Być może w tym roku targi CES 2025 wynajdą koło na nowo, a my widzieliśmy, jeździliśmy i sfotografowaliśmy najnowsze wydarzenia, jakie branża pojazdów elektrycznych ma do zaoferowania. Widzieliśmy, jak z linii produkcyjnej zjeżdżają samochody wyposażone w sztuczną inteligencję, zaawansowane pojazdy elektryczne zasilane energią słoneczną oraz silnik elektryczny, który ma rozwiązać jeden z najbardziej podstawowych problemów branży.

Choć brak ładowarek w miejscach publicznych, obawy dotyczące zasięgu i cena pojazdów elektrycznych są wymieniane jako przyczyny powolnego wdrażania pojazdów elektrycznych, wielu ekspertów twierdzi, że zelektryfikowany transport to nasza przyszłość. Na jednym z największych pokazów technologii na świecie przemysł motoryzacyjny prezentuje nowe i innowacyjne sposoby, w jakie pojazdy elektryczne mogą rozwiązać problemy z adaptacją, a może nawet całkowicie przezwyciężyć problem ładowania.

Ta lista z pewnością będzie aktualizowana, gdy pojawi się więcej technologii samochodowych, ale tutaj jest wszystko, co powinien wiedzieć każdy, kto ma przekładnię.

Najnowsza technologia związana z samochodami

Silnik elektryczny Donut Labs

Silniki kołowe Donut Lab

Antuana Goodwina/CNET

Jedną z największych barier na drodze do wprowadzenia pojazdów elektrycznych jest obawa dotycząca zasięgu, czyli postrzegany brak przebiegu tych pojazdów. Donut Labs EV uważa, że ​​nowy silnik może w tym pomóc.

Te silniki w kołach w kształcie pączka są całkowicie pozbawione piasty, zajmują mniej miejsca i ważą mniej niż inne silniki. Ważący 88 funtów silnik ten waży około jednej trzeciej masy typowego silnika elektrycznego, co może być ogromnym dobrodziejstwem dla gamy pojazdów elektrycznych.

Donut Labs twierdzi również, że nowy silnik jest o 50% tańszy w produkcji niż produkty konkurencji, więc być może część tych oszczędności przeniesie się na konsumenta.

Elektryczny kamper Pebble Flow

Pebble Flow za Rivian R1S

Antuana Goodwina/CNET

Podczas gdy w zeszłym roku zaprezentowano pojazd kempingowy Pebble Flow, wprowadziliśmy kilka nowych ulepszeń poprawiających jakość życia, dzięki którym jego realizacja jest bliższa realizacji niż kiedykolwiek. Ta elektryczna kabina do kampera będzie idealnym rozwiązaniem zarówno dla konsumentów pojazdów elektrycznych, jak i diesla.

Flow nadal ma akumulator o mocy 45 kilowatogodzin, który można ładować za pośrednictwem stacji ładowania prądem stałym, przystawek do przyczep kempingowych, dwukierunkowego ładowania w domu lub za pomocą pojazdu elektrycznego. Teraz dostępny jest również opcjonalny pakiet Magic Pack, który w połączeniu z aplikacją umożliwi lepszą kontrolę nad samochodem kempingowym.

Pakiet Magic umożliwia zdalne pozycjonowanie niezaczepionej kabiny, automatyczne sprzęganie i odczepianie po zrównaniu kabiny z samochodem, a także elektryczne wspomaganie i hamowanie regeneracyjne podczas holowania pojazdu kempingowego.

Hamowanie regeneracyjne zwiększa opór podczas hamowania w celu naładowania pojazdu kempingowego – niedobre dla kierowców pojazdów elektrycznych, ponieważ stracisz cenny zasięg, ale idealne dla kierowców nieposiadających pojazdów elektrycznych, którzy chcą wziąć udział w akcji glampingowej.

Sprawdź to: Pierwsza jazda holująca elektryczny kamper Pebble Flow

nowy ew

Aptera Solar EV

Prototyp pojazdu elektrycznego Aptera Solar

Antuana Goodwina/CNET

Ten zaawansowany koncepcyjnie pojazd nie jest uzależniony od ładowarek – przynajmniej nie całkowicie. Zestaw paneli słonecznych zamontowanych na masce, dachu i tylnej klapie samochodu zapewni zasięg wynoszący 40 mil wyłącznie w oparciu o energię słoneczną.

Chociaż nie zapewni to czasu na spokojną jazdę, ekspert ds. samochodów i pojazdów elektrycznych Antuan Goodwin twierdzi, że większość Amerykanów pokonuje codziennie do pracy mniej niż 60 km, co oznacza, że ​​Aptera EV powinna wystarczyć na jeden dzień – nie będzie potrzeby ładować codziennie. Wycieczka jednodniowa.

Lekka, trójkołowa konstrukcja i mały akumulator pomagają obniżyć szacunkowy koszt do 40 000 dolarów, co może sprawić, że Aptera EV stanie się atrakcyjną opcją dla potencjalnych nabywców pojazdów elektrycznych, gdy pojawi się jeszcze w tym roku.

2026 Afila 1 EV

Afila 1 na scenie na targach CES

Mobilność Sony Honda

Afila 1 EV, będące wspólnym przedsięwzięciem Sony i Hondy, łączy w sobie samochód elektryczny i konsolę, koncentrując się na luksusie i rozrywce.

W przeszłości pojazd ten był promowany przez wiele wybryków. Oprócz baterii o pojemności 91 kWh i zasięgu 500 km, Afila 1 jest obsługiwana na platformie za pomocą kontrolera Dual Sense PlayStation 5 i przywoływana za pomocą poleceń głosowych za pomocą asystenta osobowości AI Afila pojazdu.

Mamy teraz potwierdzenie ceny Afila 1 EV w momencie premiery w 2026 r.: wersja Signature Spec będzie dostępna z pełnym pakietem technologii i możliwościami dostosowania za 102 900 USD. Tańszy model Origin zadebiutuje w 2027 roku za niższą cenę 89 900 dolarów i będzie oferował obowiązkowy czarny lakier, skurczone koła i smutną utratę szyby w tylnym siedzeniu.

Source link