CES uwielbia latające samochody, prawda?
Podczas tegorocznej wystawy Consumer Tech Showcase przyjrzeliśmy się lądowemu lotniskowcowi Xpeng Aero HT i weszliśmy do kokpitu modułowego eVTOL tej firmy (czyli elektryczny pionowy start i lądowanie dla początkujących). Pojazd elektryczny, który równie dobrze radzi sobie z poruszaniem się po autostradzie, jak i lataniem po niebie? Z pewnością bezprecedensowy – ale także szczytowy CES.
Najważniejsze wydarzenia CES 2025: co widzieliśmy do tej pory
Wyjaśnijmy sobie jedną rzecz: gigantyczny, sześciokołowy pojazd elektryczny nie jest technicznie samochodem latającym. Tak zwany „statek-matka” Xpenga – pojazd przypominający minivana, który emanuje mocnym klimatem Cybertrucka – nie odrywa się od ziemi. Co to jest? robi Ma jednak dwumiejscowy samolot eVTOL, który faktycznie lata po niebie. Mimo to, jest niezaprzeczalnie fajny. Po rozmowie ze współzałożycielem i dyrektorem generalnym Wang Tanem staje się jasne, że Xpeng jest w pełni na dobrej drodze do realizacji swojej misji, jaką jest zapewnienie kierowcom „swobody latania”.
Oto „statek-matka”, w którym mieści się eVTOL.
Źródło: Emmett Smith/Mashable
I jest otwarte!
Źródło: Emmett Smith/Mashable
Ponieważ statek-matka jest już prawie ostatecznym prototypem, nie mogliśmy dokładnie zajrzeć do środka. my ale Zrobił Mieliśmy okazję posiedzieć w dwuosobowym samolocie, gdzie Tan przeprowadził nas przez podstawy. Celem Xpeng jest maksymalne uproszczenie latania. Elementy sterujące są minimalne – jednoręczny joystick do manewrowania, zautomatyzowany system lotu na krótkie wycieczki z przewodnikiem i wygodnie umieszczone przyciski cofania na konsoli środkowej.
możliwa do zmiażdżenia prędkość światła
Modułowy eVTOL Xpeng Aero HT pokazany na targach CES.
Źródło: Emmett Smith/Mashable
Zanim jednak zaczniesz marzyć o przeskakiwaniu obok panoram miasta, naciśnij hamulce. Xpeng postrzega eVTOL jako rekreacyjną ucieczkę od zatłoczonych przestrzeni miejskich. I bądźmy szczerzy – większość kierowców ledwo radzi sobie z dwoma wymiarami, nie mówiąc już o trzech. Aha, będziesz także potrzebować licencji na lekki samolot sportowy.
Połączenie statku-matki i eVTOL zapewnia łączny zasięg 1000 kilometrów, czyli nieco ponad 620 mil. Ale kluczowa kwestia jest następująca: pojazd elektryczny to nie tylko przejażdżka; Jest to mobilna stacja ładowania pojazdów eVTOL. Razem tworzą ambitną „Fazę 1” firmy Xpeng w dążeniu do urzeczywistnienia lotów osobistych. faza 2? Samochód, który naprawdę lata.
Jak dotąd Xpeng odebrał ponad 3000 zamówień celowych i planuje rozpocząć wysyłkę w Chinach do 2026 roku. Jeśli chodzi o cenę? Przygotuj się – oczekuje się, że lądowy lotniskowiec wyląduje za około 300 000 dolarów.
Hej, nikt nigdy nie mówił, że przyszłość jest tania.
Mashable pojawi się na żywo na targach CES 2025! W tym tygodniu omawiamy wszystkie najważniejsze i znaczące wydarzenia, więc zaglądaj tu ponownie Mamy. Czy chcesz zgłosić reprezentowany przez siebie produkt do rozpatrzenia przez nasze zespoły w ramach uznania Best of CES? jest tutaj Więcej informacji jak to zrobić,
Temat
ces pojazdów elektrycznych