ich gatunkiem gry. W raporcie wskazano również, że X (dawniej Twitter) to najskuteczniejsza sieć reklamowa umożliwiająca dotarcie do odbiorców korzystających z PlayStation.

Marketerzy gier mogą spotykać graczy tam, gdzie się znajdują

Sam Bonin, inżynier ds. rozwiązań w GameSite, powiedział firmie GamesBeat, w jaki sposób te informacje mogą być przydatne dla studiów gier: „Platformy reklamowe oferują ogromną liczbę funkcji optymalizacji kampanii, w tym kierowanie na odbiorców, strategie ustalania stawek i typy zasobów reklamowych. Reklamodawcy powinni eksperymentować z różnymi ustawieniami i strategiami, które najlepiej pasują do ich grupy docelowej… Wyniki tego raportu dostarczają ogólnych spostrzeżeń, które mogą się różnić w zależności od gry, ale mogą pomóc reklamodawcom w wyborze najlepszego zestawu mediów dla nich. publiczność.”

W raporcie analizowane są również różne statystyki, takie jak współczynniki konwersji i wskaźniki retencji w ciągu siedmiu dni dla różnych platform. Firma Gamesight wymienia Google Ads jako najlepszą sieć, a za nimi plasują się YouTube i Meta. Jednak każda platforma niesie ze sobą zarówno wyzwania, jak i korzyści – w raporcie jako szczególne wyzwanie dla Google wymienia się wzmożoną kontrolę ze strony organów egzekwowania prawa antymonopolowego.

Bonin stwierdził, odnosząc się do notatki w raporcie, że budżety marketingowe zostały zaostrzone w 2024 r.: „Kiedy zauważymy, że budżety reklamowe zaostrzyły się, a wydatki wzrosły do ​​znanych wielkości, spowodowało to zwiększone wykorzystanie przez reklamodawców całkowitej liczby sieci reklamowych”. serwowane jest zmniejszone. W poprzednich latach reklamodawcy byliby skłonni wyświetlać reklamy w dużej liczbie sieci społecznościowych, na platformach reklamowych itp. W 2024 r. reklamodawcy skupiali się na największych/najpopularniejszych sieciach reklamowych (tj. Google/Meta). /TikTok/itp.).”


Source link